Remklauwen zoeken, hoe doe je dat?

meknoy

Rookie
27 dec 2016
27
5
Terhagen
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe of 2 de hands remklauw voor mijn gsx s1000.

Mijn zuigers blijven wel eens hangen dus dacht ik een nieuwe revisieset te kopen. Nadien ben ik naar 2de handsklauwen gaan kijken waarna ik natuurlijk bij de nieuwe race klauw uitkwam.

EIgenlijk weet ik niet veel over klauwen, ok met olie en een pomp en zuigers ec. maar over de afmetingen en upgrades weet ik niet veel.
Kan er mij iemand wat meer wegwijs maken over welke keuze je kan maken , waar op te letten, wat wel en niet te doen.

Alvast bedankt.
 
Als je de klauwen er toch afhaalt, kan je deze toch eerst uit elkaar halen, schoonmaken en voorzien van nieuwe seals!
Remklauwen slijten in principe niet

Maar als je geen technisch inzicht hebt of enig idee hoe een remsysteem werkt, kan je er beter helemaal vanaf blijven en iemand zoeken, die het voor je kan doen.

Het zijn natuurlijk wel je remmen
 
Remklauwen demonteren en inleveren bij een motorzaak, voor [edit: een x-bedrag] krijg je ze gereviseerd terug. En daarna iets regelmatiger schoonmaken zodat vuil niet de kans krijgt zich op te hopen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik zoek op GSX S 1000 dan kom ik deze voorremklauwen tegen en als het over deze gaat
1655903952528.png

Dan kosten 2e hands 107 euro zonder verzend kosten ( gevonden bij Motorpartsonline nee geen aandelen ) kan je best wel bij motorzaak voor in revisie geven
Aan de andere kant ze staan niet echt bekend dat ze problemen geven kan best zijn dat ze alleen goed schoon gemaakt moeten worden .
 
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe of 2 de hands remklauw voor mijn gsx s1000.

Mijn zuigers blijven wel eens hangen dus dacht ik een nieuwe revisieset te kopen. Nadien ben ik naar 2de handsklauwen gaan kijken waarna ik natuurlijk bij de nieuwe race klauw uitkwam.

EIgenlijk weet ik niet veel over klauwen, ok met olie en een pomp en zuigers ec. maar over de afmetingen en upgrades weet ik niet veel.
Kan er mij iemand wat meer wegwijs maken over welke keuze je kan maken , waar op te letten, wat wel en niet te doen.

Alvast bedankt.
Belangrijkste is,hoeveel heb je er voor over.2e hands,nieuw,reviesie,raceklauwen plus misschien bijpassende rempomp,zoveel mogelijkheden.
 
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe of 2 de hands remklauw voor mijn gsx s1000.

Mijn zuigers blijven wel eens hangen dus dacht ik een nieuwe revisieset te kopen. Nadien ben ik naar 2de handsklauwen gaan kijken waarna ik natuurlijk bij de nieuwe race klauw uitkwam.

EIgenlijk weet ik niet veel over klauwen, ok met olie en een pomp en zuigers ec. maar over de afmetingen en upgrades weet ik niet veel.
Kan er mij iemand wat meer wegwijs maken over welke keuze je kan maken , waar op te letten, wat wel en niet te doen.

Alvast bedankt.
 
Remklauwen demonteren en inleveren bij een motorzaak, voor [edit: een x-bedrag] krijg je ze gereviseerd terug. En daarna iets regelmatiger schoonmaken zodat vuil niet de kans krijgt zich op te hopen.
ja, vuil opgehoopt door het niet regelmatig kuisen :(
Ik rij dagelijks en rem al eens graag met het achterwiel omhoog.

Andere schijven heb ik al eens geplaatst en opgereden.
 
Als ik zoek op GSX S 1000 dan kom ik deze voorremklauwen tegen en als het over deze gaat
Bekijk bijlage 1774625
Dan kosten 2e hands 107 euro zonder verzend kosten ( gevonden bij Motorpartsonline nee geen aandelen ) kan je best wel bij motorzaak voor in revisie geven
Aan de andere kant ze staan niet echt bekend dat ze problemen geven kan best zijn dat ze alleen goed schoon gemaakt moeten worden .
Deze heb ik ook al gevonden maar de mijn zijn van Brembo.

1 rechter heb ik al gevonden, nu nog een linker.
f
 
Remklauwen gaan niet vast zitten van stoppies.

Maar ik snap nog steeds niet wat je tegenhoudt om naar de lokale dealer te rijden en een setje revisie zuigers+ ringen te halen en de bestaande klauwen te reinigen en reviseren.

Ja, je kan race remklauwen kopen, maar kom je nu te kort dan? Het is niet zo dat die race dingen langer meegaan met niet schoonmaken.
 
Wat zijn de parameters voor het kiezen van een remklauw?

Diameter zuiger, afstanden bevestigingsbouten, diameter schijf? Wat is er allemaal belangrijk als ik een andere klauw wil steken, niet de originele. Zijn er andere mogelijkheden en hoe bepaal ik die. Een technische tekening vind ik niet, bestaan er verloopstukken?

Vooral wat zijn mijn mogelijkheden? en hoe kies ik die.

Waarschijnlijk wordt het een revisie maar meer weten op technisch vlak zou fijn zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan