Remklauwen zoeken, hoe doe je dat?

meknoy

Rookie
27 dec 2016
27
5
Terhagen
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe of 2 de hands remklauw voor mijn gsx s1000.

Mijn zuigers blijven wel eens hangen dus dacht ik een nieuwe revisieset te kopen. Nadien ben ik naar 2de handsklauwen gaan kijken waarna ik natuurlijk bij de nieuwe race klauw uitkwam.

EIgenlijk weet ik niet veel over klauwen, ok met olie en een pomp en zuigers ec. maar over de afmetingen en upgrades weet ik niet veel.
Kan er mij iemand wat meer wegwijs maken over welke keuze je kan maken , waar op te letten, wat wel en niet te doen.

Alvast bedankt.
 
Remklauwen gaan niet vast zitten van stoppies.

Maar ik snap nog steeds niet wat je tegenhoudt om naar de lokale dealer te rijden en een setje revisie zuigers+ ringen te halen en de bestaande klauwen te reinigen en reviseren.

Ja, je kan race remklauwen kopen, maar kom je nu te kort dan? Het is niet zo dat die race dingen langer meegaan met niet schoonmaken.
Dat zal hem waarschijnlijk worden.

Origineel kan maar zijn er andere en of betere oplossingen?

Bedankt.
 
Origineel is vaak de beste oplossing, zeker in jouw geval, andere klauwen kan ook wel, maar geeft vaak direct al een probleem met het aansluiten van de remslangen, de aansluiting zit veelal onder een andere hoek of zelfs aan een andere kant van de klauw (binnen/buitenzijde van klauw). Dit geeft meteen de verplichting om andere slangen te monteren, zonder ABS is dat niet heel lastig, maar met ABS kan dit wel eens lastiger zijn om samen te stellen.
 
Brembo was niet de standaard merk remklauwen voor de GSXs wat ik daar over kan vinden .
Als je weet waar ze vanaf kwamen is het zoeken naar een revisie set makkelijker en zeker niet duur
Voorbeeld die van de Brembo monoblokM4 kost per klauw 40 euro geen zuigers maar die zijn zelden nodig bij Brembo door dat ze keramisch gecoat zijn Niet gecoat dan heb je waarschijnlijk Chinese imi
 
Brembo was niet de standaard merk remklauwen voor de GSXs wat ik daar over kan vinden .
Als je weet waar ze vanaf kwamen is het zoeken naar een revisie set makkelijker en zeker niet duur
Voorbeeld die van de Brembo monoblokM4 kost per klauw 40 euro geen zuigers maar die zijn zelden nodig bij Brembo door dat ze keramisch gecoat zijn Niet gecoat dan heb je waarschijnlijk Chinese imi
Ook die gecoate zuigers rotten kapot.
 
Als ik zoek op GSX S 1000 dan kom ik deze voorremklauwen tegen en als het over deze gaat
Bekijk bijlage 1774625
Dan kosten 2e hands 107 euro zonder verzend kosten ( gevonden bij Motorpartsonline nee geen aandelen ) kan je best wel bij motorzaak voor in revisie geven
Aan de andere kant ze staan niet echt bekend dat ze problemen geven kan best zijn dat ze alleen goed schoon gemaakt moeten worden .
Die moeten nog wel wat meer kunnen opleveren. 8)7
 
klopt, vandaar dat ik hier ben. Remmen kan ik alvast wel.
Ik doelde meer op (de voor mij wat) onduidelijke Openingspost.
Over diameters e.d heb ik al wat gelezen maar mijn inziens komt het er op neer dat voor 95 % van de gevallen de originele samenstelling van de remmen niet zo verkeerd zijn, zeker met zo een courante motor.

Onder regelmatig kuisen / schoonmaken verstaat men bij remmen wel wat meer als een sopje over de motor heen.
Ikzelf volg het advies op van de wereldkampioen monteur van Yamaha van 2005 , ja dit klinkt wat onwerkelijk, maar deze man werd geïnterviewd door het blad Performance bikes en legde uit hoe hij remmen van klanten weer als nieuw maakt.
Qua uurloon zat dat al gauw op 150 pond / £ dus de moeite waard om dat zelf te kunnen.

Als het je echt leuk vind om een andere klauw te monteren zou ik eens op de website van Brembo kijken, maar persoonlijk zou ik liever wat verschillende types/merken remblokken proberen en kijken of daar iets tussen zit wat merkbaar fijner is dan anderen.

En qua stoppies schijt ik al snel in mijn broek, net als wheelies, dus als je dat onder de knie hebt is het misschien jammer als een andere Hoofd Rem Cilinder of type/ diameter remklauw dat moeilijker maakt door een ander gevoel / aangrijp punt.

Er is wel een hoofd rem cilinder van Brembo waarbij de diameter instelbaar is, dus dat is wel leuk experimenteren en kijken welke stand je het beste bevalt.

succes :t
 
In de afgelopen 40 jaar nog niet meegemaakt van Brembo maar dat wil niet zeggen dat het niet zal voorkomen door bv schade door ondeskundig de zuigers terug drukken om remblokken te vervangen

Dat zal, maar ik werk hoofdzakelijk met woonwerk motoren waar die gecoate zuigers in zitten, en die rotten uiteindelijk allemaal kapot.
Ik heb voor 1 van mijn motoren een brembo m4 klauw gekocht, met van die mooie gecoate zuigers, en die had ook al beginnende rot op 2 zuigers.
 
Ik denk dat je de slag bedoelt, de diameter instelbaar zou wel heel knap zijn.. :)
Ik vroeg mij al af hoe ze dat deden :+


Dat ik iets niet snap is voor mij geen reden om niet te geloven dat het kan, maar dit heb ik wel slecht onthouden ja :P

vlgs mij had mijn 1986 xj750 dezelfde verstel mogelijkheid maar die was geen 350 euro :P
 
Brembo was niet de standaard merk remklauwen voor de GSXs wat ik daar over kan vinden .
Als je weet waar ze vanaf kwamen is het zoeken naar een revisie set makkelijker en zeker niet duur
Voorbeeld die van de Brembo monoblokM4 kost per klauw 40 euro geen zuigers maar die zijn zelden nodig bij Brembo door dat ze keramisch gecoat zijn Niet gecoat dan heb je waarschijnlijk Chinese imi
Gewoon standaard op de Suzuki net zoals op vele andere Suzuki’s .
6EABAE8C-B300-407A-80E1-A79EBCA76F28.jpeg
 
Wat zijn de parameters voor het kiezen van een remklauw?

Diameter zuiger, afstanden bevestigingsbouten, diameter schijf? Wat is er allemaal belangrijk als ik een andere klauw wil steken, niet de originele. Zijn er andere mogelijkheden en hoe bepaal ik die. Een technische tekening vind ik niet, bestaan er verloopstukken?

Vooral wat zijn mijn mogelijkheden? en hoe kies ik die.

Waarschijnlijk wordt het een revisie maar meer weten op technisch vlak zou fijn zijn.
Wat verlang je van andere remklauwen?

Om onderhoud te vergemakkelijken kun je dry break koppelingen overwegen.
 
Wat verlang je van andere remklauwen?

Om onderhoud te vergemakkelijken kun je dry break koppelingen overwegen.
Ik zoek niet onmiddelijk een andere, deze zijn prima.

Maar toen ik wat begon op te zoeken over een revisiekit begon ik meer en meer zaken tegen te komen waarvan ik niets wist.

Vooral dan, hoe kan je bepalen wat wel en niet kan. wat zijn de standaarden, bv ik vind geen technische data van mijn klauw.

De zuigers zitten vast door slecht onderhoud, kuiswerk van mezelf. Nu wordt het tijd daar iets aan te doen.

Een dry break koppeling! hoe goed is dat. Heb je een voorstellen van type en waar ik die kan vinden?
Ik heb stalen remleidingen geplaatst en dit zou er dan zeker tussen kunnen. Dit zou mijn onderhoud zo veel vergemakkelijken.
 
Origineel is vaak de beste oplossing, zeker in jouw geval, andere klauwen kan ook wel, maar geeft vaak direct al een probleem met het aansluiten van de remslangen, de aansluiting zit veelal onder een andere hoek of zelfs aan een andere kant van de klauw (binnen/buitenzijde van klauw). Dit geeft meteen de verplichting om andere slangen te monteren, zonder ABS is dat niet heel lastig, maar met ABS kan dit wel eens lastiger zijn om samen te stellen.
De ABS is niet meer aangekoppeld, er zitten stalen remleidingen op.
 
Ik vroeg mij al af hoe ze dat deden :+


Dat ik iets niet snap is voor mij geen reden om niet te geloven dat het kan, maar dit heb ik wel slecht onthouden ja :P

vlgs mij had mijn 1986 xj750 dezelfde verstel mogelijkheid maar die was geen 350 euro :P

Nog zoiets waar ik niet veel van weet.
Remhendels, is dat enkel een grotere diameter van pomp? Waarom radiaal?

Verbeterd dit het remgevoel enorm beter?
 
Setje gereviseerde Hayes klauwen kopen van een 2019 S1000RR?
Steek 100 mm.
Ik weet zeker dat RoyalClub er erg enthousiast over is. :+

Een paar gouden Brembo 's van een 2014 heb ook nog wel. :+

Wat is de steek van de GSX-S. :?
 
Ik zoek niet onmiddelijk een andere, deze zijn prima.

Maar toen ik wat begon op te zoeken over een revisiekit begon ik meer en meer zaken tegen te komen waarvan ik niets wist.

Vooral dan, hoe kan je bepalen wat wel en niet kan. wat zijn de standaarden, bv ik vind geen technische data van mijn klauw.

De zuigers zitten vast door slecht onderhoud, kuiswerk van mezelf. Nu wordt het tijd daar iets aan te doen.

Een dry break koppeling! hoe goed is dat. Heb je een voorstellen van type en waar ik die kan vinden?
Ik heb stalen remleidingen geplaatst en dit zou er dan zeker tussen kunnen. Dit zou mijn onderhoud zo veel vergemakkelijken.
Staubli snelkoppelingen bij mij.Nergens voor nodig maar alles is te koop.
F3ACB1BA-66F9-4E25-97A1-54AF31053BA7.jpeg
39866352-01AE-4E59-B682-F7DD8CDA4CE8.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan