remcilinders

Da's afhankelijk van het probleem.
Als de zuiger blijft kleven door vuil of roest is complete demontage wel aan te raden:
druk een luchtpistool op de nippel en blaas rustig (!) de zuiger uit de klauw.
De remcylinder heb je dan eerst uiteraard in een oud vod gewikkeld zodat:

a) de remzuiger niet wegspringt (kan auw doen!) en
b) er geen vuil in de remcylinder komt.

Daarna goed schoonmaken,remzuiger controleren op slijtage en nieuwe afdichtingen monteren (niet echt duur).
Succes!
 
Mijn ervaring is dat je remcilinders het beste schoon kunt maken met fijn staalwol. Je kunt dan achter alle hoekjes vuil weg halen en je hoeft niet bang te zijn voor beschadigingen.
 
Uit mijn eigen ervaring: vergeet niet de groef in de cylinder, waarin de afdichtring ligt, goed schoon te maken. Daar zit vaak wat witte corrosie. Ik heb er een kleine schorevedraaier haaks voor omgebogen waarmee ik de groef (voorzichtig) uit kan krabben. Heb ooit eens voor de tweede keer ringen moeten kopen omdat ik die groef vergeten was.
 
best moeilijk he, lezen


Dat heeft niks te maken met kunnen lezen of niet, heeft te maken met omschrijving van het gedeelte van de motor...

Je remklauw zitten remzuigers in..

Boven aan op je stuur zit je remcilinder met remolie reservoir, vandaar mijn vraag remklauw of remcilinder.

Heb al diverse REMKLAUWEN gangbaar gemaakt waar de REMZUIGERS van vast zaten. :Z
 
hehehehe wat een discussie allemaal weer.

heb ooit in het donker met een lampje van 40 watt mijn voorremklauwen schoongemaakt.
wat een karwei was dat. maar ik doe het elke keer als ik mijn remblokken vervang, dus zoveel moeite is het niet, tenzij het echt goed vast zit, maar dan is het zeker noodzakelijk
ik heb afgelopen week mijn achterremschijf ingevet :+ omdat hij klemde, en ik geen tijd had om dat probleem op te lossen. ik gebruik dat ding toch maar eens per jaar ofzo en zeker niet in noodsituaties
 
Hoi

Even een tip:
Als je geen luchtpistool hebt
laat dan eerst je klauw aangesloten
zitten en knijp de rem in todat de zuiger
eruit plopt.

groet Zeldzame

En als je wel een luchtpistool heb doe het dan ook zo.......gaat tenminste beheerst dan.
En als je een losse remklauw hebt met een vastzittende zuiger er in, draai dan de ontluchtsnippel open en pomp hem met een vetspuit vol met vet, dan valt de zuiger er ook zo uit.
 
Er zijn remcylinders (zitten in de klauw)
Er zijn remservo's of hoofremcylinder Zit aan het stuur.

Schoonmaken met remmenreiniger gaat perfekt.
Roest haal je weg met stalwol of fijn (300/400) schuurpapier.

Rubber manchet (ring) schoonmaken met remmenreiniger. Let op dat je em goed monteerd. Met de scherpe kant naar binnen.

afvullen en verversen met Dot 4
Verversen elke twee !!!!!!! jaar.

suc6
 
Die ken ik ook alleen uit de tijd dat ik afst. bestuurbare auto's had, stuur en gas servo's. Die motortjes die je besturing en snelheid regelde.

Remvloeistof is toch iedere grote beurt OF elke 2 jaar?!

Exact.............of op een BMW met dat nieuwe integraal remsysteem zitten ze ook, maar om daar als leek aan te gaan lopen sleutelen lijkt me niet raadzaam. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan