Remklauw Honda XR250R 1987. Van begin af aan monteren

code

Die hard MF'er
19 jan 2004
990
1
Allereerst mijn excuses voor het zoveelste topic over het reviseren van remklauwen. Echter ben ik mij nu al een uur door topics (met zoekfunctie) heen aan het worstelen en blijf nog steeds met een brandende vraag.

Zoals de titel al zegt heb ik een Xr250r uit 1987. Remblokken liepen aan, zuigers van de remklauw zaten vast, stofringen waren ongeveer verkoold, vloeistof was uit het jaar nul, afijn.., tijd om de boel te vernieuwen dus.

Alles is in huis, nieuwe cylinders, ringen, vloeistof, zak scheldwoorden, WD40 en een galg.

Nu weet ik dat er een nauwkeurige omschrijving staat hier ergens op deze site betreffende het monteren van een remklauw vanaf stap nul. Echten, na een uur zoeken en lezen zie ik enkel topics over problemen waarbij ik nog niet eens aangekomen ben.

Weet een van jullie een goede, nauwkeurige beschrijving van het monteren van een remklauw en daarbij het afvullen met vloeistof ervan?
Dat zou reuze fijn zijn.

Alvast bedankt! *O*
 
Laatst bewerkt:
een nieuwe remklauw?
wel, monteren, dan aan de trekker vullen met vloeistof ... PAS OP remvloeistof is echt vuil en VERNIETIGT je lak... blijven bijvullen en pompen met de trekker, tot alle luchtbellen eruit zijn.
dan op de klauw montere, blokjes erin.
nog een paar keer pompen (ook klauw zelf ontluchten) en blijven pompen,bijvullen en onderaan aftappen tot je het juiste remgevoel hebt
 
cylinders in het begin er helemaal in duwen alvoren vullen met vloeistof?
De aftapper op de klauw open tijdens het pompen neem ik aan? (net als bij cv installatie?)

En hoe weet ik zeker dat alle lucht eruit is? Remmen moeten ook een klein beetje aanlopen op de schijf?
 
inderdaad.
wel als je er wat vloeistof hebt doorgepompt zou dat normaal moeten goed zijn... maar je weet dat het best door eens echt te remmen...voelen ze sponzig dan zit er nog lucht in. Normaal stellen remklauwen hunzelf af, zodat ze steeds dezelfde afstand van de schijf bewaren, zelfs als ze bijna weg zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan