Remklauw adapters (laten) maken of aanpassen

Ghetto Bassie

VTR SP-1 Dark Grey Edition
Donateur
28 okt 2008
45.787
23.094
Hoeksche Waard
Beste techneuten,

Ik heb op het moment adapters voor mijn radiaal ombouw voor Japanse remmen (Nissin, deze zaten er voorheen ook op).
Nu heb ik onlangs Brembo remklauwen er op gemonteerd zitten.

Daarvoor heb ik nieuwe afstandbussen gekocht met centreerringen erop (origineel Brembo) om de remklauwen op de juiste plek van de remschijf te krijgen.
De centreerringen van die pasbussen passen helaas niet op die remklauwadapters. De draad van de bouten van de Japanse merken is ook anders dan die van de Italiaanse. (Op het moment is het gemonteerd met gladde pasbussen zonder centreerringen)

full


Ik heb op het internet gezocht naar andere adapters en kwam deze tegen...

Bracket for radial caliper on Honda VTR SP1-SP2

Probleem wat deze heeft, is dat er geen bevestigingspunten op zitten voor het voorspatbord zoals op de huidige wel het geval is.

Is er iemand die mijn adapters na kan maken, maar dan met een kleine aanpassing dat de centreerringen ook gebruikt kunnen worden? (zou de huidige adapters nl samen met de Nissin klauwen willen verkopen)

Of is er iemand die bevestigingspunten kan maken voor het spatbord op de adapters van bovenstaande link?

En als dat allemaal gedaan kan worden, wat zijn daar de kosten dan van?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Greetz Chris
 
Iedereen met een freesbank kan dit wel doen. Helaas heb ik er geen meer tot m'n beschikking anders had ik ze wel kunnen maken voor je. Uit welke regio kom je? Ik ken eventueel wel adresjes waar je dit kan laten doen.
 
Je kan toch nieuwe centreerringen laten draaien.En bout is toch gewoon M10,die gaat toch alleen maar door je remklauw.Maakt draad toch niet uit als die in bestaande adapter gaat.Neem je andere M10 bouten met passende draad.
Tijdje geleden ook een zooitje spacers uit titanium laten draaien voor Brembo en andere diverse vorken en klauwen.
full
 
Laatst bewerkt:
Je kan toch nieuwe centreerringen laten draaien.En bout is toch gewoon M10,die gaat toch alleen maar door je remklauw.Maakt draad toch niet uit als die in bestaande adapter gaat.Neem je andere M10 bouten met passende draad.
Tijdje geleden ook een zooitje spacers uit titanium laten draaien voor Brembo en andere diverse vorken en klauwen.[afbeelding]
Zo, dat ziet er mooi uit :9 Dat is idd ook nog een optie, zal een ff kijken. Dan houd ik de Nissen klauwen maar gewoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan