remblokken vervangen. zelf doen? (polletje)

Ik laat het meestal gelijk met een grote of kleine beurt van me motor doen, bij de dealer zijn ze toch bezig met andere dingen.
Maar als het alleen me rembrokjes waren zou ik het wel zelf proberen.
 
Nou, ik heb altijd het ge-eikel dat het fout gaat. De laatste keer dat ik de remblokken eruithaalde... de nieuwe remblokken een stuk dikker. Dus de klauw eraf halen want anders krijg je de cylinders niet terug geduwd. Dat lukt niet, dus olie eruit laten lopen. Toen weer lucht in de remleidingen... En zo ben je dan een uur bezig met een hoop frustratie. Nee, dan maar naar de dealer waar ik hem met schone handjes kan ophalen :)

Oh ja, en toen die ene keer dat ik de olie wilde verversen. Carter gescheurd, motor laten ophalen zodat ik het alsnog door de dealer kan laten doen. :(

Alleen 't tanken en poetsen doe ik nu nog zelf aan onderhoud.
 
ik wel :? niet dat ik zelf geen olie kan verversen maar voor die 15 euro werkloon zit ik niet met een bak afgewerkte olie die je ergens moet dumpen en vieze handen :9 .

Vuile handen heb je niet als je snel genoeg de moer weghaalt. Je moet je handen er ook niet onder blijven houden :P
En voor gebruikte motorolie kan je hier gratis voor terecht op het containerpark. M'n ma/pa gaat elke zaterdag naar het containerpark, dus ben ik er zo vanaf.

Remblokken vervangen kan ook makkelijk zelf. Gewoon aan denken je zuigers ver genoeg uit elkaar te duwen wanneer de oude blokken er nog op zitten. Maakt het daarna veel makkelijker.
En niet vergeten kopervet erop te doen (aan de zuigerkant, niet op de remkant :X )

Nou, ik heb altijd het ge-eikel dat het fout gaat. De laatste keer dat ik de remblokken eruithaalde... de nieuwe remblokken een stuk dikker. Dus de klauw eraf halen want anders krijg je de cylinders niet terug geduwd. Dat lukt niet, dus olie eruit laten lopen. Toen weer lucht in de remleidingen... En zo ben je dan een uur bezig met een hoop frustratie. Nee, dan maar naar de dealer waar ik hem met schone handjes kan ophalen :)

Oh ja, en toen die ene keer dat ik de olie wilde verversen. Carter gescheurd, motor laten ophalen zodat ik het alsnog door de dealer kan laten doen. :(

Alleen 't tanken en poetsen doe ik nu nog zelf aan onderhoud.

Dat zijn toch fouten die je gemaakt hebt dan :)

Remblokken: zie m'n tip hierboven. Dus voordat je de oude blokken eruit haalt de zuigers terugduwen

Olie: Je carter scheuren ???? Geen momentsleutel gebruikt ?
 
Nou, ik heb altijd het ge-eikel dat het fout gaat. De laatste keer dat ik de remblokken eruithaalde... de nieuwe remblokken een stuk dikker. Dus de klauw eraf halen want anders krijg je de cylinders niet terug geduwd. Dat lukt niet, dus olie eruit laten lopen. Toen weer lucht in de remleidingen... En zo ben je dan een uur bezig met een hoop frustratie. Nee, dan maar naar de dealer waar ik hem met schone handjes kan ophalen :)

Oh ja, en toen die ene keer dat ik de olie wilde verversen. Carter gescheurd, motor laten ophalen zodat ik het alsnog door de dealer kan laten doen. :(

Alleen 't tanken en poetsen doe ik nu nog zelf aan onderhoud.
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Remblokken wisselen vind ik niet zo moeilijk, maar misschien denkt iemand anders daar anders over.... Zelf reviseer ik remklauwen en de cuppies binnen een half uurtje, maar dat geld niet voor iedereen.

Ik zou eerst eens meekijken bij een maatje of zo (desnoods bij de dealer). Als je een borg-splitpennetje vergeet KAN het leed niet te overzien zijn, dan was het die 15 euro achteraf best waard geweest om het te laten doen.

Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan