Remklauw staat scheef!?

Boroda

Rookie
1 jan 2020
22
10
Hi allemaal,

Ik ben al een paar dagen mijn hoofd hierover aan het breken, maar kom er echt niet uit, dus heb jullie hulp nodig!

Een tijdje geleden heb ik mijn remklauw helemaal gereviseerd en nieuwe remleiding geïnstalleerd. Nu ging ik gister m’n ketting (na een klein rondje) inspuiten en zag ik dat de buitenste ring van mijn remschijf geen contact had gehad met mijn blokken!

Ik heb de klauw helemaal losgehaald en gecontroleerd of alles recht is. Op dit forum kwam ik een vergelijkbaar topic tegen, maar daar leek de riemschijf krom. Bij mij is dit niet het geval en lijkt het echt om een scheve klauw te gaan.

Ik snap dat het lastig is om iets te vinden afgaand op wat foto’s, maar wellicht komt er iemand met een geniaal idee 🙌🏼

Wie o wie?
 

Bijlagen

  • BDF74218-6A14-440E-A861-E09523BB4217.jpeg
    BDF74218-6A14-440E-A861-E09523BB4217.jpeg
    159,6 KB · Weergaven: 394
  • AEA3AB7E-FE27-4F4D-89EA-1E6238021F98.jpeg
    AEA3AB7E-FE27-4F4D-89EA-1E6238021F98.jpeg
    195,3 KB · Weergaven: 395
Als de klauw scheef staat verwacht ik dat de linkerkant van den schijf een omgekeerd beeld geeft, dus dat de buitenkant wel en de binnenkant niet gebruikt wordt.
 
Als de klauw scheef staat verwacht ik dat de linkerkant van den schijf een omgekeerd beeld geeft, dus dat de buitenkant wel en de binnenkant niet gebruikt wordt.
Aan de linkerkant is de binnenkant niets aan het doen…
 

Bijlagen

  • CA3683B2-86CD-46B1-BF58-25833E457D1C.jpeg
    CA3683B2-86CD-46B1-BF58-25833E457D1C.jpeg
    134,8 KB · Weergaven: 79
Ik heb het idee dat er ergens zo'n anti tril, rammel, squeek en piep plaatje de blokken verhindert over de glijstangetjes te schuiven of zo'n plaatje ergens verkeerd gemonteerd zit, iig moet je het in die plaatjes zoeken....


zitten er zeker weer niet in -O-
 
Misschien staat de klauw wel recht maar de motor scheef...

Ik maak nergens uit op dat het achterwiel er uit is geweest om die remklauw te behandelen. Is ook een beetje overkill om dat te doen natuurlijk
 
Ik heb het idee dat er ergens zo'n anti tril, rammel, squeek en piep plaatje de blokken verhindert over de glijstangetjes te schuiven of zo'n plaatje ergens verkeerd gemonteerd zit, iig moet je het in die plaatjes zoeken....


zitten er zeker weer niet in -O-
Het zou kunnen dat ik dat binnenste plaatje verkeerd heb, maar dat maakt de klauw niet scheef toch?
Het achterwiel is er niet uitgeweest, dus daar kan het niet aan liggen.
 
Dan zou je hem niet vast kunnen zetten toch? 5 heeft geen schroefdraad aan het eind.
Is nr 10 van de tekening niet weggevallen per ongeluk? Lijkt me dat wanneer je de bout aandraait dat de klauw niet zo moet kunnen kantelen.

Klopt, maar er staat hier een remklauw scheef, dus dan sluit ik niks uit :+
 
Ik denk dat ie gewoon niet vast zit, en dat de klauw deels roteert om de sleeve(10). @FrancesSv heeft een ‘07, en die remmen zijn nou ook geen rocketscience, haal de boel weer uit elkaar en vertel ons maar wat je fout gedaan hebt. De carrier is recht, de klauw hangt er scheef op, dat komt doordat de pistons de klauw wegdrukken naar buiten toe.
Edit; voordat je ging reviseren was alles wel recht? Of heb je daar niet op gelet?
 
Ik denk dat ie gewoon niet vast zit, en dat de klauw deels roteert om de sleeve(10). @FrancesSv heeft een ‘07, en die remmen zijn nou ook geen rocketscience, haal de boel weer uit elkaar en vertel ons maar wat je fout gedaan hebt. De carrier is recht, de klauw hangt er scheef op, dat komt doordat de pistons de klauw wegdrukken naar buiten toe.
Edit; voordat je ging reviseren was alles wel recht? Of heb je daar niet op gelet?
Nee, heb ik niet gelet, maar als het al langer was, had de rand van de remschijf er wel slechter uitgezien denk ik.

5 en 9 kunnen er maar op 1 manier in, dus dat zit goed. Ik ga de piston terugdrukken, misschien dat ik em dan recht vast kan zetten…
 
6DD47E31-8F6B-4D43-B00A-4CE22D3CA036.png

Bout zit zo te zien recht op de plaat, klauw wringt overduidelijk. Kromme klauwen zijn niet onbekend ( “vingers” aan de achterkant verbuigen dan) . Ankerplaat niet recht op de nok= geen as er in te krijgen…
 
Het lijkt mij dat iets de klauw naar boven/buiten draait. (Paarse pijl)

De vraag is wat. Heb je de remblokken vervangen bij de revisie? Want op de foto lijkt het alsof het remblok de montage plaat raakt. Maar dat kan vertekenen op de foto. (Rode circkel) Verkeerde type remblokjes wellicht.

Ik zou eerst nog wat meer foto’s nemen van rondom. Misschien dat we daar wat op kunnen zien.
 

Bijlagen

  • D7782F22-8F0B-44B7-B585-54ED65480F5D.jpeg
    D7782F22-8F0B-44B7-B585-54ED65480F5D.jpeg
    65,2 KB · Weergaven: 101
Terug
Bovenaan Onderaan