rembours zenden hoe werkt dit?

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.787
150
A.
vraag:

ik kan mijn ruitje verkopen van me blackbird...die zwarte...(verhoogde)

nu kreeg ik een email van die gozer, en die zei stuur maar onder rembours.

als ik dit onder rembours verstuur, betekend dan dat ik mijn gevraagde prijs van de ptt krijg? en dat de verzend kosten ook aan hem wordt berekend?

gaarne uitleg....

thnx! :}
 
Volgens mij geef je zelf het antwoord al.... })

dacht dat het zo in elkaar zat.. correct me when iám wrong :)
 
Vraag even na hoe het gaat als hij hem niet accepteert, anders draai jij dadelijk op voor de verzendt kosten alsnog.
 
Je levert het pakje af op het postkantoor, en geeft daar je bank rek. op en de prijs van het pakketje. Je krijgt dat bedrag, minus de verzendkosten gestord. Als de verzendkosten voor hem zijn, dan moet je de prijs verhogen met de kosten van het verzenden.
 
Maar je krijgt je poen pas als de andere partij de centen heeft overgemaakt. Ik zou het nog eens goed overleggen met het persoontje aan de andere kant van de telefoon.

Ps. ik zou lekker het ruitje bewaren, je weet maar nooit.
 
Je kunt soms beter per aangetekende post geld in een enveloppe versturen (kost 5,75 euro) want dat is vaak goedkoper dan de postwissel kosten (geld-transactie kosten) die de PTT berekend...
Na ontvangst gewoon pakketje aangetekend de deur uit... (wederom 5,75 euro)
Uiteindelijk overal voor getekend, veilig en vooraf bekend wat de kosten zijn....

geluk !
 
Ik zou moeten weten hoe het werkt, maar ghehe dat weet ik dus niet...
Maarre aangetekend is zowiezo een stuk veiliger voor je zending. En als je zeker wilt weten dat je zending is aangekomen zou ik het aangetekend met een handtekening retourkaart versturen.
PTT Post heet trouwens sinds kort TPG Post!

Dit stond op de TPG Post site:
"Hoe kan ik een zending onder rembours versturen?
Een rembourszending wordt alleen afgeleverd tegen betaling van een bedrag dat u heeft vastgesteld.Het maximale remboursbedrag binnen Nederland is EUR 1.000,-. Voor het overmaken van het geïnde bedrag op uw rekening is een ingevuld stortingsformulier van de Postbank vereist. Deze stortingsformulieren zijn verkrijgbaar op het postkantoor.

Voor rembours betaalt u een toeslag op het pakkettarief en een percentage van het remboursbedrag als provisie. De provisie wordt ingehouden op het over te maken remboursbedrag."

Denk dat je beter ff kan bellen naar een postkantoor om te vragen wat je het beste kunt doen.

        
 
Rembours betekend wel dat hij het pakketje niet kan aannemen zonder dat jij je geld krijgt.

Het kost wel meer dan gewoon versturen maar je krijgt of het pakketje terug of je krijgt het geld.
Lijkt me beter dan pakketje weg en die andere persoon die zegt dat ie het nooit heeft gekregen.
Dan kun je het ook nog aangetekend versturen maar dat is ook geen garantie voor je geld.

Rembours zending koste een paar jaar geleden iets van 17,50 (in guldens uiteraard), en volgens mij is er op de PTT site ook nog wel genoeg invormatie te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan