Remblokken vervangen ?

Emp

MF'er
5 jun 2001
38
0
Veghel
Ik ben hoognodig toe aan een setje nieuwe remblokken.
op mijn rf900
Ik zit eigenlijk te twijfelen welke ik zal kopen merk soort etc.

Bij www.louis.nl kun je bijvoorbeeld verschillende merken remblokken bestellen : saito, versah, lucas.
Zijn dit goede merken ?
Maar ook het type remblokken :gewone of sintermetaal ? Wat is het verschil ? Wat zijn de voor- en nadelen ?

Weet iemand hier iets meer van ?

tnx
 
stalen rem leidingen zorgen er alleen voor dat ook bij veel remmen (circuit) het rempunt gelijk blijft. Rubber wordt zacht als het heet wordt en zet uit.

sinterblokjes remmen beter.
is het zelfde verhaal als banden zachter meer grip minder kilometers.
 
Ik vindt dit een zeer interessant topic.

Ik ben ook nog niet echt tevreden over het remgevoel van de R6 (zelfde had ik ook bij de cbr). Hij remt goed, maar het gevoel is niet echt lekker. Ik heb al gedacht aan stalen remleidingen, maar niemand heeft me nog met zekerheid kunnen vertellen of dat echt gaat helpen. De R6 remt niet echt slechter als hij warmer wordt (circuit) heeft stalen remleidingen dan wel het gewenste resultaat :?

Of zijn andere remblokken een betere oplossing?

De enigste motor waar ik op heb gereden waarvan ik de remmen perfect vondt was een aprilia de RS250 geloof ik. (een dagje gehuurd, terwijl ik nog niet goed kon motorrijden). Als je daarbij de remmen stevig indrukte had je echt het gevoel dat je er haast vanaf werd gegooid.
 
Ik heb net 2 dagen op een FZR600 gereden, die had aldus de eigenaar raceblokken, dat remde echt als een gek, keihard en je hoefde maar een halve centimeter de remhendel in de duwen en je vertraagde al als een gek.

Hij waarschuwde me vantevoren ook goed, dat ik voorzichtig moest zijn met het remmen.
Toen ik daarna weer op mijn eigen FZR400 stapte, remde ik bij de eerste de beste bocht veel te weinig, omdat ik die andere fiets nog gewend was. ;)

Eerlijk gezegd beviel het me perfect, dat keiharde gevoel in de remmen, zal zien of ik zoiets ook op mijn 400 kan krijgen.

Misschien moet ik ook eens nieuwe remblokken halen.
 
sinterblokjes remmen beter.
is het zelfde verhaal als banden zachter meer grip minder kilometers.
yep, alleen lullig dat sommige je schijven opvreten, en dat is een stuk duurder verhaal.

Dunlpads remmen harstikke goed, maar je schijf is zo vertrokken. Ga voor de betere merken, carbon lorraine, ferrodo. Welk type is specifiek voor motor(model) en gebruik.
 
ik had nix gezegd over gaten boren!!!

Maar schijven kopen die de warmte beter geleiden, en meer koel gaten hebben remmen beter
jij zegt \"Nog beter gekoelde remschijven doormiddel van meer gaten\"....

Betekent dat je de keuze van je schijf bepaald op het aantal gaten? heb je wel es rondgezocht naar andere schijven? kom nou hier niet met je brommerwijsheden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan