Remklauwen Yamaha, welke zijn goed?

kwastert

Forti Nihil Difficilius
10 feb 2005
10.854
3.340
Achterhoek
Wie heeft er ervaring met remklauwen van Yamaha? Als ik goede klauwen wil , wat moet ik dan hebben? Blue spots, silver spots of gold spots. Wat is het verschil, behalve de kleur dan. Ik zie ook bluespots met een remleidinkje voorlangs. Dat lijken me oudere type's, maar zijn die minder goed?

Ik wil deze klauwen monteren op mijn XJ900F-met-zijspan
 
heb nog een set sumitomi's, de remklauwen op een xjr van'95 tot'97
voorloper van de spots,dus ze passen er zo op.
remmen ook als een gek!
is een koopje!
omg. alkmaar

deze dus!
full
 
Laatst bewerkt:
De gold spots zijn nieuwer dan de blue spots (hoe dat met de zilvers zit heb ik zo niet paraat), maar allemaal zullen ze flink beter remmen dan de originele (2-zuiger?) klauwen van de XJ. Goede remblokken en staalommantelde leidingen (heb je zo te zien al) doen de rest.
 
Staalommantelde remleiding heb ik inderdaad al, evenals een radiale rempomp. Ik kan, met een hand aan de klauw, (bij stilstand natuurlijk :P )als ik flink knijp voelen dat de klauwen iets wijken. Ik hoop dat met bluespots op te lossen.
 
De gold spots zijn nieuwer dan de blue spots (hoe dat met de zilvers zit heb ik zo niet paraat), maar allemaal zullen ze flink beter remmen dan de originele (2-zuiger?) klauwen van de XJ. Goede remblokken en staalommantelde leidingen (heb je zo te zien al) doen de rest.

Volgens mij zit er weing/géén verschil in. M'n 2004 R6 had blauwe, m'n 2008 R6 had goudkleurige, het 2009 model had zilverkleurige ..... en m'n 2012 R6 heeft weer goudkleurige.

Verschil zit 'm meer in de kleur voorvork. De goudkleurige USD voorvorken hebben goudkleurige "spots" en de zwarte USD voorvorken hebben tegenwoordig zilverkleurige "spots" .... de blauwe werden destijds overal in gepropt omdat er geen verschil was qua kleur van de voorvorken (alle kleuren waren mogelijk, zolang 't maar zwart was) ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind ze allemaal bagger. :X Blue, gold, silver of whatever. Het lijkt mij dan ook een beter plan als je goed wil ankeren om is in de Italiaanse hoek te kijken. Een setje klauwen van een Mille bijv. Je zit dan wel met een adapter, maar origineel is het toch al niet meer.
 
Aah.... Dus de zwarte 2012 R6 heeft lichtere remzuigers dan de blauwe en de witte 2012 varianten: Klikkerdeklik :?
Heb ik wéér de verkeerde kleur fiets uitgezocht _O- :o

Ik heb het over de axiale klauwen die op de fiets van TS passen, dat was namelijk de vraag. Waarom jij over radiale klauwen begint weet ik eigenlijk niet?

Volgens mij zit er weing/géén verschil in

oh ja, je weet het zelf niet ... ;) er zit wel degelijk verschil in de zuigers van de verschillende kleuren van de normale klauwen.

Verschil zit 'm meer in de kleur voorvork.
da's voor de normale klauwen niet zo ..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan