Remblokken voor een cbr 600 f3?

Ray1981

geblokkeerd account
10 aug 2006
4.168
1
Enschede
hallo allemaal,

ik wil binnenkort eens mijn remblokken vervangen (voor) van mijn f3.
nu heb ik een beetje gekeken en op louis.de vind ik de volgende remblokken per 1 set!

http://www.louis.de/_406982b94f598060b11733687c29cf9074/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=220&wgr=510&list_total=6&anzeige=0&artnr_gr=10044350 (saito remblokken sintelmetaal a 22,95 euro)

http://www.louis.de/_406982b94f598060b11733687c29cf9074/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=220&wgr=510&list_total=6&anzeige=0&artnr_gr=10044261 (saito remblokken organisch a 16,95 euro)

http://www.louis.de/_406982b94f598060b11733687c29cf9074/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=220&wgr=510&list_total=6&anzeige=0&artnr_gr=10044701 (lucas remblokken sintelmetaal 30,95 euro)

http://www.louis.de/_406982b94f598060b11733687c29cf9074/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=220&wgr=510&list_total=6&anzeige=0&artnr_gr=10044100 (lucas organische remblokken a 18,95 euro)

daarnaast heb ik op ebay.com gekeken en daar kom ik ook kevlar remblokken gezien, geen idee wat ik daarvan kan verwachten.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Motorcycle-Parts-Accessories__HONDA-FRONT-Brake-Pads-CBR-600-CBR600-F3-95-98-2-Sets_W0QQitemZ200183932149QQadnZMotorcycleQ20PartsQ20Q26Q20AccessoriesQQadiZ2863QQcmdZViewItem?_trksid=p3756.m20.l1116 (deze link is voor kevlar remblokken op ebay voor 24 euro twee sets)

een leuke deal (ebay of elders als andere suggesties hebben) is leuk maar ik wil niet extreem veel minder remkracht hebben door een lage prijs.

maar ik weet van dit onderwerp dus geen fuck af en de search gaf me ook weinig info dus bij deze, wat is de beste keus.

daarnaast vraag ik me af of het vervangen van de remblokken goed te doen is voor iemand zonder veel motorkennis maar die wel goed gereedschap een handboek en handigheid heeft (heb oa zelf al bougies, luchtfilter, olie, koelvloeistof vervangen met weinig problemen)
 
Ik heb in mijn TransAlp Honda al een paar keer SAITO organische remblokken gezet van www.louis.de , die perfect voldeden bij normaal straatgebruik.
Als je echt gaat racen kan het misschien anders zijn.
Ook van anderen hoor ik goede ervaringen.
Gesinterde blokken laten de schijven harder slijten.
 
Die Saito sintermetalen blokken werken uitstekend, maar ze slijten wel erg hard.

Lucas kan je ook zo kopen, zeker geen slechte dingen.

Maar zoals hierboven ook geoperd, ik ben het meest tevreden met de Carbonne Lorianne SBK3 blokken, remmen uitstekend met een goed drukpunt en heel goed te doseren, bovendien hebben ze de dikste voering die ik gezien heb, daar doe je dan ook minimaal 2x zo lang mee dan de Saito blokken.

exotische remvoering zoals kevlar, ja, het klinkt leuk. Maar als ze echt goed zouden zijn voor op straat, waarom zijn ze dan niet op elke straathoek te krijgen ? Ik zou het niet proberen.

de blokken zelf vervangen moet geen enkel probleem opleveren
 
ik kies denk ik de saito sinter remblokken.

hoe zit dat met de slijtage dan?
hoeveel km kun je ermee sturen?
ik ben een type wat graag snel optrekt en ook behoorlijk fors remt (stoppies)
 
Gesinterde blokken laten de schijven harder slijten.

Daar bestaat een behoorlijk misverstand over. Er bestaan verschillende materiaalsoorten bij remschijven, als je schijven geschikt zijn voor sinter blokken zullen de schijven niet of nauwlijks harder slijten dan met organische blokken.

Als je schijven hebt die er niet geschikt voor zijn vreten ze zo weg inderdaad.

Bij een motorzaak kunnen ze zo kijken of je schijven daar voor geschikt zijn, dat staat in de toepassingslijst van de blokken (bij nissin in ieder geval).
 
ik kies denk ik de saito sinter remblokken.

hoe zit dat met de slijtage dan?
hoeveel km kun je ermee sturen?
ik ben een type wat graag snel optrekt en ook behoorlijk fors remt (stoppies)


hmmm, begin februari vorig jaar gemonteerd, half april dit jaar er afgehaald omdat ik niet verwachte dat ze nog een weekend eifel en circuitdag mee zouden gaan (3000 kilometer totaal). Ik gok dat ze er ongeveer 8000 kilometer onder hebben gezeten.

Maar remmen deden ze als de beste, faden niet, ondanks dat ze eigenlijk altijd zwaar belast werden. Lekker bijterig maar heel goed dosseerbaar. Ankeren gaat dus super, en als je er constant stoppies mee zou willen doen lijkt me dat geen enkel probleem.
 
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Motorcycle-Parts-Accessories__HONDA-FRONT-Brake-Pads-CBR-600-CBR600-F3-95-98-2-Sets_W0QQitemZ200183932149QQadnZMotorcycleQ20PartsQ20Q26Q20AccessoriesQQadiZ2863QQcmdZViewItem?_trksid=p3756.m20.l1116 (deze link is voor kevlar remblokken op ebay voor 24 euro twee sets)

een leuke deal (ebay of elders als andere suggesties hebben) is leuk maar ik wil niet extreem veel minder remkracht hebben door een lage prijs.

Niet doen, ik heb "kevlar" remblokken, remmen "koud" voor geen meter,
misschien voor op het circuit.

Gesinterde blokken zouden beter moeten remmen, maar je schijven slijten ook harder
en verder is het je eigen gevoel dat veelal meespeelt.
 
Niet doen, ik heb "kevlar" remblokken, remmen "koud" voor geen meter,
misschien voor op het circuit.

Gesinterde blokken zouden beter moeten remmen, maar je schijven slijten ook harder
en verder is het je eigen gevoel dat veelal meespeelt.


49000 kilometer op de klok, altijd gesinterde remblokken gebruikt, daarbij geen noemenswaardige slijtage aan de remschijven, in dit tempo kan er op zijn minst nog 75000 kilometer bij voordat de schijven op hun minimum dikte zitten
 
mmm, de gesinterde blokken van saito is dus een goede keus als ik dat zo hoor.

maar ik wou zet net bestellen en keek ff in de gebruiksaanwijzing hie je ze moet vervangen op louis.de.

daar zou je dit apparaatje voor nodig hebben:

Remzuiger-terugsteller
Rothewald
Met dit handige gereedschap kun je de remzuiger terugdrukken bij het verwisselen van de remblokjes. Je voorkomt hiermee dat de zuiger het nieuwe remblokje in de weg zit. Makkelijk te hanteren, waardoor het verwisselen een fluitje van een cent wordt. Bovendien voorkom je beschadigingen van de remzuiger door gepruts met schroevendraaiers e.d. Ook geschikt voor autoremmen.

moet ik nu ook zo'n apparaat kopen of heb ik het totaal niet nodig of is er een andere manier.

ik vraag me nu ook af of het wel zo simpel is om ff je blokken zelf te vervangen ...
 
daar zou je dit apparaatje voor nodig hebben:

Remzuiger-terugsteller
Rothewald
Met dit handige gereedschap kun je de remzuiger terugdrukken bij het verwisselen van de remblokjes. Je voorkomt hiermee dat de zuiger het nieuwe remblokje in de weg zit. Makkelijk te hanteren, waardoor het verwisselen een fluitje van een cent wordt. Bovendien voorkom je beschadigingen van de remzuiger door gepruts met schroevendraaiers e.d. Ook geschikt voor autoremmen.

Grote onzin! Je zuigers moeten soepel met de duimen terug te drukken zijn (eerst stukje verder naar buiten pompen en goed schoonmaken!). Als ze niet soepel gaan, moet je niet gaan forceren (wat je met zo'n geval doet) maar de rem weer gangbaar maken.
 
ik heb ff in mijn wphb gekeken van mijn cbr en op google gezocht.

ik zie nu dat het vervangen bij een f3 moeilijker is dan bij een f2... en dat ze op internet zeggen dat je kopervet achterop je remblokken moet smeren tegen piepen.
in het WPHB staat weer dat als er vet of smeer op de remkant van de blokken komt dat je dit er niet af kunt krijgen en dat je ze dan weg moet flikkeren.

begin nu te twijfelen of ik het wel zelf zal doen, vind een "foutje" maken bij de voorrem wel gevaarlijk....
iemand een idee hoe duur het is om je voorremblokken bij een dealer te vervangen?
ik heb toch nieuw rubber nodig voor dus de remmen komen er dan toch af...
 
Als je de blokken daar koopt zullen ze die dr ws gratis op zetten of voor een kleine meerprijs, erg veel werk is het niet bij zo'n motor nl.
Mits dat mislukte afdekdopje voor de borgbout niet kapot gaat.
 
Als je de blokken daar koopt zullen ze die dr ws gratis op zetten of voor een kleine meerprijs, erg veel werk is het niet bij zo'n motor nl.
Mits dat mislukte afdekdopje voor de borgbout niet kapot gaat.

Er zijn grofweg 2 manieren om de blokken te vervangen.

1: Oude schoevendraaier tussen de oude blokken zetten en op die manier de zuigers terug forceren. Nieuwe blokken erin en de boel weer monteren.

2: Oude remblokken eruit, zuigertjes iets naar buiten pompen, en grondig schoonmaken. Ook alle geleideplaatjes eruit en die ook goed schoonmaken. Dan alles weer met (koper)vet waar nodig monteren.

Ik kan me niet voorstellen dat een motorzaak die geen montage rekend voor de remblokken, manier 2 kiest. Dat is namelijk best wel ff een klusje als je het goed doet. Dan zou ik er als klant liever even wat montage bij betalen zodat het gewoon goed gebeurt, zodat je er niet later achterkomt dat de hele boel vast zit omdat de zuigers smerig zijn teruggedrukt.
 
lekker doen met iemand die het een keer eerder heeft gedaan ,kan je het daarna zelf.
En er bestaan geen slechte remblokken.
Als je je huidige remblokken goedvind remmen ,kan je het beste dezelfde nemen.(nissin)
Hoeft ook niet duur te zijn na wat googlen.

succes ermee !
 
Manier 2 kost bij die 2-zuiger klauwtjes van zo'n CBR ook maar 5min extra per klauw, dus daar hoeven ze het ook niet voor te laten ;)

Bij een setje 6-zuiger klauwen is het wel even iets meer werk ja :P
 
heb ff een dealer gebeld en prijsopgaaf gevraagd:

bt021 voorband
lorean carbone sbk3 remblokken

totaal 237 euro, dat lijkt me een erg goede prijs.

kijk wel hoe het vervangen gaat, kan ik het de volgende keer zelf doen.

de gedachte dat ik de eerste keer zonder het te hebben gezien fout doe zit me niet lekker.


in ieder geval bedankt voor de info
 
Terug
Bovenaan Onderaan