Remleidingen, RVS mantel of RVS vol

YamaMarkie

Die hard MF'er
13 mei 2004
994
0
Enschede
Ik ben een Yamaha XJ650 aan het opknappen, en daar zitten van die rubbere leidingen op die mogelijk al 25 jaar oud zijn. Niet echt fantasties dus. Nu zit ik te kijken naar remleidingen. Teflon leiding met RVS mantel er omheen kan ik nieuw krijgen voor een 87 euro voor 2 leidingen.

Nu is mijn vraag dus, wat is de verschil tussen RVS mantel en volledige leidingen t.o.v. elkaar. Scheeld het erg veel of valt dit mee. En wat is het verschil tussen de rubberleiding en die met mantel. Dit om een beetje een beeld te vormen over de leidingen. Ik zie het prutsen met volledige RVS leidingen niet zitten.
 
heb vanmiddag net mijn fiets terug gehaald en daar zitten dus nu ook RVS leidingen op
Ik had rode banjos besteld maar ze werden dus geleverd met ook rood omhulsel en ik moet zeggen...
Ik vind het wel een mooi gezicht

Bijlage: brake lines.jpg
 
En dit is RVS vol? Ziet er zo flexibel uit, maar dat kan aan mij liggen.

Maar waar ik dus het meest na zoek is de remkracht zelf, als je cijfers zou moeten geven, of procenten, hoe verhouden zicht de originele rubbere leidingen t.o.v. RVS mantel, en hoeveel t.o.v. RVS volledig.
 
kan aan mij liggen...maar volgens mij bestaan er geen volledige RVS leidingen...zijn dacht ik altijd RVS-omwikkelde leidingen.

Volgens mij kun je rvs ook niet én flexibel én vloeistofdicht maken :)

komt er dus op neer dat flexibele leidingen gewone leidingen (nou ja gewoon... :X ) met een rvs (of ander staal..weet ik veel) omwikkeld zijn. De 'rubberen' leiding kan dan niet uitzetten door de mantel en krijg je het verschil tov std remleidingen.
 
Je wilt cijfers ??

Tsja ,is een beetje moeilijk te geven maar het veren van je remhendel wat je bij oudere remleidingen van rubber hebt ben je nu grotendeels kwijt
Je hebt niet dat sponzige gevoel in je remhendel meer en dus beter doseerbaar
De mijne is van 96 en ik vond het wel eens tijd om ze te vervangen

Je kunt eens kijken op www.motorbazaar.nl deze jongen levert rvs leidingen voor bijna iedere fiets tegen scherpe prijzen
 
Als je de normale rubberen remleiding tussen je vingers houdt, dan voel je met remmen dat ze uitzetten.
Een met staal omvlochten leiding doet dat niet.
Dat is de remwinst.
Een vol rvs remleiding lijkt mij niet buigzaam.
:]
 
Vol RVS is i.d.d. niet buigzaam, die buigen ze met een buigveer erin de bochten, en dan monteren... die omvlochten wou ik ook via motorbazaar bestellen, zo kwam ik ook aan de prijs.

Maar zo te horen is dat wel verstandig. ennuh, mijn motor is uit 80, dus daarbij is het nogmeer tijd (op dit moment zit er niets meer op, vanmiddag het blok eruig gehaald. Maar ik denk dat ik die maar ga bestellen. Bedankt voor de antwoorden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan