Remblokken vervangen

Yahonduci

God van dienst
29 mei 2010
42.276
1
Hallo MFérs! Ik ben op dit moment bezig mijn remblokken van mijn achterrem te vervangen op mijn Yamaha FZS 600 2001.

Ik heb de remklauw (nog aan het slangetje) los hangen, en heb de oude remblokjes eruit. Nu moet ik de nieuwe ertussen steken, en daar moeten de cilinders wat verder voor uit elkaar geduwd worden (lees: meer ruimte ertussen zodat de nieuwe, uiteraard dikkere blokjes, en de schijf er tussen passen).

Dit laatste lukt voor geen meter, ik heb het dekseltje van het reservoir eraf, en probeer de cilinders naar buiten te drukken maar dit lukt niet. Als ik rem dan komen ze wel netjes een klein stukje naar binnen.

Wie weet wat ik fout doe? :/ Nog even voor de duidelijkheid:

-Remklauw nog aan slang.
-Blokjes eruit.
-Niks aan ontluchtingsnippels oid gedaan.
-Cilinders willen niet verder naar binnen geduwd.

Zou ontzettend blij zijn als ik dit straks voor elkaar kon krijgen! :Y
 
Als je je zuigers terug wilt drukken......maak ze eerst goed schoon.......dan ate vet .......dan je remvloeistof potje open maken en kijken of er niet te veel vloeistof in zit anders ietsje leeg maken. Dan voorzichtig je zuigers terug drukken....is een kusje van niets en ik hoor hier 1 x in de 2 jaar je remvloeistof vervangen.....vervang het 2x per jaar. En na elke winter haal ik mijn klauwen uit elkaar (splitsen) zodat ik weer een hele zomer kan knallen.

remolie, kost nu inderdaad het geld niet, maar om het nu 2x/jaar te doen, is voor mij toch ook iets teveel van het goede. Maar ieder zijn ding natuurlijk, en beter teveel verversen, dan te weinig.
Heb er zelf ook al op onderhoud gehad, waarvan je dacht, heeft de vorige daar nu koffie of olie ingedaan :r

Ziet er ongeveer zo uit
full
 
Nog een paar tips.
- Voor het schoonmaken gebruik je remmenreiniger en geen WD40
- Niet met waterproof schuurpapier aan de remzuigers werken. Je schuurt de beschermende coating weg, hooguit poetsen met koperpoets o.i.d. (krijt + spiritus)
- Voor het leeghalen en vullen van het remvloeistofreservoir is een grote injectiespuit erg handig, te koop bij de apotheek.
Pigion
 
Terug
Bovenaan Onderaan