remblokken

grego_ras

MF'er
6 aug 2004
87
0
Hallo. Ik moet 2 nieuwe set remblokken halen.
Kan iemand me zeggen welke remblokken het beste zijn en waar ik die kan halen.
Zijn de originele goeie kwaliteit.
En wat kost een setje. Is voor een gsxr 750 uit 1999.
Als nog bedank.

grt,
greg
 
Ik heb de ervaring met imitatie dat de blokken niet sleten maar m'n schijven des te harder, ik gebruik gewoon origineel....
Kopervet heb ik nog nooit gebruikt, blijft ook weer vuil aan zitten he.
 
Zeer goede ervaring met EBC sintered HH racebrakepads!!!
Kost een paar centen, maar dan hebbie wel wat.

Remmen superdirect en koud net zo hard als warm! Gingen bij mijn Gixxxer 20000 km mee :} :} :} :} :} :}
 
Ook b.v Lucas levert blokken in allerlei samenstellingen. Ze geven trouwens ook aan dat hun specifieke "race" blokken voor hypersports meestal veel te giftig zijn voor de openbare weg, kans op blokkeren is nogal groot zonder veel handkracht. De klauwen moeten bovendien dan vaak worden schoongemaakt, anders gaat alles vastzitten door het remstof.
Uiteraard elk zijn eigen smaak *D
 
voor de race SBS
voor de straat origineel.

Als je raceblokken voor op straat gaat gebruiken is dit een gevaarlijke combinatie. Je raceblokken moeten warm zijn en dat worden ze op straat niet, dus je remweg is dan vele malen langer. Sterker nog ze remmen nauwelijks als ze koud zijn en da's gevaarlijk.
 
Kopervet heb ik nog nooit gebruikt, blijft ook weer vuil aan zitten he.

:+
Geachte heren....
Kopervet smeer je lichtjes op de achterzijde van de remblokjes.
Het kopervet zorgt voor een lekkere "kleef" tussen remzuiger en blokje.
Blijft het blokje niet "hangen", zodat je de boel niet hoort piepen
of aanlopen.
Zorg bydewee ook dat je wel ff de gehele klauw vuil vrij maakt!

Greets............ :]
 
Heb er net de goedkoopste blokken in gegooid die ik kon krijgen. En ja hoor, ik ga binnenkort toch echt effe orginele (die zaten er ook in) halen. Blokkeren lukt nog wel, maar kost VEEL meer kracht en ze geven minder gevoel.

Mijn ervaring: goedkoop is dus duurkoop.
 
Ik heb in mijn GSXR600 al heel wat blokken geprobeerd, maar de originele Suzuki bevallen mij het best. Ze remmen keihard (bijterig), slijten niet overmatig (gaan meer dan een paar dagen mee op het circuit), zijn relatief vriendelijk voor de schijven en doen het ook goed met nattigheid.
Er is maar 1 nadeel: ze zijn prijzig. Tsja.
 
:+
Geachte heren....
Kopervet smeer je lichtjes op de achterzijde van de remblokjes.
Het kopervet zorgt voor een lekkere "kleef" tussen remzuiger en blokje.
Blijft het blokje niet "hangen", zodat je de boel niet hoort piepen
of aanlopen.
Zorg bydewee ook dat je wel ff de gehele klauw vuil vrij maakt!

Greets............ :]

Tegen het piepen gebruik ik olie.... |(
 
Heb goede ervaringen met EBC HH (gesinterd) en Carbon Lorraine.
Heb wat minder goede ervaringen met EBC "organic" (ja, ik moest ook aan scharrel-kippen en onbespoten groentes denken toen ik de naam zag), bijten wat minder en remmen worden minder snel warm waardoor de response bij regen soms traag is. Gaan wel lang mee trouwens en laten minder sporen op de schijf na dan de HH's.

O ja, en kopervet smeer je aan de pennen zodat de blokken goed heen en weer kunnen schuiven. Smeer liever geen (of iig niet veel) kopervet achterop je remblokken, kopervet is niet bevorderlijk voor de afdichting-ringen van de rem-zuigers. Als je remmen piepen probeer dan es je blokken met een anti-piep plaatje te monteren (ik weet niet zo gauw de officiele term, het is een geperforeerd stukkie blik wat je achterop het blok klemt)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan