remklauw niet meer te monteren

Thijs83

Rookie
28 apr 2006
18
0
Enschede
Hallo, Ik ben hier redelijk nieuw. Dus allereerst een hallo naar iedereen ;)

Ik heb een probleempje met mij Honda CBR600F uit 93
Ik wou mijn remblokjes vervangen, en heb dus de oude blokjes eruit gehaald, de nieuwe erin gestopt. De klauw weer gemonteerd, dit ging goed aan 1 kant van mijn voorwiel. De andere kant heeft een probleempje.
full

Zoals op de foto is te zien past de klauw niet meer om de remschijf. Weet iemand hier hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?


Alvast bedankt.

Gr. Thijs
 
Je bedoeld dat de opening tussen de blokjes niet meer groot genoeg is voor de schijf?

Oude blokjes terug monteren.
Groter schroeven draaier er tussen.
Voorzichting en gelijk matig de blokjes uitelkaar duwen.
Nieuwe blokjes terug monteren.
 
Hallo allemaal.

IK heb precies hetzelfde probleem met mijn crossmotor yamaha yz 250.. nieuwe remblokjes gehaald en ja hoor hetzelfde probleem.... ik heb zelfs de cilinders helemaal terug geduwd dat ze echt niet meer verder kunnen zelfs alle olie is eruit.. ben dat ding aan het opknappen het was al bijna leeg dus vandaag. maar nee hoor de blokjes zijn gewoon te dik..ikke de zaak gebeld en die zeggen.. heb ik nog noooooit meegemaakt dat ze niet passen.. ook al zijn ze imitatie dan nog passen ze altijd... ik snap er de ballen niet meer van.. is er nou niemand die kan vertellen hoe dat komt???????


HELP

Groetjes michael
 
bewegen de boutjes in de omcirkelde rubbertjes nog soepel heen en weer?
full

het is gewoon een simpele enkelzijdige klauw.
als de boutjes nog soepel glijden klemmen de zuigertjes gewoon, die kan je met enige kracht gewoon terugduwen.
dan moet je wel oppassen dat je de zuigertjes niet kantelt, dan klemmen ze!
 
heb je niet je remvloeistof bijgevult.....

nu met nieuwe remblokken kan het zijn dat je remvloeistofpotje te vol zit en je de andere zuiger niet meer terug kunt drukken

gr bikmike

kan wel.. gewoon met grof geweld weer indrukken...

en daarna er achter komen dat door de druk de remvloeistof uit het potje druppelt op je kroonplaat :X
 
heb je niet je remvloeistof bijgevult.....

nu met nieuwe remblokken kan het zijn dat je remvloeistofpotje te vol zit en je de andere zuiger niet meer terug kunt drukken

gr bikmike
:^

Ook een keer gehad, ff wat vloeistof provisorisch afgetapt (doekje laten absorberen) en toen ging het weer super. Wel enorm opletten dat je nergens wat morst!!! Is superagressief spul!
 
Laatst bewerkt:
jah als pijl te laag is gewoon bijvullen, wel handig dat als reservoir niet horizontaal staat dat de opening onder vloeistof niveau blijft :z
:X Beter van wel anders zit er een gat in je tank of je kroonplaat :N

Nou ja zo erg ook weer niet :P

Heb het ook wel eens gezien, te krap, dus moet het opzij duwen. Gaat niet? Dan heb je dus druk op je remsysteem. Moet het zootje leeg :Z en dan ffies terugpushen met je vingers of waterpomptang. Vooral leuk als je een 6 zuiger remklauw hebt :]
 
ik bedoelde dat als je er erg weinig in hebt zitten, de kans bestaan dat als de motor niet helemaal recht staat de opening boven vloeistofniveau komt. bij bediening hendel pomp je dan een dot lucht naar binnen met alle gevolgen van dien. vooral dus niet bijvullen bij te laag remvloeistofpeil :X

edit: ja ik weet ook dat als je blokken bijna op zijn het peil lager wordt logischerwijs
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Zijn waarschijnlijk imitatie blokjes anders moet het geen probleem zijn. mij adviseerde ze om er stukje vanaf te schuren heb ik gedaan en het paste weer..bij mij was ook de ene remvoering dikker dan de ander.. nou lekker is dat als je nieuwe blokjes koopt.. ik koop dus geen imitatie meer..

Groetjes michael
 
Terug
Bovenaan Onderaan