Remklauw staat scheef!?

Boroda

Rookie
1 jan 2020
22
10
Hi allemaal,

Ik ben al een paar dagen mijn hoofd hierover aan het breken, maar kom er echt niet uit, dus heb jullie hulp nodig!

Een tijdje geleden heb ik mijn remklauw helemaal gereviseerd en nieuwe remleiding geïnstalleerd. Nu ging ik gister m’n ketting (na een klein rondje) inspuiten en zag ik dat de buitenste ring van mijn remschijf geen contact had gehad met mijn blokken!

Ik heb de klauw helemaal losgehaald en gecontroleerd of alles recht is. Op dit forum kwam ik een vergelijkbaar topic tegen, maar daar leek de riemschijf krom. Bij mij is dit niet het geval en lijkt het echt om een scheve klauw te gaan.

Ik snap dat het lastig is om iets te vinden afgaand op wat foto’s, maar wellicht komt er iemand met een geniaal idee 🙌🏼

Wie o wie?
 

Bijlagen

  • BDF74218-6A14-440E-A861-E09523BB4217.jpeg
    BDF74218-6A14-440E-A861-E09523BB4217.jpeg
    159,6 KB · Weergaven: 394
  • AEA3AB7E-FE27-4F4D-89EA-1E6238021F98.jpeg
    AEA3AB7E-FE27-4F4D-89EA-1E6238021F98.jpeg
    195,3 KB · Weergaven: 395
Wat ik zo kan zien zit de remklauw plaat gewoon recht tov de schijf.
De montage bout lijkt daar ook redelijk goed haaks op te zitten.
De klauw zit volgens mij écht scheef tov die (achterste) bout & montageplaat.

Kan idd zijn wat @RoyalClub dat de voorste niet zichtbaar is en het daardoor komt. Daarvoor zijn meer picca's nodig.

Mijn conclusie zou zijn dat alle montage/glijdelen van de klauw ff eraf moeten en bekeken of er geen delen missen en/of delen verkeerd in elkaar zitten...

1678263879712.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
ik dacht dat ik het had opgelost, maar of dat echt zo is moet nog blijken.
het enige correcte in deze zin is de vervoeging van het werkwoord denken
Ook de klauw zonder blokken gemonteerd om te kijken hoe deze nu zou zitten (zie foto).
kijk zelf nog eens naar de foto.
en kon je de klauw dan links/rechts kantelen ?
 
_O-
Maar ff zonder dollen, 9 vd 10 Japanse sportmotoren rond dit bouwjaar zijn uitgevoerd met deze achterklauwen.
Ik spreek uit ervaring dat als de nokjes van de remblokken niet goed of naast de klip zitten, dan krijg je de klauw gewoon dicht.
Maar dan zit ie dus niet goed :N
 
_O-
Maar ff zonder dollen, 9 vd 10 Japanse sportmotoren rond dit bouwjaar zijn uitgevoerd met deze achterklauwen.
Ik spreek uit ervaring dat als de nokjes van de remblokken niet goed of naast de klip zitten, dan krijg je de klauw gewoon dicht.
Maar dan zit ie dus niet goed :N
Klopt helemaal! Remklauw staat scheef!?

Now make sure to check both sides, and thén...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ie gewoon niet vast zit, en dat de klauw deels roteert om de sleeve(10). @FrancesSv heeft een ‘07, en die remmen zijn nou ook geen rocketscience, haal de boel weer uit elkaar en vertel ons maar wat je fout gedaan hebt. De carrier is recht, de klauw hangt er scheef op, dat komt doordat de pistons de klauw wegdrukken naar buiten toe.
Edit; voordat je ging reviseren was alles wel recht? Of heb je daar niet op gelet?
Sv's zijn inderdaad geen rocketscience.. intussen al opgelost? Ik lees niet alles😂👍🏻
 
Zoooo ik het heeft even geduurd, maar dat had met het volgende te maken: Zoals op mijn foto’s te zien ben ik een voortuinsleutelaar en met dat zeikweer van afgelopen week is er bijna niets gebeurd. Ik heb nog wel 1x de klauw losgehaald en daar leek nr.5 lichtjes scheef te staan. Ondertussen was ik er al helemaal klaar mee, omdat ik (naar mijn idee) het schroefdraad van nr 5 had verpest. Boonstra had gelukkig nog een klauw liggen voor een zacht prijsje. Die vanmorgen goed schoongemaakt en verwisseld.

Zojuist klein proefrondje gemaakt en merk weer dat m’n rem het doet zoals hij hoort te werken. Heb ik het gefixt? Misschien niet… is het opgelost? JAA *O*

Dus krijgen jullie eff de gelegenheid om even te lachen (want ik ben niet het type wat zich schaamt om mn eigen stommieteiten) maar daarna moeten we met z’n allen maar snel gaan hopen op lekker weer!:]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan