remblokken vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
wie kan er de remblokken van mijn yamaha wildstar vervangen.
Ik woon in holten.
Ik kan uiteraard helpen en heb ook wel gereedschap, maar vertrouw mezelf niet volledig om aan mijn remblokken te kloten.

vergoedinkje mogelijk???

ps ik kan natuurlijk ook jou kant opkomen.
 
Is het de bedoeling dat je het zelf leert? Ikzelf woon in Amsterdam en zou het wel *willen* doen. Laatst heb ik het nog gedaan voor mijn maat maar dat liep ontzettend uit vanwege een vastgerotte klauw + (nog) geen bankschroef.

Vraag het de (een) dealer. je hebt geen gereedschapssetje bij je motor gekregen voor de sier ofzo. Onderhoud moet je voor kunnen kiezen om uit te besteden.

Wat is ook kunt doen is een gereedschapssetje (ringsteeks, imbus, momentsleutel, en haakjes die je eerder bij een tandarts verwacht tegen te komen) halen en het volgens het werkplaatshandboek doen. Zolang je alles op moment zet en niet te vast moet het goed komen... toch?
 
Laatst bewerkt:
ik doe al best veel en heb ook wel het een en ander aan gereedschap, alleen blokjes heb ik nooit zelf gedaan.
En als ik dit door de dealer laat doen leer ik het nog niet.
En het proberen en er van uit gaan dat het goed komt doe ik liever niet, ik kloot liever niet zomaar aan mijn remmen.

Maar er is al iemand die me komt helpen en hopelijk kan ik het de volgende keer zelf
 
blokjes zijn toch niet zo moeilijk?
Klauw loshalen,
borgingspinnetje loshalen,
blokjes eruit,
beetje lagervet op de zijkant van de nwe blokjes,
als het vies is een beetje schoonmaken,
nwe blokjes erin,
pinnetje vastzetten,
klauw vastzetten

Ik heb remblokjes gekocht en gelijk de dealer om een uitleg gevraagd. Ik had het wphb voor de momenten. :+
 
blokjes zijn toch niet zo moeilijk?
Klauw loshalen,
borgingspinnetje loshalen,
blokjes eruit,
beetje lagervet op de zijkant van de nwe blokjes, :? :? :?
als het vies is een beetje schoonmaken,
nwe blokjes erin,
pinnetje vastzetten,
klauw vastzetten

Ik heb remblokjes gekocht en gelijk de dealer om een uitleg gevraagd. Ik had het wphb voor de momenten. :+

Kopervet misschien?
 
blokjes zijn toch niet zo moeilijk?
Klauw loshalen,
borgingspinnetje loshalen,
blokjes eruit,
beetje lagervet op de zijkant van de nwe blokjes,
als het vies is een beetje schoonmaken,
nwe blokjes erin,
pinnetje vastzetten,
klauw vastzetten

Ik heb remblokjes gekocht en gelijk de dealer om een uitleg gevraagd. Ik had het wphb voor de momenten. :+


Borgpinnetjes loshalen (gaat makkelijker als de klauw nog vast zit)
Klauw loshalen
Blokjes eruit
Alle zuigertjes er een beetje uit pompen (als ééntje niet gaat de ander tegenhouden)
Schoonmaken met bougieborstel (en geen staal anders beschadig je de zuiger)
Zuigers invetten met vet welk daarvoor bedoelt is (keramisch vet staat het soms op, maar bij voorkeur een blauwe tube met in het duits "remcilindervet" ofzo)
En weer met de vingers terug drukken. als je een tang moet gebruiken, bestel dan maar alvast een o-ring setje voor de volgende keer.

Binnenkant van je klauw ook ff schoonmaken (clipjes eruit halen, lekker alles opfrissen met het borsteltje). Dingen die esthetisch niet meer door kunnen (clipjes / borgpinnetjes die verroest zijn of verf die blakert) alvast bedenken wat je daaraan wilt doen.

Alles weer in elkaar zoals het hoort, klauw erop, alles op moment zetten (momentsleutel kost minder dan een setje helicoils, of een bezoekje aan het ziekenhuis).

rem oppompen

echt die rem oppompen!!. Nee echt, de meestgemaakte fout van doe het zelvers :)



Als je radiale remklauwen heb gaat de montage iets anders, maar dat *denk* ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan