Remblokken

NielsThijssen

geblokkeerd account
30 aug 2001
7
0
Mijn remblokken moeten bijna vervangen worden, heb er nu standaard OEM Honda blokken in de Blade zitten. Welke merken/modellen remblokken hebben jullie goede ervaringen mee (zowel droog als nat, met soms circuidagen).
 
Tja, is moeilijk te zeggen.....het beste is om gewoon naar een dealer te gaan, en je te laten informeren....het blijft puur een persoonlijk iets, de 1 vindt dit beter de ander dat weer....je hebt binnen 1 merk remblokken gewoon heel veel verschillende types.
 
Zorg in ieder geval dat ze niet te hard zijn, want bij mij is ie achter te hard, geeft niet veel, maar je schijf zou theoretisch iets sneller slijten, maar je blokjes niet, maar hij piept zo f*cking irritant...
 
Neem iig GEEN Carbon Lorraine!!!!

Ik vind deze PUUR SLECHT....zelfs met RVS remleidingen zijn ze zacht.

heb als test weer ff de oude remblokken erin gedaan...weer super.

Wanneer deze (klote) dingen op zijn...wil ik EBC proberen.
 
Op GSX-R 600 voelt CL slechter aan dan EBC... CL: Wat meer spons i/h begin, dan beetje bijterig, maar dan wel al aardig wat kracht nodig... EBC: Reageert wat soepeler & stukken eerder, geen sponzig beginstuk... veel minder handkracht nodig...
Ter verduidelijking: hendeltje voelt niet sponzig aan, maar remgedrag voelt lang aan alsof er weinig gebeurt...

Op CBR 600 is CL weer 1 v/d betere, heb ik gehoord... Zal denk ik toch per motor verschillen.
 
Gebruik al jaren Dunlopads!! en ik vindt het superblokken zowel met nat als droog weer.
Heb sinds kort een andere motor en daar zaten Ferodo-blokken op en dat vond ik maar niks, heb ze binnen de kortste keren vervangen voor Dunlopads.

gr. FiZeR :}
 
Quote: Neem iig GEEN Carbon Lorraine!!!!

Guzz ik heb hetzelfde probleem!
Ik kan niet zeggen dat ze echt slecht zijn, maar in ieder geval minder dan de originele!
Het blijkt na wat navragen, dat ook heel goed je remschijven krom kunnen trekken met deze blokken!
Ook blijkt dat Kawasaki (Tociko) gewoon de beste blokken levert, en nog goedkoper ook!
Maar ja..... Je probeert wel eens wat!
Groetjesszz...
 
Gebruik al jaren Dunlopads!! en ik vindt het superblokken zowel met nat als droog weer.
Heb sinds kort een andere motor en daar zaten Ferodo-blokken op en dat vond ik maar niks, heb ze binnen de kortste keren vervangen voor Dunlopads.
mijn vorige biek remde ook een stuk beter met dunlopads dan met de ori-blokken... alleen was de schijf heel snel weg... en da\'s knap duurder dan een setje blokken :(
 
Als de blokken de warmte goed kunnen afvoeren, zodat de schijf niet plaatselijk warmer wordt, zal je schijf niet (minder snel) krom trekken!
Goede blokken is dus niet alleen een kwestie van goed of betere remkracht, maar er komt meer bij kijken!
groetjes :z
 
kweet ff nie meer wat ik er nu onder heb zitte...is wat er standaard ook onder heel veel fietse gaat....Nissin volgens mij...werkt goed :)
maar neem iig geen SBS of SB6 weet nie meer hoe die heten...Safe heeft ze sowiesow...heb ze in 4000km opgereden....terwijl ik nie gekker als normaal heb gedaan :P
 
Gebruik al jaren Dunlopads!! en ik vindt het superblokken zowel met nat als droog weer.
Heb sinds kort een andere motor en daar zaten Ferodo-blokken op en dat vond ik maar niks, heb ze binnen de kortste keren vervangen voor Dunlopads.

gr. FiZeR :}
Welke de standaard of de sport? (de race waarschijnlijk niet denk'k)
 
Op GSX-R 600 voelt CL slechter aan dan EBC... CL: Wat meer spons i/h begin, dan beetje bijterig, maar dan wel al aardig wat kracht nodig... EBC: Reageert wat soepeler & stukken eerder, geen sponzig beginstuk... veel minder handkracht nodig...
Ter verduidelijking: hendeltje voelt niet sponzig aan, maar remgedrag voelt lang aan alsof er weinig gebeurt...

Op CBR 600 is CL weer 1 v/d betere, heb ik gehoord... Zal denk ik toch per motor verschillen.

Ik heb dat gevoel ook. Het is niet dat ze niet goed remmen ofzo. Maar het lijkt even te duren voordat ze door gaan remmen, dat merkte ik nadat ik ze ingeremd had. In tegenstelling tot de Ferodo Race Pads doen ze het in de regen wel goed. Nadeel van de Ferodo's vond ik dat ze echt op temperatuur moeten komen voordat ze het goed doen. Die SBK-3 blokken van CL remmen op het einde van de straat al naar behoren.

Dus moet ik alleen de DP pads nog een keer proberen. Ik verwacht alleen niet dat ik de CL's nog verslijt op deze ZX-6R.

[Off-topic] Niels ben je nog naar Brands geweest? Het was weer super. Kijk hier voor een verslag en de plaatjes.
 
Denk eerst aan welke hardheid je gaat nemen met je blokjes! Ik heb nu harder blokjes dan voorheen,...remmen echt k*t. stoppies gaan wel hoor :9 , maar moet toch harder knijpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan