remblokken vervangen

moris

Rookie
11 mrt 2007
7
0
mijn voorste remblokken zijn aan vervanging toe. Is dit zelf doenbaar of moet dat best in een Honda garage. Als iemand zijn ervaring hiermee willen delen, Thanks!
 
Als je het leuk vind en je hebt er zin in, is al 60% van het slagen of het lukt (alsje niet onwijs technisch bent). Maaaaaaaaaaaar asl je iemand weet die het wel kan zou je hem kunnen vragen om mee te kijken.

zoals eerder gezegd het zijn wel je remmen.

tip: maak je rubberen cups en remcilinder bus goedschoon voordat je de remcilinders naar binnendrukt ivm vuil wat je cubs kan beschadigen. Dit is iets wat veel vergeten word, en vaak gaat het goed. Maar het kan later lekkage veroorzaken.


suc6.........
 
boomhauer heeft gelijk.
zie jij bij een nieuwe fiets wel eens kopervet achterop de blokken.
zoiets doe je pas als er problemen zijn.

Beetje dubbelop. Remblokken monteren, klauwen monteren, rem piept, klauwen demonteren, remblokken demonteren, zuigers weer terugzetten, remblokken invetten, remblokken monteren en klauwen monteren. Ik word al moe bij de gedachte, doe het dan in één keer :) Overigens wil het nog niet zeggen dat het gepiep over is. Bij mijn laatste Lucas setje piepten de nieuwe blokken best, ook met een laagje kopervet.
 
Alvast allemaal bedankt voor de technische input; ik denk dat ik deze keer nog pas om er zelf aan te beginnen, zonder dat ik eerst gezien heb hoe het moet. Want inderdaad het zijn mijn remmen en ik wil de eerst volgende bocht die ik neem niet missen of nog erger stel dat ik een BMW moet uitremmen en het zou niet lukken:)..... Nogmaals thanks!
 
Alvast allemaal bedankt voor de technische input; ik denk dat ik deze keer nog pas om er zelf aan te beginnen, zonder dat ik eerst gezien heb hoe het moet. Want inderdaad het zijn mijn remmen en ik wil de eerst volgende bocht die ik neem niet missen of nog erger stel dat ik een BMW moet uitremmen en het zou niet lukken:)

Je hebt van die mensen die het met het koekblik ook niet aandurven en maar naar de Kwikfit gaan. Daar sleutelt een 17-jarige die van school is getrapt de nieuwe remmen erop. Vals gevoel van veiligheid.

Niet zo janken, sleutel die remmen erop :) Dat is de enige manier om het te leren :W
 
Je hebt van die mensen die het met het koekblik ook niet aandurven en maar naar de Kwikfit gaan. Daar sleutelt een 17-jarige die van school is getrapt de nieuwe remmen erop. Vals gevoel van veiligheid.


Kwikfit: :r
Goedkoop: :N
Verstand van zaken(die verder gaan dan ene band op pompen): :N
Niet zo janken, sleutel die remmen erop :) Dat is de enige manier om het te leren :W
:^
En anders je woonplaats neerplanten en hulp vragen van een MFer *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan