Remhendel Honda CB500 '02 met Brembo pomp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raviel

Die hard MF'er
28 jul 2017
495
513
Aerdt
Door een val eerder in het leven van mijn Honda is de remhendel verbogen. Hij is aanzienlijk verder naar buiten gebogen dan mijn koppelhendel. Ik zou hier graag weer een nieuwe hendel op zetten, waar ik veilig met al mijn vingertjes omheen kan buigen ipv naar moet reiken. Ik red me wel, maar zou toch liever beter grip hebben op de voorrem.
Via mijn motorzaak lijkt het onmogelijk deze hendel besteld te krijgen, ondanks het heen en weer gelul met verschillende hardware leveranciers over de productnummers. Het blijkt dat de rempomp die op mijn Honda zit niet bekend of standaard is, en daarmee de hendel ook niet. Lastig te vinden. Ook namaak is niet een juist passende, komt steeds weer een andere binnen. Zo kwam ik er ook achter dat de motor eens geïmporteerd is. Mijn zoektocht zal ik dus zelf verder op moeten pakken, dan kan ik ook veiligheidshalve de schuld bij mezelf houden dat zoiets simpels niet gevonden wordt.

Het betreft een zilvergrijze hendel die specifiek afwijkend is op de manier waarop hij de pin van de pomp indrukt. Deze hendel heeft een 'kommetje', waar de geleverde hendels te nu toe een 'staafje' hebben voor het indrukken van het rempomp mechanisme. Ik voeg foto's toe om mijn verhaal duidelijker te maken.

Herkent iemand deze hendel en/of heeft er één liggen? Misschien van een set die standaard op andere motoren aanwezig is?

20180911_093906.jpg 20180911_095216.jpg 20180911_094137.jpg
 
Ken het onderdeelnummer, maar kreeg dus bij 2 leveranciers tot 2 keer toe ene andere hendel binnen. Aangezien het via de motorzaak ging heb ik die lekker laten liggen. Hoop dat als ik zelf de transactie doe het niet opnieuw een verkeerde hendel is. Want dat is 'm wel.
Gewoon bestellen, ook daar heb je de garantie dat het 't juiste artikel moet zijn.
 
Precies hetzelfde systeem als op mijn BMW G310R. Had het nog nooit gezien. :eek:
En de reden dat mijn Chinese vervangingshandle niet paste.
Die werkte ook anders. :cry:
 
Als je de handle op een houten balkje legt is hij binnen enkele seconden met een kunststof hamer weer in vorm te krijgen. Ik heb dat diverse malen gedaan, zonder schade.
Zo kun je een handle ook aanpassen aan kleine handen.
 
Dankjewel allemaal, ik zie nieuwe mogelijkheden en word hier vrolijk van 8-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan