Remdruk verlies tijdens rijden

Jamiek

Rookie
4 mei 2015
13
0
Duiven
Vanochtend was ik zo slim om weg te rijden zonder mijn remschijf slot te verwijderen. Hierdoor stond mijn motor gelijk stil en heb ik mijn voorrem gesloopt...

Wanneer de motor stilstaat of wanneer ik langzaam loop werken de remmen normaal. Als ik rond de 15 km per uur rij, mis ik remdruk waardoor ik de rem helemaal kan indrukken en de motor maar een klein beetje remt.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik denk zelf dat of de remschijven krom zijn of dat er lucht in de leiding is gekomen. Maar wellicht dat jullie nog suggesties hebben.

Motor: Yamaha tracer 900 uit 2015 met tractie controle en abs
 
Vanochtend was ik zo slim om weg te rijden zonder mijn remschijf slot te verwijderen. Hierdoor stond mijn motor gelijk stil en heb ik mijn voorrem gesloopt...

Wanneer de motor stilstaat of wanneer ik langzaam loop werken de remmen normaal. Als ik rond de 15 km per uur rij, mis ik remdruk waardoor ik de rem helemaal kan indrukken en de motor maar een klein beetje remt.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik denk zelf dat of de remschijven krom zijn of dat er lucht in de leiding is gekomen. Maar wellicht dat jullie nog suggesties hebben.

Motor: Yamaha tracer 900 uit 2015 met tractie controle en abs

Nee!

Maar ik wil je wel adviseren om naar een goede motordealer te gaan om jouw remmen na te laten kijken. Want dit is niet normaal.
 
ja je remschijf is krom. doordat hij krom is slingert hij en drukt de remblokken uit elkaar. dat voelt aan als geen druk hebben. en als je dan stil staat en je drukt een paar keer op de rem dan liggen de blokken weer aan en heb je normale remdruk.
Dit acht ik zeer waarschijnlijk.
 
ik heb, door een andere oorzaak, iets gelijks gehad.
na 1 omwenteling van het wiel/schijf geen rem meer, de kromme schijf drukte zoals boven al gezegd is de remblokken van de schijf af.
Ik was zelf in staat de motor op te bokken en de remklauwen eraf te halen waarna ik door een slinger aan het wiel duidelijk kon zien dat er een slag in de
schijf zat.
Als je niet weet hoe en wat te doen kun je idd beter even bij een motorzaak langs gaan.
 
Nog bedankt voor alle reacties jongens!

Remschijf was inderdaad krom, al was het vrijwel niet te zien met het blote oog... Kosten vielen gelukkig nog mee,, 150 euro voor de nieuwe remschijf, vervangen 50.
 
Terug
Bovenaan Onderaan