Remcylinder even uit klauw en geen verse DOT4

B2

MF veteraan
4 jul 2001
2.242
496
Belgie (Gent)
Gisteren bij het vervangen van mijn remblokken was ik bij het iets verder pompen van de cylinders (om de zijkanten te reinigen om de rubbers niet te beschadingen bij het verder inschuiven door de nieuwe remblokken) iets te onstuimig en had ik er 1 in mijn handen.
Nu was het gelukkig wel zo dat hij er naar boven uitkwam (klauw lag op zij zijde) zodat er weinig remvloeistof meegekomen is. Dus heb ik hem snel terug op zijn plaats geduwd, de remblokken erin gezet en dan bovenaan maar beginnen pompen aan het remhendel om de lucht eruit te krijgen. Verder heeft hij de hele nacht met een aangespannen remhendel gestaan.
- Kan ik iets beschadigen door de remcylinder gewoon terug op zijn plaats te duwen (recht uiteraard)? Volgens mij niet, want dezelfde werkwijze wordt toch ook gevolgd bij het vervangen van de rubbers in de remklauw?
- Zou er nog lucht in de klauw zitten? (mijn remhendel lijkt tamelijk hard). En kan ik die er dan uitkrijgen op de door mij beschreven manier (dus zonder verse remvloeistof toe te voegen)?
- Als ik dan toch remvloeistof zou vervangen (dus bovenaan ingieten en pompen tot de verse vloeistof aan de nippel onderaan de klauw er terug uitvloeit), ben ik dan zeker dat ev. lucht uit mijn systeem is, of blijft die steeds in de klauw
zitten?
 

Als je het recht hebt gedaan en er geen zand tussen hebt laten zitten is alles wel in orde. Tenzij je rubbers verrot waren, dan heb je nu een lekke klauw, maar dat merk je meteen (lekkage)
kan wel als je een hoop geduld hebt (als alle lucht naar boven moet kan het even duren).
- Als ik dan toch remvloeistof zou vervangen (dus bovenaan ingieten en pompen tot de verse vloeistof aan de nippel onderaan de klauw er terug uitvloeit), ben ik dan zeker dat ev. lucht uit mijn systeem is, of blijft die steeds in de klauw
zitten?
Als je het op deze manier doet, evt. in combinatie met hendel een nacht vastzetten, is alle lucht eruit. Zo wordt het immers ook gedaan als je je remklauw reviseert, dan issie eerst ook helemaal leeg.

:)
 
Goed bezig man :} :} :}
Als het niet per ongelijk was gebeurd had je het vast niet gedaan, als je alles goed schoon hebt gehouden is er niets aan de hand.
En natuurlijk nieuwe vloeistof niet vergeten.
Heb je de andere cilinders ook nog schoongemaakt?

Laat ook nog even weten of het nu nog beter remt!

Greetz
DrRossi
 
Terug
Bovenaan Onderaan