Remleiding en keerringen vervangen

phoenicx

MF veteraan
4 nov 2002
1.073
0
Oisterwijk
Ik wil voor mijn zxr de remleiding gaan vervangen voor RVS van Spiegler. tevens moet ik nog mijn voorvork keerringen vervangen.

Wat is nu de beste volgorde om dit te doen?
Dacht zelf:
1. Remvloeistof eruit halen.
2. originele remleidingen verwijderen
3. remklauwen verwijdern
4. Voorwiel verwijderen
5. Voorvork eruit halen
6. Keerringen vervangen en voorvork weer in elkaar zetten
7. Wiel terug erin (iemand nog Imbussleutel 22mm over?)
8. Remklauwen terug erop.
9. RVS remleiding erop
10. Remvloeistof terug erin.
Heb ik het zo goed???
 
Op woensdag 29 januari 2003 17:02 schreef phoenicx het volgende:
1 t/m 10
prima, maar als je halverwege denk, \"ach laat ik ook de blokken ff vervangen..\"
doe dat dan niet.
dat kan wel eens het gevoel weg halen die je nodig hebt bij het ouderwets, met de hand, ontluchten.
vervang de blokken na dat je met het ontluchten klaar bent.
(ja, dan moet je weer de klauwen los halen)
 
geen inbus 22 ??
een bout 22 omgekeerd erin, zes kantjes eraan slijpen van een gangbare maat en doppie erop, of je hebt ook enkele moeren erbij die klem op elkaar en dan een dop 22 erop.
pijpsleutel 22 erin met schroevendraaier erdoor??
verzin maar iets.
 
Ik wil voor mijn zxr de remleiding gaan vervangen voor RVS van Spiegler. tevens moet ik nog mijn voorvork keerringen vervangen.

Wat is nu de beste volgorde om dit te doen?
Dacht zelf:
1. Remvloeistof eruit halen.
2. originele remleidingen verwijderen
3. remklauwen verwijdern
4. Voorwiel verwijderen
5. Voorvork eruit halen
6. Keerringen vervangen en voorvork weer in elkaar zetten
7. Wiel terug erin (iemand nog Imbussleutel 22mm over?)
8. Remklauwen terug erop.
9. RVS remleiding erop
10. Remvloeistof terug erin.
Heb ik het zo goed???

NEE!
Nieuwe remvloeistof, je gaat toch niet de oude er terug indoen?
Zorg dat je de koperen ringetjes die nu tussen de remleidingen zitten vervangt door nieuwe, anders gaat de boel geheid lekken.
Maak ook gelijk de klauwen schoon en voorzie de nodige delen met kopervet.
 
Ik ben zelf redelijk handig al zeg ik het zelf. Heb tenslotte toch werktuigbuowkunde gedaan. Daarnaast een klein arsenaal aan gereedschap, momentsleutels e.d. (behalve een 22mm inbus dan oke)

En ik heb een werkplaatshandboek erbij. En als ik er dan nog niet uitkom roep ik hier wel weer om hulp. ZXR rijders genoeg in de regio Den Bosch Tilburg.

Ik wil gewoon meer zelf gaan doen, en als ik er niet gewoon een keer aan begin komt er niets van. Dus gewoon beginnen en maar zien waar het schip strand.

Oh ja, bij mijn nieuwe remleiding zitten al nieuwe metalen ringetjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan