Remkracht K75RT

Goaner

Die hard MF'er
18 nov 2008
324
0
Afgelopen vrijdag heb ik een BMW K75RT gekocht (particulier). Het viel mij tijdens de proefrit al op dat het leek alsof de machine minder remkracht had als dat hij eigenlijk zou moeten hebben. Toen ik bij lage snelheid probeerde om het voorwiel te laten blokkeren, kreeg ik dit niet voor elkaar. Echter heb ik mij hierdoor niet van aanschaf laten weerhouden.

Vandaag heb ik de remvloeistof van de voorrem vervangen en de leidingen meteen goed ontlucht. In eerste instantie leek dit effect te hebben. Nu kreeg ik het namelijk wel voor elkaar om het voorwiel te blokkeren. Na enkele keren remmen lukte dit echter niet meer.

Ik heb niet de indruk dat er een lek in het remsysteem zit, volgens mij verlies ik namelijk geen remvloeistof.

Wie kan mij vertellen wat er aan de hand kan zijn?
 
overigens heeft dat 26 motoren niet te maken met de slecht bmw's..

eerder dat onderdelen nog zo veel opleveren als je ze los verkoop..en dat ik graag wissel van motor..
 
Laatst bewerkt:
26 stuks...
Moeten wel beroerde motoren zijn dan.. :P

En je kan lullen wat je wil... maar rubber is rubber.. en oud is oud.

Je kan mij niet wijsmaken dat bmw een of ander magisch rubber heeft wat niet oud wordt.

Rubber = inderdaad rubber :+ Moet ook op tijd vervangen worden natuurlijk maar ondanks dat.............de K75 stopt perfect ook met rubber slangen dus is er iets anders aan de hand en dat los je niet op met alleen andere remslangen :N
 
Hmmm, wist ik nou maar wat je hiermee bedoelde :+..

Kan ik dit zelf nakijken op de een of andere manier, of moet ik 'm daarvoor wegbrengen. Zou namelijk niet weten wat je met "cup" bedoelt!

Wel bedankt voor je reactie natuurlijk, dit schept hoop


Dit bedoel ik .
full
 
Thanks, kw-knijper! Misschien sowieso geen slecht plan om deze te vervangen dan.. Qua centen zal dit ook wel meevallen, niet?

Master Tommy, bedoel je dat er op het handvat nog een onluchtingsnippel zit dan? Heb nl alleen ontlucht bij de remklauw!

Overigens denk ik niet dat eea wordt veroozaakt door glazige blokken, anders was het mij toch uberhaupt niet gelukt om het wiel te laten blokkeren (dit is nl wel gelukt, zoals ik eerder schreef)..
 
Laatst bewerkt:
Thanks, kw-knijper! Misschien sowieso geen slecht plan om deze te vervangen dan.. Qua centen zal dit ook wel meevallen, niet?

Master Tommy, bedoel je dat er op het handvat nog een onluchtingsnippel zit dan? Heb nl alleen ontlucht bij de remklauw!

Overigens denk ik niet dat eea wordt veroozaakt door glazige blokken, anders was het mij toch uberhaupt niet gelukt om het wiel te laten blokkeren (dit is nl wel gelukt, zoals ik eerder schreef)..

Nee, op de ABS pomp(en) zit ook nog een ontluchtingsnippel.
 
Thanks, kw-knijper! Misschien sowieso geen slecht plan om deze te vervangen dan.. Qua centen zal dit ook wel meevallen, niet?

Master Tommy, bedoel je dat er op het handvat nog een onluchtingsnippel zit dan? Heb nl alleen ontlucht bij de remklauw!

Overigens denk ik niet dat eea wordt veroozaakt door glazige blokken, anders was het mij toch uberhaupt niet gelukt om het wiel te laten blokkeren (dit is nl wel gelukt, zoals ik eerder schreef)..

De bouten die de twee klauwhelften verbinden eerst met een zeskant-imbus losdraaien.
Die kan nog wel eens vast zitten dus pijpje op de sleutel en veel kracht zetten.

Dan geheel losdraaien van het frame.

Het uitnemen van de (kleine cupvormige zuigers) kan problemen opleveren, in elk geval niet met een tang uitnemen. Het vrij zachte materiaal heb je zo beschadigd en dan sluit het niet meer goed af.

1 heb ik er uitgeblazen met een busje luchtspray waar je computers mee schoonspuit.
De andere moest toch echt met wat meer druk, dus een compressor eruit persen.

Pas op, doe dat in een ruime doos of in een ruime lap want het vliegt zo door de garage-tuin, waar je ook zit te sleutelen en dan raakt het beschadigd.

Het binnenringetje kan het makkelijks met een party-prikker of tandenstoker eruit gehaald worden.

Alles goed schoonmaken, cupvormige zuigers even goed oppoetsen, en met het meegeleverde vet insmeren.
Vergeet niet de kleine O-ring tussen de 2 helften te plaatsen alvorens te monteren.

De laatste seal lijkt te klein, maar moet na invetten erover (gemasseerd) worden en valt volledig in het geheel.
 
De bouten die de twee klauwhelften verbinden eerst met een zeskant-imbus losdraaien.
Die kan nog wel eens vast zitten dus pijpje op de sleutel en veel kracht zetten.

Dan geheel losdraaien van het frame.

Het uitnemen van de (kleine cupvormige zuigers) kan problemen opleveren, in elk geval niet met een tang uitnemen. Het vrij zachte materiaal heb je zo beschadigd en dan sluit het niet meer goed af.

1 heb ik er uitgeblazen met een busje luchtspray waar je computers mee schoonspuit.
De andere moest toch echt met wat meer druk, dus een compressor eruit persen.

Pas op, doe dat in een ruime doos of in een ruime lap want het vliegt zo door de garage-tuin, waar je ook zit te sleutelen en dan raakt het beschadigd.

Het binnenringetje kan het makkelijks met een party-prikker of tandenstoker eruit gehaald worden.

Alles goed schoonmaken, cupvormige zuigers even goed oppoetsen, en met het meegeleverde vet insmeren.
Vergeet niet de kleine O-ring tussen de 2 helften te plaatsen alvorens te monteren.

De laatste seal lijkt te klein, maar moet na invetten erover (gemasseerd) worden en valt volledig in het geheel.

Bedankt voor de verheldering!

Ik zal een setje bestellen en deze handleiding uit mijn hoofd leren. Erg handig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan