B2
MF veteraan
Gisteren bij het vervangen van mijn remblokken was ik bij het iets verder pompen van de cylinders (om de zijkanten te reinigen om de rubbers niet te beschadingen bij het verder inschuiven door de nieuwe remblokken) iets te onstuimig en had ik er 1 in mijn handen.
Nu was het gelukkig wel zo dat hij er naar boven uitkwam (klauw lag op zij zijde) zodat er weinig remvloeistof meegekomen is. Dus heb ik hem snel terug op zijn plaats geduwd, de remblokken erin gezet en dan bovenaan maar beginnen pompen aan het remhendel om de lucht eruit te krijgen. Verder heeft hij de hele nacht met een aangespannen remhendel gestaan.
- Kan ik iets beschadigen door de remcylinder gewoon terug op zijn plaats te duwen (recht uiteraard)? Volgens mij niet, want dezelfde werkwijze wordt toch ook gevolgd bij het vervangen van de rubbers in de remklauw?
- Zou er nog lucht in de klauw zitten? (mijn remhendel lijkt tamelijk hard). En kan ik die er dan uitkrijgen op de door mij beschreven manier (dus zonder verse remvloeistof toe te voegen)?
- Als ik dan toch remvloeistof zou vervangen (dus bovenaan ingieten en pompen tot de verse vloeistof aan de nippel onderaan de klauw er terug uitvloeit), ben ik dan zeker dat ev. lucht uit mijn systeem is, of blijft die steeds in de klauw
zitten?
Nu was het gelukkig wel zo dat hij er naar boven uitkwam (klauw lag op zij zijde) zodat er weinig remvloeistof meegekomen is. Dus heb ik hem snel terug op zijn plaats geduwd, de remblokken erin gezet en dan bovenaan maar beginnen pompen aan het remhendel om de lucht eruit te krijgen. Verder heeft hij de hele nacht met een aangespannen remhendel gestaan.
- Kan ik iets beschadigen door de remcylinder gewoon terug op zijn plaats te duwen (recht uiteraard)? Volgens mij niet, want dezelfde werkwijze wordt toch ook gevolgd bij het vervangen van de rubbers in de remklauw?
- Zou er nog lucht in de klauw zitten? (mijn remhendel lijkt tamelijk hard). En kan ik die er dan uitkrijgen op de door mij beschreven manier (dus zonder verse remvloeistof toe te voegen)?
- Als ik dan toch remvloeistof zou vervangen (dus bovenaan ingieten en pompen tot de verse vloeistof aan de nippel onderaan de klauw er terug uitvloeit), ben ik dan zeker dat ev. lucht uit mijn systeem is, of blijft die steeds in de klauw
zitten?