Remklauw verfen/spuiten: Hittebestendige verf???

Birdboy

MF veteraan
20 jul 2006
1.466
12
Ik wil dus mijn remklauwen goud hebben.

Nu heb ik grondig wat onderzoek gedaan hier en op andere fora, en weet ongeveer wel wat t inhoud.

Maar nu kan ik NERGENS goudkleurige remklauw spray of verf vinden. Halfords niet, gamma niet, gti winkel niet, etc etc.

Dus is het mogelijk om het met met blanke hittebestendige lak te doen, en dan erover heen met normale goud kleurige verf?

Alvast heel erg bedankt!
 
Voor remklauwen heb je echt geen hittebestendige verf nodig. Boven de 170 °C kookt je remvloeistof allang ;), en dan is de klauw nog geen 170 °C. Lak kan makkelijk 100 °C worden zonder problemen. Kortstondig nog wel warmer.


grz Thijs
 
Is wel te krijgen bij www.louis.de daar staat het onder

http://www.louis.de/_308c6da97b2a8344546c5cbe0178bfe9c4/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=&wgr=0&list_total=1&anzeige=0&artnr_gr=10004840 (Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit)

En het staat ook bij http://www.motozoom.nl/ (Motorkleding, helmen en accessoires voor motorfietsen en motorscooters | Motozoom) dan moet je bij zoeken even dit nummer invoeren 10004841 succes!

:W Zagetta
 
Op het plaatje van Louis is iemand bezig het ding te schilderen terwijl de rem nog op de motor zit. Weet iemand of dat echt te doen is? Of zou je ze er toch eigenlijk toch af en uit elkaar moeten halen voor een goed resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga m er wel afhalen, maar niet het hele ding uit elkaar, want dan moet je ook de pakkingen vervangen _O-

volgens mij moet je gewoon de remklauw van je voorvork/achterbrug halen, goed ontvetten, en dan voorzichtig met de kwast erover.

Ik zal morgen ff posten hoe t is gegaan.
 
Ik was vandaag op vehikel en daar lagen setjes van Motip voor het rood maken van remklauwen
Misschien heeft motip ook een goud kleurige variant
Setje bestond uit reinigings spuit bus en twee componenten lak
Je moest het verven met een kwastje
 
Ik was vandaag op vehikel en daar lagen setjes van Motip voor het rood maken van remklauwen
Misschien heeft motip ook een goud kleurige variant
Setje bestond uit reinigings spuit bus en twee componenten lak
Je moest het verven met een kwastje


Ik heb ze gezien idd. Ff op de website gekeken en helaas geen goudkleurige variant :(

Heb ze al ontvet, morge nog even snel en dan de Hammerite!
 
volgens mij is hittebestendig ook niet nodig idd :)

Wel goed opletten met remvloeistof! als dat erop komt dan haal je de verf er ook af!


OH NEE TOCH :Z

vaak wordt er overdreven met dat remvloeistof, laat je het inwerken dan gaat het idd eraf, maar als er wat opvalt en je veegt het direct af zie je daar niets van.
 
OH NEE TOCH :Z

vaak wordt er overdreven met dat remvloeistof, laat je het inwerken dan gaat het idd eraf, maar als er wat opvalt en je veegt het direct af zie je daar niets van.
Precies.

Ik heb dat spul al vele malen op mn tanks enzo gehad.. niets aan de hand.

Heb het zelfs expres op een set wielen gedaan omdat ik ze een ander kleurtje wilde geven (als afbijt) maar het werkt echt traaaaaaag. Op gegeven moment eraf gehaald en echte afbijt gepakt.


On topic;
ik heb mn klauwen met 2K metallic goud gedaan, zit er nu al 2 jaar perfect op :)
915ff2c7f7f7cce18f7d0d77dbbe0f98

Spuiten is wel echt mooier dan kwastje he. Maar als je gedeelde klauwen hebt en je moet dan pakkingen vervangen is het wel veel werk ja.
Ik moest mn klauwtjes toch reviseren, ben je wel in 1 keer klaar voorlopig :)
 
Ik heb het ook met kwastje en Hammerite gedaan op mijn eigen motor. Minder mooi idd van dichtbij, maar van een meter of zo, zie je het al niet meer.

Die van Zielig Hoopje heb ik gespoten: mooier.
 
Precies.

Ik heb dat spul al vele malen op mn tanks enzo gehad.. niets aan de hand.

Heb het zelfs expres op een set wielen gedaan omdat ik ze een ander kleurtje wilde geven (als afbijt) maar het werkt echt traaaaaaag. Op gegeven moment eraf gehaald en echte afbijt gepakt.


On topic;
ik heb mn klauwen met 2K metallic goud gedaan, zit er nu al 2 jaar perfect op :)
[afbeelding]
Spuiten is wel echt mooier dan kwastje he. Maar als je gedeelde klauwen hebt en je moet dan pakkingen vervangen is het wel veel werk ja.
Ik moest mn klauwtjes toch reviseren, ben je wel in 1 keer klaar voorlopig :)

Dat ziet er goed uit! :9~

Ik heb het met een kwastje geprobeerd en het ziet er echt niet uit :X Van een afstand is het niet zo erg maar ik wil ze gewoon mooi hebben.

Dus, ik ga ze gewoon helemaal eraf halen, zandstralen en dan met 2K lak erover heen.

Wel even een vraagje daarover, ik heb eenzijdige remklauwen zoals op de foto van Smiling Pitbull hierboven. Als ik ze helemaal los haal (dus zuiger eraf, remslang eraf, etc etc), zitten er dan ergens tussen of achter ergens pakkingen die ik moet vervangen?
 
Ik ga m er wel afhalen, maar niet het hele ding uit elkaar, want dan moet je ook de pakkingen vervangen _O-

volgens mij moet je gewoon de remklauw van je voorvork/achterbrug halen, goed ontvetten, en dan voorzichtig met de kwast erover.

Ik zal morgen ff posten hoe t is gegaan.

Pakkingen vervangen :? hooguit 1 of 2 rubber ringetjes die voor de afdichting zorgen tussen de klauwhelften :z
 
Pakkingen vervangen :? hooguit 1 of 2 rubber ringetjes die voor de afdichting zorgen tussen de klauwhelften :z
:N
uhhm nee, dat zijn er toch wel wat meer, bijv. de 2 pakkings/stofringen per remcilinder.

maar als je remmen nog goed werken, en dus niet aanlopen, hoef je de remklauwen natuurlijk niet uit elkaar te halen.

testen? : stukje rijden en je voor- of achterrem niet gebruiken, en dan voelen aan de remschijven of ze warm geworden zijn. zo ja: reviseren.
 
Dat ziet er goed uit! :9~

Ik heb het met een kwastje geprobeerd en het ziet er echt niet uit :X Van een afstand is het niet zo erg maar ik wil ze gewoon mooi hebben.

Dus, ik ga ze gewoon helemaal eraf halen, zandstralen en dan met 2K lak erover heen.

Wel even een vraagje daarover, ik heb eenzijdige remklauwen zoals op de foto van Smiling Pitbull hierboven. Als ik ze helemaal los haal (dus zuiger eraf, remslang eraf, etc etc), zitten er dan ergens tussen of achter ergens pakkingen die ik moet vervangen?
Dank! *D

Als je klauwen nog goed zijn (niet blijven hangen) en redelijk fris ogen zou ik de zuigers erin laten.
Als je deze eruit haalt moet je namelijk de stof- en keerringen vervangen die rond je zuigers zitten. Dit zijn 2 ringen per zuiger. Bij mij waren dat dus al 12 ringen in totaal (3 klauwen (2 voor, 1 achter), met 2 zuigers met elk 2 ringen) en ze kostten me iets van 5 euro per stuk. Aan de andere kant ben je wel echt weer even klaar als je het doet.
Je moet ze bij demontage vervangen omdat ze zwellen door de remolie en je ze nooit meer goed teruggemonteerd krijgt.

Pakkingen enzo had ik verder niet nodig. Vervang wel ook de koperen ringtjes tussen je banjobouten (van de remleidingen) en je klauwen. Dat zijn 2 ringetjes per klauw. Die kosten niet veel maar zijn wel zeer belangrijk tegen lekken en dus voor je veiligheid :)
Ook moest ik remvet (blauwe tube ACE) en kopervet kopen, samen iets van 20 euro. Maar dat is iets dat koop je 1x en daar kan je tig keer je remmen mee doen. En dat kopervet is goed om allerlei bouten mee te doen die thermisch belast worden en niet vast mogen rotten. Bij je remmen gebruik je het achterop de blokken (tussen blokken en zuigers) tegen piepende remmen.
 
*O*

Kijk dat is een goede uitleg, dank je!

Mijn klauwen doen t nog wel goed, dus als t kan haal ik de zuigers er niet uit.

nog wel 2 vraagjes, als ik ze wil zandstralen, moet ik dan niet bang zijn voor zand in de klauw zelf (Bijv tussen de zuiger en klauw)?

En, welke 2K lak heb jij gebruikt? Ik heb gouden naven en de jouwe zijn precies dezelfde goud als ik wil hebben.
 
*O*

Kijk dat is een goede uitleg, dank je!

Mijn klauwen doen t nog wel goed, dus als t kan haal ik de zuigers er niet uit.

nog wel 2 vraagjes, als ik ze wil zandstralen, moet ik dan niet bang zijn voor zand in de klauw zelf (Bijv tussen de zuiger en klauw)?


En, welke 2K lak heb jij gebruikt? Ik heb gouden naven en de jouwe zijn precies dezelfde goud als ik wil hebben.

Ja. Zit zelfs in je bilnaad als je klaar bent...
 
Echt zand wordt sowieso nergens meer gebruikt (mag niet meer). Het is meestal glasparel.
Dat wil je echter natuurlijk ook nergens in hebben ;)

Ik heb de zuigers eruit gehaald, dus achteraf goed schoon/leegblazen met perslucht was afdoende.
Laat je ze zitten dan zou ik zeker alles afdichten. Dus bijvoorbeeld andere bouten erin draaien waar je banjo's komen en de aftapnippels idem. Check wel eerst goed of de spoed van de vervangingsbouten gelijk is! Je wil niet het schroefdraad vernaggelen in je klauwen.
Draai ook niet te lange bouten in je klauwen.

Je kan de buitenste diameter natuurlijk gewoon opmeten.
De spoed (aantal mm dat de bout in het gat verdwijnt bij 1 volledige omwenteling) is lastiger. Is redelijk op te meten als je de afstand meet over 10 rondjes schroefdraad (in de lengterichting van de bout, dus 10 'tandjes' tellen en dat opmeten) of de vervangingsbout tegen de banjo houden, de twee schroefdraadstukken moeten 'in elkaar vallen'. Zo kan je het ook goed zien als de een fijner is dan de ander.

Na het stralen wel zo snel mogelijk een primer/grondlaag erop spuiten omdat het gestraalde (en dus onbeschermde) aluminium heel snel zal gaan oxideren/corroderen.

De lak die ik heb gebruikt heb ik gekocht bij Van Nieuwenhuizen verf in Delft. Daar mengen ze direct voor je, nadat je uit een aantal waaiers je kleur hebt gekozen. Tip: ga dan met je motor als je wil dat het overeenkomt met je velgen, dan hou je die waaier direct bij je velg. Ze hadden er denk ik wel 50 goudtinten dus even gokken gaat gegarandeerd fout ;)

Je de kleurcode geven heeft dus ook al sowieso geen zin (als ik hem al wist) want met de ene digicam is het al anders dan met de andere. En buiten oogt het anders dan binnen etc.
 
Laatst bewerkt:
Okee heel erg bedankt voor de info!

Ik verlies langzamerhand de motivatie een beetje. Ik dacht oorspronkelijk dat het een kwestie was van ontvetten en dan erover heen met een spuitbus of kwast. Nu zit ik met nieuwe ringetjes, zandstralen, en speciaal maatverf. En dat op een (voor mij) nieuwe motor waar ik maar 1x op gereden heb :X
Ik heb t ook alleen maar aan mezelf te wijten hoor, daar niet van...

Hoe dan ook, morgen ga ik even rondbellen. Misschien is er een verfzaak die alles voor me wil regelen, en zo niet moet ik t allemaal apart doen. Morgen weet ik meer.

De achterbrug zit iig goed in de grondverf, ga ik zometeen met de zwarte verf overheen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan