Remlicht altijd aan behalve bij remmen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giacomo93

Rookie
23 jul 2022
29
44
Bolsward
Hey!

Onlangs heb ik mijn remlichtschakelaar moeten vervangen omdat deze niks meer deed. Nu heb ik tweemaal een schakelaar besteld bij Nr1motor en beide doen ze hetzelfde: wanneer aangesloten blijft m'n remlicht branden en als ik de voorrem gebruik gaat ie uit. Aan de bedrading ligt het niet volgens mij want als ik beide connectoren tegen elkaar houdt gaat het remlicht aan en wanneer ik ze van elkaar hou gaat ie netjes uit. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Heb ook foto van de schakelaars bijgevoegd..
 

Bijlagen

  • 16601458208435416420393070776152.jpg
    16601458208435416420393070776152.jpg
    327,2 KB · Weergaven: 51
Ik denk dat je een breek kontakt hebt en een maak kontakt moet hebben
Dat dacht ik. Ik had daarom ook gisteren de ene schakelaar binnen laten komen en vandaag de andere met het idee dat dat het probleem is, alleen zijn deze blijkbaar hetzelfde maar wel met een ander onderdeelnummer ofzo. Kan op internet ook nergens een andere aanbieder vinden van deze schakelaars..
 
Meten is weten.....
Even beginnen bij het begin....

  1. Welke motor heb jij?
  2. als je zelf de draden tegen elkaar doe, brand dan de lampen of gaan ze dan uit?
  3. als je de 2 pennen van de schakelaar doormeet (ohms), wanneer heb je dan bijna geen weerstand?
 
Meten is weten.....
Even beginnen bij het begin....

  1. Welke motor heb jij?
  2. als je zelf de draden tegen elkaar doe, brand dan de lampen of gaan ze dan uit?
  3. als je de 2 pennen van de schakelaar doormeet (ohms), wanneer heb je dan bijna geen weerstand?
1. Ik heb een Suzuki Bandit Gsf600 uit 1996
2. Wanneer ik de draden tegen elkaar houdt gaat het remlicht aan.
3. Ik heb geen meetinstrument
 
Het makkelijkst is een multimeter, maar een batterij, wat draadjes en een fietslampje werkt ook.
Steek het min draadje in de schakelaar, het plusdraadje aan het lampje en uiteindelijk ook aan de schakelaar.
Bedien schakelaar...wat gebeurt er?
 
Dan heb je een Normally Closed (NC) ookwel verbreek contact, terwijl jij dus een Normally Open (NO) maak contact hebben moet, zoals ook door anderen aangegeven..
 
Dan heb je een Normally Closed (NC) ookwel verbreek contact, terwijl jij dus een Normally Open (NO) maak contact hebben moet, zoals ook door anderen aangegeven..
Yes, dat is me duidelijk geworden. Echter wordt het online nergens aangegeven welke schakelaar een NC of een NO is, dus dat wordt een ritje naar een motorzaak.

Wat is er precies wazig? :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan