Remklauwen CBR 600 f2

rfverbruggen

Rookie
2 jun 2011
3
0
Ik ben bezig met het vervangen van mijn remblokken, althans dat is de bedoeling.

De schroeven die de remblokken vasthouden zitten muurvast in de remblokken. Heb de remblokken al een warmgestookt, laten schrikken. 3 dagen in de kruipolie gezet.

Maar 0,0 beweging in te krijgen.

De schroeven die erin zitten zijn -schroeven. Die worden dus ook meteen vervangen naar Inbus.

Hopelijk heeft hier nog iemand tips om de schroeven los te krijgen?

Mvg,

Robbert
 
Nou heb ik er niet zo veel verstand van, maar mijn remblokken hebben nog nooit vast gezeten met schroeven :?
Hooguit een pen door de bovenkant.
De klauwen kunnen soms wel eens vast zitten, maar dat zijn altijd inbus of zeskant bouten...

Weet je wel zeker dat je aan de juiste zaken aan het schroeven bent? En niet stiekum de klauwen aan het splitsen bent?
 
Laatst bewerkt:
Nou heb ik er niet zo veel verstand van, maar mijn remblokken hebben nog nooit vast gezeten met schroeven :?
Hooguit een pen door de bovenkant.
De klauwen kunnen soms wel eens vast zitten, maar dat zijn altijd inbus of zeskant bouten...

Weet je wel zeker dat je aan de juiste zaken aan het schroeven bent? En niet stiekum de klauwen aan het splitsen bent?

Nee de remblokken zitten vast aan deze pin. Dus die moet los kunnen. Deze schroeven zitten ook voor en achter in de klauw. En allemaal zitten ze muurvast.
 
Het is wss een pen, met een stukkie schroefdraad om het in de klauw vast te zetten.

slagschroevendraaier

En straks nieuwe monteren met kopervet of keramisch vet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
lichtjes met de dremel erin, gleuf groter maken en dan met een priem tegen de gleuf tikken (met hamer)
dan krijgt ie een ''schrik effect'' ..was bij mijn carbschroeven (5mm nog te doen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan