remklauw problems GSX

zaag

Rookie
18 jun 2004
14
0
Enschede
ik wou net even een stukje cruisen op mijn gsx 600 f, wil ik hem uit de stalling rijden lopen mijn beide remmen aan!!

hoe kan dit zo komen en hoe kan ik er wat aan doen??

ik heb mijn motor nog niet bijster lang dus veel technische ervaring heb ik nog niet, maar zelf sleutelen is natuurlijk wel zeer relaxed. dus wat moet ik doen??
 
Ligt er een beetje aan hoe erg ze aanlopen; een beetje is gewoon. Anders moet je je remklauwen uit elkaar halen, de groeven van je cups en stofringen schoonmaken en alles weer monteren. Zou ik niet (alleen) doen als je niet zo handig bent.
 
ik hen ze net ook helemaal schoon gemaakt, maar het probleem blijft.
ik hoor ze goed aanlopen als ik op de motor zit (niet met lopende moter natuurlijk) is dat normaal?

ps. heb geen 2 linkerhanden, maar gewoon nooit aan motor gesleuteld ;)
 
Ik kan me eerlijk gezegd, niet voorstellen dat jij hebt gedaan wat ik zei in 12 minuten. Ik bedoelde dus (eventueel) de klauwen splitsen en de zuigers eruit halen. Doe eerst even een testje: bok je voorwiel van de grond en geef er en slinger aan, het wiel mag dan niet gelijk stilstaan. Als je het écht niet vertrouwt, ga dan naar een motorzaak.

[edit] taalfauwtje.....
 
Laatst bewerkt:
had ik zelf al gedaan voordat ik mijn topic op het forum opende!
maar in ieder geval bedankt voor je reactie ;)
 
Zoals boven al geschreven: een beetje aanlopen maag best hoor !

Ik ken je fiets niet, maar op een Duc kan je de schijven centreren door de as te verplaatsen. Zit dat er bij jou wellicht ook op en daarmee misschien geknoeid?

>> Techniek?
 
Terug
Bovenaan Onderaan