remblokken vervangen gs 500 '93

tim46

Rookie
8 jul 2014
7
5
Stadskanaal
hoi allemaal. ik ben nieuw op het forum en heb een vraagje.

ik heb een suzuki gs 500 uit '93. nu wil ik hiervan de remblokken vervangen van de voorrem.
er zit nog genoeg voering op, maar de voorvork is een tijdje geleden lek geweest.
de olie hiervan is waarschijnlijk ook op de remblokken gelekt, en ik wil deze voor de zekerheid vervangen (remmen voelt niet lekker).
ik heb al allerlei info opgezocht over hoe ik deze vervang, en denk dat mij dit wel gaat lukken.
enige probleem is, overal wordt gezet dat je, wanneer je rem los hebt gehaald van de remschijf, je een borgpen moet verwijderen.
en daar zit het probleem. ik heb nergens op de voorrem een borgpennetje zitten.
ik heb dus geen flauw idee hoe ik de remblokken van de voorrem kan verwijderen.
iemand hier wat verstand van??

foto's volgen nog
 
Ja ik, heb je deze link al bekeken?

Daar heb ik ook deze fotos staan:
2w406e0.png


P1010054.jpg


Het is een heel klein clipje, de rode pijl geeft aan waar je hem moet zoeken. Als hij er niet meer zit mag je blij zijn dat je nog leeft. Die van mij is ook een keer spontaan verdwenen aan het begin van een rit, de pen is een stuk uit de klauw geschoven en heeft een stuk uit mijn velg geslagen. De blokken hingen nog op een haartje staal en ik lekker met 120km/h over de snelweg met dat ding. Sindsdien gaat er bij elke schoonmaakbeurt gewoon een nieuwe in. Ik raad jou daarom ook aan een nieuw clipje te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
die borgpen zit er bij dus niet in, maar hoort ook niet bij dit model rem te zitten.
ik hoop dat de foto meegestuurd.
is de bouwtekening van de rem. daar staat hij ook niet op aangegeven.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan