remklauw sleept tegen schijf?

gs500driver

Die hard MF'er
19 jul 2010
772
0
Hallo,

Als ik mijn achterwiel draai als mijn moto op de middenbok staat dan hoor ik een zeer ligt gesleep van tussen de schijf en de remklauw! is dit normaal of hoort de remklauw volledig los te staan van de remschijf als die onbelast is?
 
Helemaal vrij zal'ie nooit lopen, maar na verloop van tijd komt er vuil op je remzuigertjes, slijt je remschijf onregelmatig af. Onderhoud is the case. 8-)

DSC_0216.jpg


Hier kwamen sommige zuigers amper terug, anderen juist niet naar buiten. (weinig remdruk)

En heb ook nog ergens een piccie van een dikke roest rand op de remschijf.
Lopen de blokken ook van aan. Gisteren afgeslepen trouwens. :9
 
Laatst bewerkt:
Helemaal vrij zal'ie nooit lopen, maar na verloop van tijd komt er vuil op je remzuigertjes, slijt je remschijf onregelmatig af. Onderhoud is the case. 8-)

[afbeelding]

Hier kwamen sommige zuigers amper terug, anderen juist niet naar buiten. (weinig remdruk)

En heb ook nog ergens een piccie van een dikke roest rand op de remschijf.
Lopen de blokken ook van aan. Gisteren afgeslepen trouwens. :9


Viezerik :o
 
Valt wel mee. :X

[afbeelding]

En (op 1 na) klaar is Klara. ;)

[afbeelding]


Heb op de GL1000 eens gereden en het was donker, opeens zag ik ter hoogte van mijn remschijven voor een rood licht.

Ik stap af en ga kijken.................................................allebij de schijven echt rood van de hitte, (rood is al gauw 600/650 graden geloof ik) zaten de plunjers vast. Later bleek dat de schijven nog recht waren, maar ik heb wel mazzel gehad dat ik niet de snelweg opging.
 
Laatst bewerkt:
het lijkt mij wel heel sterk dat je dat niet eerder hebt gemerkt ik bedoel met het verzetten van je motor voel je dan toch wel dat ie heel zwaar voor uit te duwen is lijkt me.

Een beetje slepen is niet zo heel erg maar het moet niet op remmen lijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan