Remdruk

Stuffie

MF'er
1 okt 2022
43
12
Goeiedag,

Ik heb de afgelopen tijd het remsysteem van mijn ZXR400 '93 gereviseerd.
- 'nieuwe remplunjers en rubbers in klauwen'
- 'revisiekitje voor rempomp'
- 'stalen remleidingen had ie al'

Nu ben ik al n tijd bezig met ontluchten maar het wil niet lukken..
Eerst bleef het systeem niet op druk, dat bleek aan de lekkende rempomp' te liggen, dus nieuwe remplunjer dr in.
Nu zijn er 2 dingen,
- als je de remhendel inknijpt voel je dat de rubbers in de pomp n beetje schokkerig bewegen..
- en als de boel n nachtje heeft gestaan beweegt de hendel de eerste keer wat zwaarder.. ook iets minder harde hendel
De rempomp banjobout heb ik al vaak ontlucht en de klauwen al veel doorgepompt.
Heeft iemand n idee of moet ik meer ontluchten...
 
En m'n eerste vraag? :+
Haal het eens uit elkaar, en leg het op volgorde zoals het uit de pomp komt, en maak dan eens een SCHERPE foto.
Ik heb 2x gevoeld of er iets raars met de boring was maar het voelde gewoon glad.
het gevoel is n beetje zoals dit (01:43) alleen niet zo erg.
Als ik snel knijp voel je het niet zo maar bij langzaam knijpen wel
 
Als het scharnierpunt van de hendel in orde is, is mogelijk de nieuwe plunjer net wat aan de grote kant. Je zou kunnen proberen deze licht op te schuren.

Het mooie met klussen aan een ZRX400, is dat de stofzuigerslang altijd dichtbij is.
 
Het is wel van belang dat alles glad en schoon is. Anders kan je na een jaar weer je ingesleten rubbertjes vervangen. Ik poets het dan een beetje op met een brillo spons. Genoeg zeep en je het meteen een polijstende werking. Daarna je rubbers nat ban de remolie inbrengen. Als dat allemaal goed gedaan is moet het wel je plunjer zijn.
 
Ja dat gevoel is er pas sinds het revisiekitje (origineel nissin)
Zoiets?:
Daar lijkt een asymmetrisch rubber ring in te zitten. Heb je die in de juiste richting gemonteerd?
(Vast wel, maar ik kan niks anders verzinnen)
 
Zoiets?:
Daar lijkt een asymmetrisch rubber ring in te zitten. Heb je die in de juiste richting gemonteerd?
(Vast wel, maar ik kan niks anders verzinnen)
1667663629650.png
Ja zo zag t eruit, kan allemaal maar op 1 manier eigenlijk
 
Het lijkt er trouwens op dat alleen het rubber dat aan de veer zit zo stroef beweegt, die wat aan de plunjer zit bewoog wel soepel.
Anders rem ik er wel gewoon mee dan loopt t vanzelf soepel.. hoop ik.
Of andere rempomp
 
Je kan beter eerst je gat waar je plunjer in zit goed schoonmaken. Daar krijg je 2 en nu 3 tips voor. Je kan het beter doen voordat je gaat rijden dan nadat je achterop een auto zit.

Ben benieuwd wat de poetsbeurt doet met je plunjer.

Tip: dik saté stokkie pakken met de brillo eromheen en raggen maar. :)
 
Als ik TS goed begrijp is het probleem ontstaan na revisie van de remmen. Het lijkt me stug dat het dan komt door een vuile hoofdremcilinderwand. Ik zou zelf huiverig zijn om daar met een schuurmiddel in te gaan.
 
Goeiedag,

Ik heb de afgelopen tijd het remsysteem van mijn ZXR400 '93 gereviseerd.
- 'nieuwe remplunjers en rubbers in klauwen'
- 'revisiekitje voor rempomp'
- 'stalen remleidingen had ie al'

Nu ben ik al n tijd bezig met ontluchten maar het wil niet lukken..
Eerst bleef het systeem niet op druk, dat bleek aan de lekkende rempomp' te liggen, dus nieuwe remplunjer dr in.
Nu zijn er 2 dingen,
- als je de remhendel inknijpt voel je dat de rubbers in de pomp n beetje schokkerig bewegen..
- en als de boel n nachtje heeft gestaan beweegt de hendel de eerste keer wat zwaarder.. ook iets minder harde hendel
De rempomp banjobout heb ik al vaak ontlucht en de klauwen al veel doorgepompt.
Heeft iemand n idee of moet ik meer ontluchten...
Demonteer de klauw eens en kijk eens of die veren boven je remblokken niet naar de klote zijn. Verkeerde montage kan dat effect hebben.. Heb ik gehoord.. Van een vriend..
 
Terug
Bovenaan Onderaan