Remcapaciteit verbeteren van Blackbird+EMLGT2001

Nog steedsd wel geinteresseerd in de uitleg waarom je bij zuigers aan beide kanten deze maar 1 keer mag meenemen in je berekening van de ratio remklauw vs rempomp :)
Dat zou ik ook wel willen weten. Je moet nog steeds delen door het oppervlak. Alleen de verplaatsing is de helft per zuiger. Maar voor de remkracht die je op het handel moet geven doet dat niet ter zake.

Ik zou zelf liever de ene remleiding op de voorste remklauw vervangen door een leiding vanaf de achterklauw. Gewoon omdat het schoner staat.
 
Dat zou ik ook wel willen weten. Je moet nog steeds delen door het oppervlak. Alleen de verplaatsing is de helft per zuiger. Maar voor de remkracht die je op het handel moet geven doet dat niet ter zake.

Ik zou zelf liever de ene remleiding op de voorste remklauw vervangen door een leiding vanaf de achterklauw. Gewoon omdat het schoner staat.

Dit laatste had ik graag gewild, maar past niet. Er is geen ruimte voor een dubbele Banjo aansluiting op de klauw. Zit te dicht op de velg namelijk.
 
Nog steeds wel geinteresseerd in de uitleg waarom je bij zuigers aan beide kanten deze maar 1 keer mag meenemen in je berekening van de ratio remklauw vs rempomp :)

Ik denk dat je alle zuigers moet meetellen in je berekening, anders gezegd: ik zou ook niet weten waarom niet.
Als je denkt ze niet te moeten meenemen in theorie, waarom zouden ze in de praktijk dan nut hebben?
 
...enige waar ik aan kan denken is dat krachten die tegenover elkaar staan er mogelijk deels (voor de helft) opheffen, maar ik ben geen natuurkundige :) Ik zal mijn schoonvader eens vragen, die is afgestudeerd natuurkundige...
 
Laatst bewerkt:
Zo het eerste proefritje erop zitten en zeker niet ontevreden. Kan zoweer alle wielen blokkeren. Iets nieuws :-).

Kan zowaar nu echt met de voorkant remmen en waarschijnlijk meer dan met de achterkant. Doordat mijn voorrem alleen op het voorwiel zit, merk ik wel dat hij dijkt en een heel klein beetje scheef trekt, maar valt volgens mij heel erg mee. eigenlijk. Als ik de voetrem erbij pak is het prima volgens mij. De zx10 remhendel voelt echt super aan, dus dat is erg fijn.

Moet uiteraard nog meer kilometers maken, maar zeker goed voor de eerste indruk. Twijfel uiteraard nog of ik all the way zal gaan met de aangepaste remschijf van Mobec voor in de bak met de tweede remklauw :)
 
Zo weg oma. Ik heb de Mobec grotere remschijf gekocht en de extra remklauw. Zal morgen even foto's posten, maar lijkt allemaal super netjes te passen. Moet nu alleen nog een remleiding opmeten vanaf de voorrem naar de tweede nieuwe remklauw. Kwaliteit van van de EBC remschijf ziet er echt netjes uit. Ben wel blij zeg maar voor nu. Nu nog kijken wat het brengt met remmen.

Afgelopen jaar een paar keer een geblokkeerd voorwiel gehad. Iets wat ik wilde uiteraard, maar het span trekt dan wel echt scheef. Nu hoop ik 2 wielen te blokkeren en rechtuit te gaan....:-)
 
20190617_221717.jpg
20190617_221728.jpg
20190617_222018.jpg
20190617_224329.jpg
 
Persoonlijk snap ik deze upgrade niet.

Ik heb niet het gevoel dat ik rem kracht op het bak wiel van mijn eigen eml tekort kom!

Maar buiten dat is het een mooie set!
 
Persoonlijk snap ik deze upgrade niet.

Ik heb niet het gevoel dat ik rem kracht op het bak wiel van mijn eigen eml tekort kom!

Maar buiten dat is het een mooie set!

Ik heb nu een setup dat mijn handrem beide klauwen voor bedienen en de voetrem doet nu achter en de bak. Ik wilde graag dat de handrem ook de bakremt en daarmee dus stabieler blijft. De grotere remschijf geeft het voordeel dat hij waarschijnlijk ook harder remt. Lijkt me prima.

En serieus als ik met volle bepakking en 2 kids passen rijdt, vind ik nog steeds dat er meer remkracht mag zijn. Altijd fijn toch.
 
Ik heb nu een setup dat mijn handrem beide klauwen voor bedienen en de voetrem doet nu achter en de bak. Ik wilde graag dat de handrem ook de bakremt en daarmee dus stabieler blijft. De grotere remschijf geeft het voordeel dat hij waarschijnlijk ook harder remt. Lijkt me prima.

En serieus als ik met volle bepakking en 2 kids passen rijdt, vind ik nog steeds dat er meer remkracht mag zijn. Altijd fijn toch.
Ik heb ook twee klauwen op de bak. Bevalt prima!
 
Ik heb nu een setup dat mijn handrem beide klauwen voor bedienen en de voetrem doet nu achter en de bak. Ik wilde graag dat de handrem ook de bakremt en daarmee dus stabieler blijft. De grotere remschijf geeft het voordeel dat hij waarschijnlijk ook harder remt. Lijkt me prima.

En serieus als ik met volle bepakking en 2 kids passen rijdt, vind ik nog steeds dat er meer remkracht mag zijn. Altijd fijn toch.
De grotere schijf geeft zeker extra stopkracht. Zoiets wil ik bij mezelf ook ooit maken maar dan met een enkele klauw op de voorschijf, en idd zodat het span beter recht blijft. De mijne trekt ook hard naar links.
Weet je mss ook van welk materiaal de mobec schijf gemaakt is?
 
Ik heb nu een setup dat mijn handrem beide klauwen voor bedienen en de voetrem doet nu achter en de bak. Ik wilde graag dat de handrem ook de bakremt en daarmee dus stabieler blijft. De grotere remschijf geeft het voordeel dat hij waarschijnlijk ook harder remt. Lijkt me prima.

En serieus als ik met volle bepakking en 2 kids passen rijdt, vind ik nog steeds dat er meer remkracht mag zijn. Altijd fijn toch.
`Snap dat je meer remkracht wilt, maar gebruik je de motor rem ook?
Heb altijd geleerd in de bergen op de motor te remmen ipv met de remmen

Op vakantie eens bergen gereden met een vrij zware auto met automaat, deze kende enkel "D" en niet 1,2 (en 3) dus enkel remmen met de rem, halverwege gestopt om te koelen, 4x rood gloeiende schijven, en ze remden niet bijster goed meer
 
weet niet of het echt nodig is dat een zijspanwiel zo hard geremd word , moet natuurlijk remmen maar mag niet te veel worden , diend enkel om het geheel
wat recht te houden
Bij mij zit er een klein afgedraaid Fiat schijfje op. Met twee grimeca scooterklauwtjes. Met pad van 20x25mm ofzo. Sterk zat in ieder geval.
 
Bij mij zit er een klein afgedraaid Fiat schijfje op. Met twee grimeca scooterklauwtjes. Met pad van 20x25mm ofzo. Sterk zat in ieder geval.
dat is wat ik bedoel , niet nodig om grote remschijven en 6 zuiger remmen te plaatsen .
Op mijn " nieuwe " bmw met zijspan zit er ook een niet goed werkende zijspan wiel rem , maar Roger " enigma " zal daar wel raad mee weten , stel ik mij daar zelf geen vragen over ...:) hier is het probleem dat er een tweede rempomp opzit met een systeem dat aan de motorrem gekoppeld is en dan is afstellen echt niet gemakkelijk ...

 
Laatst bewerkt:
`Snap dat je meer remkracht wilt, maar gebruik je de motor rem ook?
Heb altijd geleerd in de bergen op de motor te remmen ipv met de remmen

Op vakantie eens bergen gereden met een vrij zware auto met automaat, deze kende enkel "D" en niet 1,2 (en 3) dus enkel remmen met de rem, halverwege gestopt om te koelen, 4x rood gloeiende schijven, en ze remden niet bijster goed meer
Natuurlijk rem ik af op de motor, maar dat is niet genoeg hoor als je de Izoard of Stelvio afrijdt met een beetje snelheid.
 
dat is wat ik bedoel , niet nodig om grote remschijven en 6 zuiger remmen te plaatsen .
Op mijn " nieuwe " bmw met zijspan zit er ook een niet goed werkende zijspan wiel rem , maar Roger " enigma " zal daar wel raad mee weten , stel ik mij daar zelf geen vragen over ...:) hier is het probleem dat er een tweede rempomp opzit met een systeem dat aan de motorrem gekoppeld is en dan is afstellen echt niet gemakkelijk ...

Dat is ook niet het plan, maar de 2 klauwtjes met zuigers aan beide kanten lijkt me prima werken.
 
Dit weekend de remleiding aangelegd. De boel ontlucht en proefgereden. Heeeeerlijk. Hij remt echt harden\beter en blijft veel mooier recht. Ben er blij mee en is het geld zeker waard :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan