remblokken, remklauw supermoto

Als je echt wil rijden moet je een 4 zuiger klauwtje. Originele pomp kan wel. Maar zon 2 zuiger inclusief met 320 mm remt ook vrij goed hoor. Alleen word snel warm bij flink remmen. Ik had een 4 zuiger brembo voor 50 euro 2e hands, zelf tekening gemaakt, voor 60 euro adaptor laten maken... dan ben je voor 110 euro klaar! eventueel nog een stalen remleiding er bij
 
op mijn LC4 zat std 4 zuiger brembo met 14mm rempomp en daar heb ik nooit geen klachten over gehad

op mijn vorige RMZ had ik eerst een ABM kit (4 zuiger , aparte remblokken) maar die klauw is gebarsten...
daarna had ik op de RMZ een motomaster set gemonteerd samen met de 16mm abm rempomp (eigenlijk te groot voor MM klauw) maar remde toch heel goed, alleen het gevoel was een beetje weg

nu op mijn ktm heb ik complete beringer 6 zuiger kit, en dat is tot nu toe de beste remkit qua dosering/remkracht.
 
Hoe gek wil je het maken? Er bestaan van die motomaster streetkits waarmee je enkel de remschijf vervangt en een spacer plaatst zodat je remklauw daar goed op past. Als je daar wat harder mee gaat rijden dan heb je kans dat alles aan de kook gaat en je remdruk verliest. Voor op straat is 't wel ok maar circuit niet.

Volgende stap is waarschijnlijk een racekit van motomaster. Die bestaat uit een nieuwe klauw, grote remschijf en een spacer. De remklauw is gemaakt om op een cross rempomp geplaatst te worden dus die hoef je niet perse te vervangen.

Stapje verder, complete Beringer kit, remschijf, klauw en pomp.

En als het helemaal gek moet kan je je linker onderpoot van je vork vervangen zodat je een radiale klauw kan monteren en dan is het einde helemaal zoek ;)

Tip!

Zorg dat je rempomp past bij het type klauw die je gaat gebruiken. Daar worden echt veel "fouten" gemaakt door mensen. Kopen ze allemaal dure spullen die eigenlijk niet bij elkaar passen en remt het nog voor geen meter.
 
Laatst bewerkt:
Als je geld heb moet je zo'n Beringerkit nemen

beringer_race.jpg
 
full

full


Via EBay een Rempomp, en remklauw gescoord.
De adapter en remleiding via de dealer bij Motomaster.
Remschijf via een webshop gekocht.

Het grote voordeel van Motomaster tov Beringer vind ik is de uitwisselbaarheid van de onderdelen. (voor zover ik weet)

tegenwoordig motormaster:
Ze hebben 2 varianten schijven, Street & Race. (met verschillende Naafaansluitingen).
Ze hebben 1 type klauw (of de originele).
Ze hebben 2 rempompen, 11mm of 12mm (of de originele).
Ze hebben 4 of 5 zachtheden Brakepads.

Remleidingen zijn standaard leverbaar voor een bepaald model (ook als Supermotard).


Bij beringer is het voor mij veel minder duidelijk wat je moet hebben.
Maar het is wel botergeil spul!

Dit setje van mij rem echt bizar hard, > 1 vinger stoppies.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
[afbeelding]

Via EBay een Rempomp, en remklauw gescoord.
De adapter en remleiding via de dealer bij Motomaster.
Remschijf via een webshop gekocht.

Het grote voordeel van Motomaster tov Beringer vind ik is de uitwisselbaarheid van de onderdelen. (voor zover ik weet)

tegenwoordig motormaster:
Ze hebben 2 varianten schijven, Street & Race. (met verschillende Naafaansluitingen).
Ze hebben 1 type klauw (of de originele).
Ze hebben 2 rempompen, 11mm of 12mm (of de originele).
Ze hebben 4 of 5 zachtheden Brakepads.

Remleidingen zijn standaard leverbaar voor een bepaald model (ook als Supermotard).


Bij beringer is het voor mij veel minder duidelijk wat je moet hebben.
Maar het is wel botergeil spul!

Dit setje van mij rem echt bizar hard, > 1 vinger stoppies.

kijk hier heb ik wat aan.
dat had ik gehoord dat het zelfde ongeveer was, dus spul van motomaster.
dank u wel!!
beringer wel leuk, maar voor mij niet nodig..
 
kijk hier heb ik wat aan.
dat had ik gehoord dat het zelfde ongeveer was, dus spul van motomaster.
dank u wel!!
beringer wel leuk, maar voor mij niet nodig..

Op de site van motomaster kan je een online blader PDF krijgen.
staan alle bestelnummertjes in.

En over de straatversie heb ik geen superverhalen gehoord.
Als je het doet; doe het goed!
 
[afbeelding]
[afbeelding]

Via EBay een Rempomp, en remklauw gescoord.
De adapter en remleiding via de dealer bij Motomaster.
Remschijf via een webshop gekocht.

Het grote voordeel van Motomaster tov Beringer vind ik is de uitwisselbaarheid van de onderdelen. (voor zover ik weet)

tegenwoordig motormaster:
Ze hebben 2 varianten schijven, Street & Race. (met verschillende Naafaansluitingen).
Ze hebben 1 type klauw (of de originele).
Ze hebben 2 rempompen, 11mm of 12mm (of de originele).
Ze hebben 4 of 5 zachtheden Brakepads.

Remleidingen zijn standaard leverbaar voor een bepaald model (ook als Supermotard).


Bij beringer is het voor mij veel minder duidelijk wat je moet hebben.
Maar het is wel botergeil spul!

Dit setje van mij rem echt bizar hard, > 1 vinger stoppies.

waarom zijn voor SM's die pompjes allemaal zo klein? :/
 
waarom zijn voor SM's die pompjes allemaal zo klein? :/
Motomaster klauwen worden gemaakt met het oog op goed te presteren op originele enduro pompen. Als upgrade kan je dan een motomaster pomp kopen maar die is ook klein omdat die klauw daar simpelweg voor gemaakt is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan