Remklauwen reviseren

RockyK

MF veteraan
21 jan 2013
1.573
43
Hallo,

Ik ben op het moment de remklauwen van mijn zxr onder handen aan het nemen.

Heb ze al open liggen. Wat een zooi kwam daar uit zeg!

Nu zie ik aan de binnenkant waar de seals hebben gezeten dat er wat oxidatie in de inkepingen zit waar de seals komen.

Nu heb ik al vaak zat remklauwen gezien die aan de binnenkant mee gepoedercoat zij (deze niet).

Om die reden vroeg ik me af of het verstandig is op de binnenkant mee te stralen. Het lijkt mij dat de cupjes het alu niet raken door dat hij in de seals zweeft. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben op het moment de remklauwen van mijn zxr onder handen aan het nemen.

Heb ze al open liggen. Wat een zooi kwam daar uit zeg!

Nu zie ik aan de binnenkant waar de seals hebben gezeten dat er wat oxidatie in de inkepingen zit waar de seals komen.

Nu heb ik al vaak zat remklauwen gezien die aan de binnenkant mee gepoedercoat zij (deze niet).

Om die reden vroeg ik me af of het verstandig is op de binnenkant mee te stralen. Het lijkt mij dat de cupjes het alu niet raken door dat hij in de seals zweeft. Heeft iemand hier ervaring mee?
Stralen zal niet echt nodig zijn, maar kan helpen.
Let er wel op dat het op zich zacht materiaal is. Dus niet met 10 bar en speedblast er op.
Maar rustig met fijne parel oid. Wordt de afwerking aan de buitenkant ook netter van.

Groeven moeten iig goed schoon zijn.
Rubber ringen insmeren met ATE, dan houdt ook een hoop troep tegen.
 
Oke bedankt iedereen. 6 bar glasparel moet wel lukken denk ik dan. Kreeg het er namelijk niet uit met staalwol tussen de randjes.

ATE nog even kopen dus.

Nog een vraagje. De seal's zien er opzich nog best goed uit. Hoe weet je wanneer deze vervangen moeten worden?

De klauwen lekte niet voor revisie en de cupjes waren vies maar goed schoon te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik vervang altijd de seals / rubbers ed bij demontage, als in.. "dan hoeft dat voorlopig niet meer"
Ook als ze er nog prima uit zien.

Heb ze ook wel eens terug gestoken, omdat klant geen nieuwe set wou kopen..
Ook deze klauw remt nog prima, was wel een gevalletje garantie tot de voordeur.

Persoonlijk zeg ik, altijd vervangen, je steekt er nu toch het werk in, even die nieuwe rubbertjes erin
is geen extra werk.
 
Ik vervang altijd de seals / rubbers ed bij demontage, als in.. "dan hoeft dat voorlopig niet meer"
Ook als ze er nog prima uit zien.

Heb ze ook wel eens terug gestoken, omdat klant geen nieuwe set wou kopen..
Ook deze klauw remt nog prima, was wel een gevalletje garantie tot de voordeur.

Persoonlijk zeg ik, altijd vervangen, je steekt er nu toch het werk in, even die nieuwe rubbertjes erin
is geen extra werk.
:^

Ze zijn toch een beetje vervormd, door de troep er achter. En ook al gesleten.
 
Ja ik wil ze ook wel vervangen maar ze zijn 82.50...

Even zoeken of ik ergens een betere prijs kan vinden want das veel geld voor een paar rubbers...

Kan je deze niet direct bij de leverancier bestellen netzoals ik dat met lagers doe? Want ik kan "OEM" lagers bestellen en dan krijg je eigenlijk gewoon dezelfde lagers als je ze bij de lader boer haalt maar dan voor een fractie van de prijs.

Iemand enig idee wie die dingen maakt en hoe je ze noemt buiten het gebruikt in een remklauw om. Of gaat dit verhaaltje sowieso niet op haha
 
Ja ik wil ze ook wel vervangen maar ze zijn 82.50...

Even zoeken of ik ergens een betere prijs kan vinden want das veel geld voor een paar rubbers...

Kan je deze niet direct bij de leverancier bestellen netzoals ik dat met lagers doe? Want ik kan "OEM" lagers bestellen en dan krijg je eigenlijk gewoon dezelfde lagers als je ze bij de lader boer haalt maar dan voor een fractie van de prijs.

Iemand enig idee wie die dingen maakt en hoe je ze noemt buiten het gebruikt in een remklauw om. Of gaat dit verhaaltje sowieso niet op haha
€71,69
 
Persoonlijk heb ik ze al regelmatig schoongemaakt en hergebruikt, nog nooit problemen gehad. Maar dat geeft natuurlijk geen garantie.


ik vervang die ringen zelden. meestal zitten de groeven vol rotzooi. ff de dremel er door en klaar is het weer. aangezien ik ook met pekel rij is het een jaarlijks terugkomend klusje
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het gewoon zo proberen dan. Dankjewel iedereen.

Mocht de boel toch gaan lekken is geen ramp want ik heb nog een setje klauwen liggen die ik ook nog moet doen en het is niet m'n vervoersmotor atm.
 
Hallo,

Ik ben op het moment de remklauwen van mijn zxr onder handen aan het nemen.

Heb ze al open liggen. Wat een zooi kwam daar uit zeg!

Nu zie ik aan de binnenkant waar de seals hebben gezeten dat er wat oxidatie in de inkepingen zit waar de seals komen.

Nu heb ik al vaak zat remklauwen gezien die aan de binnenkant mee gepoedercoat zij (deze niet).

Om die reden vroeg ik me af of het verstandig is op de binnenkant mee te stralen. Het lijkt mij dat de cupjes het alu niet raken door dat hij in de seals zweeft. Heeft iemand hier ervaring mee?
Lijkt mij niet verstandig. Remzuigers hebben geleiding van het huis (klauw) nodig.
 
Ja ik wil ze ook wel vervangen maar ze zijn 82.50...

Even zoeken of ik ergens een betere prijs kan vinden want das veel geld voor een paar rubbers...

Kan je deze niet direct bij de leverancier bestellen netzoals ik dat met lagers doe? Want ik kan "OEM" lagers bestellen en dan krijg je eigenlijk gewoon dezelfde lagers als je ze bij de lader boer haalt maar dan voor een fractie van de prijs.

Iemand enig idee wie die dingen maakt en hoe je ze noemt buiten het gebruikt in een remklauw om. Of gaat dit verhaaltje sowieso niet op haha
kijk eens bij www.wemoto.be, voor m'n xj900s scheelde dat best behoorlijk.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij niet verstandig. Remzuigers hebben geleiding van het huis (klauw) nodig.

Klopt wel, maar er zit natuurlijk wel iets van ruimte tussen om eea nog steeds vrij te laten bewegen op bedrijfstemperatuur.

De betere klauwen zijn geanodiseerd, niet gecoat, en als dat wel word gedaan (nog niet tegen gekomen) word daar rekening mee gehouden bij het bepalen van de binnendiameter van de boring in de remklauw. Als je een onbehandelde boring gaat coaten kan ik je eigenlijk garanderen dat je zuiger er niet meer in gaat passen. Anodiseren voegt nauwelijks materiaal toe in tegenstelling tot coaten.

Gewoon met een dremeltje met nylon borstel de groeven schoonmaken en weer dichtbouwen, of een andere klauw er op zetten.
 
Anodiseren word gedaan als de klauw van een dusdanige kwaliteit materiaal is, dat dat ook kan.

De standaard spuitgietrommel waar 90% van de remklauwen van gemaakt word kan wel geanodiseerd worden maar heeft bij lange niet het gewenste eindresultaat. Het materiaal is veel te poreus.
 
Anodiseren word gedaan als de klauw van een dusdanige kwaliteit materiaal is, dat dat ook kan.

De standaard spuitgietrommel waar 90% van de remklauwen van gemaakt word kan wel geanodiseerd worden maar heeft bij lange niet het gewenste eindresultaat. Het materiaal is veel te poreus.

pas in gunmetal grey geanodiseerde ordinaire Tokico klauwen uit de jaren stillekes (niet van mij) :

IMG_4041.jpg


ik denk dat het wel mee valt kwa kwaliteit van het alu gebruikt in remklauwen, alles hangt af van de voorbereiding. deze zagen er zo uit vlak voor het anodiseren :

DSC_02571.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan