Remlicht altijd aan behalve bij remmen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giacomo93

Rookie
23 jul 2022
29
44
Bolsward
Hey!

Onlangs heb ik mijn remlichtschakelaar moeten vervangen omdat deze niks meer deed. Nu heb ik tweemaal een schakelaar besteld bij Nr1motor en beide doen ze hetzelfde: wanneer aangesloten blijft m'n remlicht branden en als ik de voorrem gebruik gaat ie uit. Aan de bedrading ligt het niet volgens mij want als ik beide connectoren tegen elkaar houdt gaat het remlicht aan en wanneer ik ze van elkaar hou gaat ie netjes uit. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Heb ook foto van de schakelaars bijgevoegd..
 

Bijlagen

  • 16601458208435416420393070776152.jpg
    16601458208435416420393070776152.jpg
    327,2 KB · Weergaven: 51
Yes, dat is me duidelijk geworden. Echter wordt het online nergens aangegeven welke schakelaar een NC of een NO is, dus dat wordt een ritje naar een motorzaak.


Wat is er precies wazig? :')
Dat ze een nc contact verkopen terwijl jij een no nodig hebt.
Ook op de verpakking staat geen aanduiding om welke het gaat en je hebt er nu twee van met elk een andere barcode zonder dat ze van elkaar verschillen. Ik zet veel dingen in elkaar met onderdelen als deze en wij noemen ze contactlichamen en daarop staat altijd vermeld of het een no dan wel nc is en afhankelijk van de situatie wanneer je welke gebruikt en of deze statisch in een bediende staat of juist onverdiende staat is.

vandaar, geen vermelding. Niet cool, wazig zelfs. heb ook even op de site gekeken. Niks. Waardeloos.
 
Dat ze een nc contact verkopen terwijl jij een no nodig hebt.
Ook op de verpakking staat geen aanduiding om welke het gaat en je hebt er nu twee van met elk een andere barcode zonder dat ze van elkaar verschillen. Ik zet veel dingen in elkaar met onderdelen als deze en wij noemen ze contactlichamen en daarop staat altijd vermeld of het een no dan wel nc is en afhankelijk van de situatie wanneer je welke gebruikt en of deze statisch in een bediende staat of juist onverdiende staat is.

vandaar, geen vermelding. Niet cool, wazig zelfs. heb ook even op de site gekeken. Niks. Waardeloos.
Ah, duidelijk, haha! Ja heel irritant dat er niks wordt aangegeven voor een ogenschijnlijk simpele reparatie. Gelukkig heb ik de achterrem nog waarmee ik het remlicht kan bedienen zodat ik morgen veilig naar een motorzaak kan.
 
Bekijk bijlage 1792318Bekijk bijlage 1792319Bekijk bijlage 1792320

Dit is de omron variant.
Of Suzuki oud 57460-17C11, nieuw 57460-14J01
Hier zal ik even goed de tijd voor moeten nemen, ziet er ingewikkeld uit, haha.
Maar mail nr1motor eens. Goede kans dat hun een fackup hebben gemaakt.
Yes, zal ze vandaag even bellen.
Maar dan klopt het toch?
Als de schakelaar 'los' komt dan moet het remlicht gaan branden. Wordt de schakelaar ingedrukt, dan gaat de lamp uit.

Hoe heb je m aangesloten op je remhendel? Kun je een foto maken?
Ik heb 'm nooit vastgeschroefd op de hendel. Ik heb de draadjes aangesloten op de switch en dan gaat het remlicht branden. Wanneer ik met m'n vinger het knopje op de switch indruk gaat het remlicht uit. Het zal toch niet anders werken als ik hem vastschroef? Aangezien mijn vinger hetgeen doet wat de remhendel normaal doet? Knopje indrukken zodat remlicht brandt?
 
Als de schakelaar is vastgeschroefd is hij waarschijnlijk ingedrukt als de rem niet wordt bediend en komt hij los zodra je de hendel intrekt.
Oké. Ik heb me zelden zo dom gevoeld. Ben continu in de veronderstelling geweest dat het knopje ingedrukt dient te worden om het remlicht aan te laten gaan, maar het is just tegenovergesteld. Wanneer gemonteerd houdt de remhendel hem inderdaad ingedrukt en bij remmen komt het knopje los.

Bedankt dus jullie deze man met 0.0 technisch inzicht hebben kunnen helpen: hij doet het namelijk! :P
 
Oké. Ik heb me zelden zo dom gevoeld. Ben continu in de veronderstelling geweest dat het knopje ingedrukt dient te worden om het remlicht aan te laten gaan, maar het is just tegenovergesteld. Wanneer gemonteerd houdt de remhendel hem inderdaad ingedrukt en bij remmen komt het knopje los.

Bedankt dus jullie deze man met 0.0 technisch inzicht hebben kunnen helpen: hij doet het namelijk! :P
Briljant :t
 
Hey!

Onlangs heb ik mijn remlichtschakelaar moeten vervangen omdat deze niks meer deed. Nu heb ik tweemaal een schakelaar besteld bij Nr1motor en beide doen ze hetzelfde: wanneer aangesloten blijft m'n remlicht branden en als ik de voorrem gebruik gaat ie uit. Aan de bedrading ligt het niet volgens mij want als ik beide connectoren tegen elkaar houdt gaat het remlicht aan en wanneer ik ze van elkaar hou gaat ie netjes uit. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Heb ook foto van de schakelaars bijgevoegd..
mooi omschreven ook.

filthy frank lickin it.gif
 
Had het gesprek wel willen horen als je ze ging bellen:)

Meneer, er is een kans dat u een hele lading verkeerde schakelaars heeft liggen.

Ik heb er al 2 besteld en beide doen het zelfde:)
 
Had het gesprek wel willen horen als je ze ging bellen:)

Meneer, er is een kans dat u een hele lading verkeerde schakelaars heeft liggen.

Ik heb er al 2 besteld en beide doen het zelfde:)
Ja dat, of ze hebben dit al 300 keer gehoord.
Ik heb ook wel eens domme telefoontjes gedaan. Met als toppunt dat de bougies niet pastte op de bougiedop. Was er zo een:
1660289830849.png

Het topje kun je daar gewoon vanaf draaien 🤓
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan