TheMauster
MF veteraan
ik vroeg me af of ik het remsysteem ken doorspoelen met alcohol? om van dot4 over te gaan naar dot 5
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik vroeg me af of ik het remsysteem ken doorspoelen met alcohol? om van dot4 over te gaan naar dot 5
Waarvoor? Met een GS? Gewoon stahlflex leidingen en DOT4 werkt het beste.
Ik betwijfel of de pakking van de GS geschikt zijn voor DOT5.
Marc
Waarvoor? Met een GS? Gewoon stahlflex leidingen en DOT4 werkt het beste.
Ik betwijfel of de pakking van de GS geschikt zijn voor DOT5.
Marc
jah ik heb die fles dot 5 al, en de monteur zei dat hun het ook gewoon overal in gooien , het is dot 5 geen 5.1
jah ik heb die fles dot 5 al, en de monteur zei dat hun het ook gewoon overal in gooien , het is dot 5 geen 5.1
uhm nee de monteur bij aad ver kekem, ridderkerk. De monteur van de citroen dealer zei hetzelfde. maar ik had al een gehoord dat het niet kon vandaag....
ok, nou heb ik alleen laatst me remzuigers schoongemaakt en de pakkingen vervangen deze heb ik dus wel met die dot5 ingebracht en de zuigerkamertjes gespoeld met de dot 5....
Waarom zou ineens dot4 niet meer voldoende zijn na al die jaren
wat kunnen jullie toch allemaal heerlijk dom lullen.
dot 5 en dot 5.1 zijn europa over het algemeen hetzelfde. huh? wat lul je nu zul je denken.
sla even wikipedia open zou ik zeggen. Wat de amerikanen dot 5.1 noemen, noemen ze in Europa dot 5 en vice versa. de meeste fabrikanten richten zich op amerika, met als gevolg dat het "europese 5.1" in een flesje zit met als opschrift dot 5.
zolang het spul niet blauwig van kleur is, maar helder (tot heel licht gelig) en/of er op het flesje staat dat het mengbaar is met dot 4, kun je het rustig door elkaar mengen.
overigens is dot 4 minder hygroscopisch en voor normaal gebruik beter geschikt. 5.1 trekt sneller water aan, waardoor je sneller de kans hebt op dampvorming in de leidingen, als je de remmerij een keer echt gaat gebruiken. daarom word vaak dot 4 nog geadviseerd in wegmoteren.
de circuitrijders gebruiken wel weer 5.1 omdat dit bestand is tegen hogere temperaturen, etc. (die je op de weg niet vaak tegen komt) maar zij vervangen hun vloeistof dan ook veel vaker.
overigens is dot 4 minder hygroscopisch en voor normaal gebruik beter geschikt. 5.1 trekt sneller water aan, waardoor je sneller de kans hebt op dampvorming in de leidingen, als je de remmerij een keer echt gaat gebruiken. daarom word vaak dot 4 nog geadviseerd in wegmoteren.
de circuitrijders gebruiken wel weer 5.1 omdat dit bestand is tegen hogere temperaturen, etc. (die je op de weg niet vaak tegen komt) maar zij vervangen hun vloeistof dan ook veel vaker.
tsja, kan er ook niks aan doen.
ben het ooit aan het uitzoeken geweest toen ik van mijn dealer een busje remvloeistof meekreeg waar in grote letters op stond dot 5, en in kleine dot 4 compatible (volgens mij van eurol ofzo). er was een mooi pagina met de historie van dat spul en de naamsverwarring die er een tijdje geweest is, maar kan hem zo niet meer terugvinden.
tegenwoordig let ik dus niet zo meer op de benaming, maar of het compatible is met dot 4 en of het glycol gebaseerd is.
het blauwige of paarsige silyconenspul moet je iig niet gebruiken.