remklauw/remschijf -> identificatie (cb400f)

Dennis-BE

MF veteraan
3 okt 2008
1.021
2
gent
Beste

Vorig jaar kocht ik van Ramon (nsr-racer) een cb400f die uitgerust is met een moderne grote schijfrem en een andere remklauw.
Ik moet dringend nieuwe remblokken hebben voor de remklauw en een andere remschijf omdat deze helaas een beetje krom is en slijtage vertoont.

Het enigste probleem is dat ik geen idee heb welke remklauw of remschijf dit is.

* De remklauw: is een dubbelzuigerige brembo en ik denk dit type gezien te hebben op een guzzi of iets dergelijks? de hart op hartafstand van de bevestigingsgaten is 95mm (M8)

2cxvv68.jpg


* De remschijf is andere koek. het probleem hiermee is dat deze wel eens samengebouwd kan zijn uit verschillende motoren.
Ik heb voornamelijk op zoek naar de schijf zelf, dus niet het "hart"want dit is nog volledig in orde

De schijf zit op het hart gebout met 7 inbusjes (m5 denk ik want inbuskopje 4) dus is niet zwevend uitgevoerd of iets dergelijks.
De diameter is net geen 300mm dus ik ga er vanuit dat dit 296 mm is
de hartafstand van de boutgaten van de schijf is ongeveer 80mm en de hart-hart afstand van de boutgaten van de schijf zelf op het hart is een goede 190mm
De schijf met het hart hebben samen een offset van 11mm

2vmx1kw.jpg


Ik hoop dat jullie dit mogelijks weten.
(een mailtje is ook reeds verstuurd naar ramon maar ik heb geen idee wanneer hier reactie op kan komen dus maak ik ineens ook een topic aan :) )
 
nderdaad, een enkele pen door de remblokken.
weet je soms een site waar goedkoop remblokken hiervoor te bestellen zijn?
 
296 mm schijf veel gebruikt op de Honda's, waarschijnlijk hebben ze enkel de remschijf gebruikt en het hart van een andere motor. Schijven zitten oa op cbr 6OO model 97-98
 
als alle boutgaten overeen komen heb ik inderdaad enkel de remschijf nodig, het hart kan ik gewoon hergebruiken want dit is nog in perfecte staat (buiten de boutjes die vastzitten en de koppen die overgedraaid zijn, maar die boor ik dan wel uit of zoiets)

als ik op cbr600 1997 zoek vindt ik alleen zwevende schijven, en met meer dan 7 bevestigingspunten...
(misschien is de schijf wel zwevend bedoeld maar zijn er gewoon boutjes ingekomen, dat kan ook natuurlijk, maar dan zijn de bevestigingspunten op het hart nog steeds een probleem)

bedankt voor het meedenken alvast, remblokken zijn reeds gevonden!
 
Heerlijk dit moest ik weten! En de schijf is dus niet aangepast maar dat is daar ook een montage met m5 inbusboutjes?

Heb je een linkje van een soortgelijke schijf? Ik vindt het type namelijk niet direct via google...
 
Laatst bewerkt:
Geen idee. De boutjes moeten nog uitgeboord worden want de kopjes zijn Dolgedraaid. Slechts 1 boutje os zonder schade gedemonteerd kunnen worden.ik denk dat iets te sterke loctite gebruikt is helaas.
Bedankt voor de link!
 
Nee dat klopt niet wat ik zeg he. Even niet aan het opletten.
ik heb blijkbaar het boutje dat wel loskwam terug gemonteerd (slim, zo speel ik het niet kwijt :) ) en zal vanavond eens kijken hoe dat juist zit op de schijf
 
Laatst bewerkt:
klopt het dat de steek van de 6bouts gaten van een cb500/550 naaf 78mm is?
dit zou dan hetzelfde zijn als die van cbr900rr van 93 als ik het goed heb....
dan is het een questie van zorgen dat de offset correct is en ik ben klaar?
 
klopt het dat de steek van de 6bouts gaten van een cb500/550 naaf 78mm is?
dit zou dan hetzelfde zijn als die van cbr900rr van 93 als ik het goed heb....
dan is het een questie van zorgen dat de offset correct is en ik ben klaar?
:N
Dia 276mm
Thickness 7mm
Offset 17.5mm (mounting face to disc centerline)
Pad area width 45-46mm
Bolt PCD 80mm (hole center-to-center)
Mounting bolts qty 6 x 8mm (hole dia approx 8.2mm)
Rivets x 9
Centre hole Dia 60mm
 
Laatst bewerkt:
uiteindelijk hoeven de boutgaten niet overeen te komen, die zijn makkelijk pas te maken. enkel de diameter en offset meoten goed zijn, en dan liefst ook wat "vlees" voor de gaten te boren
 
Waarom een andere type/model remschijf zoeken als de huidige goed past en bevalt (afgezien van de slijtage).
 
omdat dit geen bestaande is, maar bestaat uit 2 verschillende delen
De buitenste schijf is in mijn geval niet halfzwevend uitgevoerd, en die gaten zijn kleiner, zonder busjes erin. Dus daar klopt ook ergens iets niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan