Remdruk VTR-SP1 verdwenen

Marco V

MF'er
2 okt 2001
130
0
Rij ik vrijdag weg blijkt mijn schijfremslot er nog in te zitten. Trok gelukkig heel zacht op en wist gelijk wat er was, slot verwijderd en rijden maar..... Kom ik bij het eerste kruispunt en TJAKKA, totaal geen remdruk meer, ik moet nu 5x mijn hendel inknijpen voordat ik druk heb, er zit geen schade aan de klauw en er lekt ook niks.. Weet iemand waar ik misschien even naar moet kijken ?? Moest BTW daarna 250 kilometer naar huis rijden zonder voorrem en dat is niet echt prettig.
 
Ik kan je vertellen hoe je moet ontluchten enzo.
Maar dat je geen schade ziet wil niet zeggen dat het er niet is, je remleiding zou bv gekniekt kunnen zijn.
Als ik jou was zou ik gewoon ff lans de dealer gaan.
Als je druk ineens weg is MOET er schade zijn.
Tenzij de blokken ingedruk zijn. maar dan moet na 5x knijpen de druk er zijn en blijven!!

En een sp1 is geen fiets waar je met de remmen wil gaan klooien!!
 
Rij ik vrijdag weg blijkt mijn schijfremslot er nog in te zitten. Trok gelukkig heel zacht op en wist gelijk wat er was, slot verwijderd en rijden maar..... Kom ik bij het eerste kruispunt en TJAKKA, totaal geen remdruk meer, ik moet nu 5x mijn hendel inknijpen voordat ik druk heb, er zit geen schade aan de klauw en er lekt ook niks.. Weet iemand waar ik misschien even naar moet kijken ?? Moest BTW daarna 250 kilometer naar huis rijden zonder voorrem en dat is niet echt prettig.

Het is misschien mogelijk dat door de klap je remschijf krom geworden is, en dat daardoor de remblokken uit elkaar geduwd worden, wat er weer in resulteert dat je een aantal malen je rem moet inknijpen alvorens de remblokken weer tegen de schijf aandrukken, zo gauw je je motor weer verplaatst begint het verhaal van voor af aan.

Groeten Paul.
 
Het is misschien mogelijk dat door de klap je remschijf krom geworden is, en dat daardoor de remblokken uit elkaar geduwd worden, wat er weer in resulteert dat je een aantal malen je rem moet inknijpen alvorens de remblokken weer tegen de schijf aandrukken, zo gauw je je motor weer verplaatst begint het verhaal van voor af aan.

Groeten Paul.
ben het hier helemaal mee eens, wat voor jou een zacht tikje lijkt met een schijfremslot kan voor de remschijf genoeg zijn om krom te raken, dus ff laten checken door een dealer, gaat je wel weer centen kosten :? , als de boel krom blijkt te zijn :?
 
In zo'n geval (geen remdruk meer) altijd proberen te pompen. Het wil ook wel eens voorkomen dat je tijdens het rijden over hobbels (op een circuit b.v. de kerbstones), of b.v. als je een tankslapper hebt gehad, dat je remblokken wat zijn weggeschoven in de klauwen. D.m.v. pompen kun je ze dan weer op de juiste plaats krijgen en krijg je je remdruk weer terug.

Als dit bij jou werkt dan heb je (achteraf) mazzel, zo niet dan heb je pech (maar dat kon je zelf ook al raden :+ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan