Remblokken van CB350f vervangen... Hoe?

Sportscub

MF'er
26 mrt 2004
112
0
Goes
Ik heb nieuwe remblokjes voor m`n schijfrem liggen maar weet niet goed hoe ik moet beginnen.
Kan wel alles uit elkaar halen en kijken maar misschien doe ik dan meer kwaad dan goed.
Wie weet hoe ik ze precies moet vervangen?
 
als je t niet weet, zou ik er niet aan beginnnen

Als je altijd zo denkt leer je nooit iets nieuws bij.
AFAIK kun je bij www.honda4fun.com een handboek downloaden. dat is al een goed begin.
Ik heb hier nog een complete fotoreportage op mijn schijf staan (VF750F, maar principe blijft gelijk) maar kom er maar niet aan toe om een howto op het forum te plempen :)

[edit] site is italiaans, meeste manuals zijn engels.
 
Alleen de blokken vervangen hoef je echt geen specialist voor te zijn, als je je klauw erbij wil reviseren wordt het al iets lastiger, maar zeker niet ondoenlijk. Goed kijken hoe het in elkaar zit en met het wphb erbij kan je weinig fout doen bij zo'n CB'tje.
 
Ik sleutel vel aan motoren en brommers (viertakt) maar heb toevallig nooit blokjes van een hydrolische schijf vervangen.
Heb ooit welens met een mechanische schijfrem van een CB50 geklooid.

Maar...
moet ik de 2 bouten aan de voorkant losgooien en kan ik de blokken er dan uithalen?
Hoe doe ik dat?
Moet heel de klauw eraf?
Moet ik de olie eruit laten lopen?

Tja sorry hoor... kleppen stellen lukt me ook dus dit dan toch zeker
 
Als je altijd zo denkt leer je nooit iets nieuws bij.
AFAIK kun je bij www.honda4fun.com een handboek downloaden. dat is al een goed begin.
Ik heb hier nog een complete fotoreportage op mijn schijf staan (VF750F, maar principe blijft gelijk) maar kom er maar niet aan toe om een howto op het forum te plempen :)

[edit] site is italiaans, meeste manuals zijn engels.

true, maar met remmen wil je niet experimenteren, toch? maar aan de andere kant, als je alles precies terugzet zoals je het eruit haalt, moet het lukken.

@TS: hoe staat het er mee?
 
Hi,

Ooit eens aan zo'n ding gewerkt. Als ik me goed herinner moet je de klauw loshalen van de voorvoork. Hierna kon je een soort borging weghalen waardoor de asjes, waar de blokken over bewegen eruit halen en dan vielen de blokken en plaatjes er vanzelf uit.

Pin me er niet op vast.. Het is al een poosje geleden, maar het is een heel simpel klusje.
 
ik heb hier een werktuig hand boek liggen voor een 400F
je moet de klauw dus wel uit elkaar halen
leiding hoeft niet verwijderd te worden
In het vaste remblokje zit een splits pen dat je moet verwijderen
Je moet op letten dat die teflon ring weer in de uitsparingen valt bij het monteren van het losse blokje
Je moet wel een nieuwe splitspen gebruiken voor het vaste blokje
En aan de achterkant wat silicone vet smeren

Ik heb eigenlijk best wel een duidelijk boek alleen jammer dat ik geen honda meer heb
 
is inderdaad erg makkelijk...

Ik heb blokjes bij Menkel gekocht en die zijn immi en nog 33 euro...

Het gaatje van de splitpen was te klein dus die kon er niet in.

Heb het toch zo zonder splitpen geprobeerd maar dan piept het.

Echt ruk, kan ik dat gaatje gaan uitboren.....

Prutsers
 
Als je daar net zo onzeker boort als je hier schrijft, breekt je daar de boor, en dan kun je die ook weer uitwroeten, dan ben je verder van huis. Nieuwe splitpen.

Groeten, heb ook nog zo'n geval, alleen een beetje aangekleed is een CB 350 four uit 1972

naamloos4.jpg


Tip, probeer tevens als de ontluchtingsnippels nog wel gangbaar is, die van mij is afgebroken en heb een nieuwe klauw gekocht voor 10 euro op de motormarkt in Hardenberg, en die moet er nog eens op, want heb um uitgeboord, en was konisch, kloten dus, dus een gewone bout erin gejenst, en alle lucht er wel uit, en remt als een tiet.
Ooh ja, voorwiel wat er nu in zit komt uit een crossmotor, (bandje dan)
 
Op de arm van de remklauw zit een stelschroef met moer. Die moet je wel losdraaien en opnieuw afstellen: tot de aanslag en dan 1/8 slag terugdraaien.

En ik zou de arm ook even loshalen en schoonmaken en het scharnier goed invetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan