Peterselie
MF veteraan
Hij zal z'n rechtervoetrem ook nog wel hebben neem ik aan..
Hebben motorscooters dat dan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hij zal z'n rechtervoetrem ook nog wel hebben neem ik aan..
je remt nu dus links op de motor
Is dat niet lastig met je koppeling aan de gaskant
Interressante theorie.Tegenwoordig hebben veel fietsen de voorrem aan de linkerkant zitten. De filosofie hierachter is dat de meeste mensen minder kracht hebben in hun linkerhand, waardoor de kans op een blokkerend voorwiel kleiner is. Dus vallen mensen minder snel van hun fiets bij een remactie.
(Zojuist even bij de fietsenmaker gevraagd...)
helemaal duidelijk, maar waarom dan bij een gewone fiets met trappers niet dezelfde kant aanhouden.
Interressante theorie.
Aangezien de meeste mensen rechtshandig, en zodoende ook "rechtbenig"zijn zou je verwachten dat het meeste gevoel ook in je rechterbeen zit [aub geen geintjes over dat andere been qua gevoel ] Is het dan niet logisch dat je schakeld met de voet waar het meeste gevoel in zit. Toch zit vlg mij op elke motor het versnellingsdingetje aan de linkerkant. hmmmm interressant
Iemand hier een verklaring voor
Geen idee, heb het zelf om laten draaien zodat ik daar niet de fout mee in ga.
das bijzonder, ik dacht dat ik de enige was die dat had. Schrijf rechts en voetbal links, betekend dus dat er meer mensen zijn met twee ontwikkelde hersen helften. Welkom
Interressante theorie.
Aangezien de meeste mensen rechtshandig, en zodoende ook "rechtbenig"zijn zou je verwachten dat het meeste gevoel ook in je rechterbeen zit [aub geen geintjes over dat andere been qua gevoel ] Is het dan niet logisch dat je schakeld met de voet waar het meeste gevoel in zit. Toch zit vlg mij op elke motor het versnellingsdingetje aan de linkerkant. hmmmm interressant
Iemand hier een verklaring voor
Hebben motorscooters dat dan?
rem nooit met de achterremIk heb de rem die de meeste remkracht verricht rechts zitten, dat is bij mijn fietsje de achterrem (mede omdat mijn voorrem gewoon slecht afgesteld is ).
Over dat gedoe met links of rechts schakelen, schakelen is zegmaar een lompe actie, gewoon dat ding omhoog of omlaag rammen (alleen neutraal is ietsje preciezer), terwijl je bij het remmen gevoel nodig hebt anders glijd je achterwiel je zo voorbij
bij een trapfiets zit het gewoon willekeurig. geen touw aan vast te knopen.
Op de motor lijkt me wel logisch.
gasgeven en koppelen met 1 hand tegelijk lijkt me nogal lastig.
maar waarom de versnelling altijd links zitten vind ik wel een goeie vraag.
Als je leert om met je linkerhand gas te geven, kan je rechts zwaaien. Ik heb het me aangeleerd, omdat ik regelmatig even mijn rechterhand moet "ont-prikkelen". Even er mee wapperen omdat ie af en toe "slaapt".Waarom heb je niet links ook een gashendel zodat je ook met je rechterhand kunt zwaaien?