Remblokken

chijoo

Rookie
6 nov 2005
6
0
leiden
Hallo allemaal,

Laatst me remblokken vervangen maar nou vind ik de voorrem te stak reageren. Kan ik via het ontluchtings nippeltje wat druk weg halen of moet ik hiervoor op me stuur bij het resovoir zijn?

alvast bedankt voor de reacties! :]
 
hahahahhaha _O-

maak je nou een grap of niet?
je kan je druk niet regelen! tenminste niet op die manier.. wat je kan doen is een andere rempomp kopen die minder druk geeft, minder krachtig is.. lijkt me niet aan te raden, beter wen je gewoon aan het feit dat je goeie remmen hebt :Y
 
hahahahhaha _O-

maak je nou een grap of niet?
je kan je druk niet regelen! tenminste niet op die manier.. wat je kan doen is een andere rempomp kopen die minder druk geeft, minder krachtig is.. lijkt me niet aan te raden, beter wen je gewoon aan het feit dat je goeie remmen hebt :Y

idd, wees blij dat je nu goede remmen hebt.
 
Laatst me remblokken vervangen maar nou vind ik de voorrem te stak reageren. Kan ik via het ontluchtings nippeltje wat druk weg halen of moet ik hiervoor op me stuur bij het resovoir zijn?
Lijkt me niet de beste manier. Ik zou eerder gaan kijken naar een ander type remblok die minder strak remt. Daar schijnt nogal verschil in te zitten. Lucht in je remmen pompen is niet echt een lekkere manier. De bediening van de rem zal er erg onnauwkeurig van worden. Niet doen dus.
 
Misschien dat hij iets anders bedoeld met "strak" aanvoelen.
Ik heb ook weleens zoiets gehad,moest toen nieuwe rubbertjes[remcups?]
om de remplunjer[bij remblok] doen,die ging niet meer soepel heen en weer.
gr.ron.
 
Ik snap wat ie bedoelt (hoop ik), als ie met half versleten remblokken een beurtje heeft gehad en de remvloeistof is verwijderd en vervolgens tot max gevuld. Dan ga je je blokken vervangen en je krijgt je cups niet helemaal ingedrukt omdat de vloeistof het membraan in je reservoir al helemaal tegen het deksel drukt. Dan lopen je remblokken te zwaar op je schijf aan (je krijgt je remklauwen amper gemonteerd). Iets vloeistof aftappen zorgt er voor dat je remmen weer ademruimte hebben.
Althans, ik had het vorig jaar met mijn motor, voorwiel was amper rond te draaien. Ff de remklauwen los gehaald om de druk er vanaf te krijgen en vervolgens reservoirdeksel verwijderen, schoon, niet pluizend doekje er in hangen er veilig opbergen nadat ie een paar cc heeft opgezogen. EN NIKS MORSEN!!!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan