Remblokken

Froggy

MF veteraan
13 aug 2001
10.436
5
Noord-Limburg
Ik wist dat me remblokken voor goed versleten waren maar vandaag waren ze helemaal op.Ijzer op ijzer, niet bepaald een lekker geluidje.Ik heb nu een kleine 13000 km ermee gereden.Is dit normaal :? .
Ik vind het namelijk vrij snel.
Hoelang doen jullie met de remblokken voor :?
 
bij m\'n vorige motor heb ik na 10.000km de blokken voor en achter moeten vervangen
maar ligt ook aan wat voor een soort blokken het zijn nl die race blokken slijten heel snel
standaart blokken gaan meestal het langst mee en voldoen onder alle omstandigheden.( is ooit een (auto)test geweest daaruit bleek dat org. blokken het beste was)
 
Lijkt me voor een sportieve motor niet echt bovenmatig... Zeker niet als je ook graag het sportieve eruit haalt... Beetje afhankelijk van je rijstijl enzo, maar lijkt me wel kunnen...
Beetje vlot rijdende automobilist doet ook 20-25.000 met de blokjes en de motorremmetjes worden toch wat zwaarder belast...

En dat met originele Kawa-blokjes...
 
Op dinsdag 27 november 2001 09:47 schreef GuZ het volgende:DUS?

dus....
als je gewoon zeker wilt zijn dat ze zolang mogelijk meegaan,niet gaan faden, goede remcapacitiet onder natte omstandigheden,koud omgeving temp. , ect. dan kies je voor org. remblokken.

als alleen zomers rijd en als het door is en er een sportief rijstijl opna houd kan je kiesen voor die \'race blokjes\' die niet goed remmen als bv nat is.
 
Lijkt me voor een sportieve motor niet echt bovenmatig... Zeker niet als je ook graag het sportieve eruit haalt... Beetje afhankelijk van je rijstijl enzo, maar lijkt me wel kunnen...
Beetje vlot rijdende automobilist doet ook 20-25.000 met de blokjes en de motorremmetjes worden toch wat zwaarder belast...

En dat met originele Kawa-blokjes...
ik deed met mn eerste auto zo een 10.000 km met blokken, dan waren ze al weer op en ik deed niet eens hardrijden })

met de motor ook niet meer...
 
ik deed met mn eerste auto zo een 10.000 km met blokken, dan waren ze al weer op en ik deed niet eens hardrijden })

met de motor ook niet meer...
Niet hard rijden... Alleen hard remmen }) })

Maar Daniel: kijk ook eens in http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=1029 (hier) en dan zie je dat 13.000 kilometertjes niet eens zo gek is... Zeker niet gezien de verdeling tussen snelweg en stadskilometers... Een 25KW ZX-6R rijdt dan misschien niet zo snel, maar remmen doet \'ie gewoon normaal (Kawa-hard :P ), dus slijten de remmen ook normaal ( Yama-hard }) ;) )...
 
Ik ben echt het type dat laat en hard in de ankers gaat, het lijkt me dat ze dan flink wat harder slijten dan bij oma die al een kilometer voor het kruispunt de auto af gaat remmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan