remblokken

RaiSi

MF'er
6 jan 2003
166
0
Nieuw-Wehl
ik heb een vraagje over remblokken, hoe lang gaan remblokken gemiddeld mee. Dat is natuurlijk een moeilijke vraag en zeker afhankelijk van het remgedrag van de bestuurder, dat snap ik, maar mijn blokken zitten er nu 13000km op en ik heb het idee dat ze alweer aan vervanging toe zijn, kan dat?

hoe lang doen jullie met jullie blokjes? ik gebruik de motor bijna uitsluitend voor woon-werkverkeer 40km (enkele reis) waarvan 30km snelweg en enkele stoplichten.
 
Meestal zo rond de 20.000 km.
Maar als je zuigers een beetje stroef zijn, waardoor je blokken meer als normaal blijven aanlopen kan dat een stuk harder gaan.
13.000 is in ieder geval niet erg lang.

Ik heb persoonlijk voor met 27.000km vervangen en achter met 23.000km.
Met voor was ik zelfs bijna te laat, niet op bezuinigen dus.

Haal je remmen eens uit elkaar en maak ze schoon, dat zal waarschijnlijk wel helpen.
 
Bedankt voor de reacties, blijkt toch wel aanvaardbaar te zijn, ik was al bang dat ik wel voor nieuwe blokken had betaald maar ze niet had gekregen, kon het me niet voorstellen en blijkt dus ook onjuist.

vanmiddag maar eens effe checken hoe het er precies mee staat.

blokken vervangen moet wel zelf te doen zijn toch?

ik ben geen ervaren sleutelmaniak maar bougies, olie, kleppen stellen en kettingsetje is me ook gelukt.

Dus blokken zal ook wel lukken, nog tips waar je op moet letten bij het monteren?
 
Bedankt voor de reacties, blijkt toch wel aanvaardbaar te zijn, ik was al bang dat ik wel voor nieuwe blokken had betaald maar ze niet had gekregen, kon het me niet voorstellen en blijkt dus ook onjuist.

vanmiddag maar eens effe checken hoe het er precies mee staat.

blokken vervangen moet wel zelf te doen zijn toch?

ik ben geen ervaren sleutelmaniak maar bougies, olie, kleppen stellen en kettingsetje is me ook gelukt.

Dus blokken zal ook wel lukken, nog tips waar je op moet letten bij het monteren?

Alles goed schoonmaken, bevestigingpunten met kopervet in smeren (niet te veel)...
daarna ff een tankje rustig aan inremmen...
Bi de achterrem wil de zuiger nog wel es vast gaan zitten door te licht gebruik, maak deze ook goed in orde en schoon en gebruik ook hier kopervet.
Vergeet ook niet je remvloeistof te vervangen (voor en achter), en zoek ook even de toleranties van je schijven op en meet de dikte even op met een schuifmaat (niet zo een praxis ding, scheelt zo een 0,5 mm met een goeie)
suc6
8-)
 
Ok, dat valt dan wel mee.
Op zich wil ik het zelf wel proberen, maar het zijn wel je remmen, he.

Misschien eerst maar wat meer ervaring met andere dingen opdoen, voordat ik hier aan beging. Deze keer nog maar even door de dealer laten doen.

Off-topic: na het vervangen van de voorband (EN monteren....) kwam de monteur mij vertellen dat de motor klaar was en weer buiten stond. Oh ja, mijn remblokken waren bijna op, moesten eigenlijk vervangen worden....
Lijkt me toch veel minder werk (en dus veel goedkoper voor mij) om dit te doen als je het voorwiel er toch af hebt ?!?
 
Ok, dat valt dan wel mee.
Op zich wil ik het zelf wel proberen, maar het zijn wel je remmen, he.

Misschien eerst maar wat meer ervaring met andere dingen opdoen, voordat ik hier aan beging. Deze keer nog maar even door de dealer laten doen.

Off-topic: na het vervangen van de voorband (EN monteren....) kwam de monteur mij vertellen dat de motor klaar was en weer buiten stond. Oh ja, mijn remblokken waren bijna op, moesten eigenlijk vervangen worden....
Lijkt me toch veel minder werk (en dus veel goedkoper voor mij) om dit te doen als je het voorwiel er toch af hebt ?!?

yep ;)

voortaan goed inventariseren wat je gedaan wilt hebben als je naar de dealert gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan