remblokken

zx9freak

MF'er
19 nov 2004
92
0
wormer
Ik had nog geen jaar geleden nieuwe remblokken op mn 9 gezet van het merk EBC, type kevlar.
Vorige week vond ik mn remolie zo laag staan bleek dat mn blokken nog net geen ijzer op ijzer waren, SCHRIK. Nog geen 10000km mee gegaan.
Gelukig had ik mijn oude orginele blokken nog leggen kon dus weer verder rijden maar ik vind het slijtage wel erg snel. Dus overweeg om nu maar sintermetaal blokken er onder te gooien. Ik moet ook zeggen dat de orginele blokken beter remmen. Ik heb gelijk ook maar even staalflexleidingen besteld en nwe remvloeisstof dot 5.1. Nu even nwe blokken en we kunnen weer Knallen.
Wie heeft goede eravringen met een bepaald merk remblokken?? Orgineel schijnen nog al prijzig te zijn.

greetzzzzzzzz Alex
 
Als die blokken van die "race" gevallen waren, dan kunnen ze best al op zijn.

Je moet wel even in de gaten houden of je schijven bepaalde blokken "accepteren" anders slijten je schijven heel hard.

5.1 vloeistof? Is dat niet die extra hygroscopische versie, die alleen in de racerij gebruikt wordt (of is dat Dot 5?)

Gewoon Dot4 gebruiken lijkt me verstandiger.

Goede merken? SBS schiet me te binnen.

Origineel duur? Ik heb 3 weken terug 2 setjes originele Nissin remblokken gekocht. €26 per kant.
 
Als die blokken van die "race" gevallen waren, dan kunnen ze best al op zijn.

Je moet wel even in de gaten houden of je schijven bepaalde blokken "accepteren" anders slijten je schijven heel hard.

5.1 vloeistof? Is dat niet die extra hygroscopische versie, die alleen in de racerij gebruikt wordt (of is dat Dot 5?)

Gewoon Dot4 gebruiken lijkt me verstandiger.

Goede merken? SBS schiet me te binnen.

Origineel duur? Ik heb 3 weken terug 2 setjes originele Nissin remblokken gekocht. €26 per kant.
Das DOT5. DOT4 en DOT5.1 zijn beide geschikt voor straatgebruik.
 
(...)
Orgineel schijnen nog al prijzig te zijn.

Tja, of je koopt 2 keer 'race' remblokken... Wanneer ben je dan goedkoper uit?

Vorig jaar 28 euro betaald voor originele Yamaha remblokken voor een R6/R1. Daarvoor had ik er Nissins in zitten, en die waren na 7000 km echt heel erg op... Nissins waren ongeveer net zo duur in aanschaf als de Yamaha blokken.
 
Bij Louis.de kosten de sinterblokken 33,95 per set (= per schijf).
En dat zijn goede blokken.
Wat kosten ze bij de dealer dan?


Oh, en als je vindt dat ze te hard slijten: dan moet je minder remmen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan