Remlicht Yamaha Tenere 660 2009 werkt niet

TeunM

Rookie
26 aug 2020
4
1
Hallo allen!

Een vraagje. Mijn remlichten lichten niet op wanneer ik de rem indruk/knijp bij mijn Tenere 660 uit 2009. De gewone lichten doen het wel. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Wanneer ik het zadel eraf haal zien ik een berg kabeltjes en stekkertjes en een techneut als ik (niet dus) heb geen idee waar te beginnen.
Ik hoor het graag!! Dank alvast.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 5
  • image.jpg
    image.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 8
Nee, multimeter heb ik niet. Daarvoor zou ik een bekende moeten vragen. Een zekering wisselen kan ik natuurlijk wel, alleen vraag ik me af of dit het wel is gezien het feit dat het normale achterlicht (dezelfde ledjes volgens mij) wel werkt. In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken!
 
Ok, allebei dus.. het beste is systematisch te werk gaan. Dus e.e.a. uit gaan sluiten.. als je een aparte zekering hebt voor je remverlichting en die is in orde.. ok.. verder lijkt het me sterk dat allebei de schakelaars tegelijkertijd de geest hebben gegeven, dus dan zou ik gaan kijken naar de leds of die in orde zijn of eventueel een draadbreuk naar de leds toe.. Een bedradingsschema is uiteraard ook erg handig/eigenlijk onmisbaar met electrisch gerelateerde euvels.. Vaak kun je die met wat zoeken op internet wel downloaden of een servicemanual daar staan ze ook in. Deze zijn meestal ook te vinden..
 
Ok, allebei dus.. het beste is systematisch te werk gaan. Dus e.e.a. uit gaan sluiten.. als je een aparte zekering hebt voor je remverlichting en die is in orde.. ok.. verder lijkt het me sterk dat allebei de schakelaars tegelijkertijd de geest hebben gegeven, dus dan zou ik gaan kijken naar de leds of die in orde zijn of eventueel een draadbreuk naar de leds toe.. Een bedradingsschema is uiteraard ook erg handig/eigenlijk onmisbaar met electrisch gerelateerde euvels.. Vaak kun je die met wat zoeken op internet wel downloaden of een servicemanual daar staan ze ook in. Deze zijn meestal ook te vinden..
Dank voor de info, ik moet het dan inderdaad meer in die hoek gaan zoeken dan in de schakelaars. Ik ga eens kijken of ik jouw punten: zekering, Leds en draadbreuk. Heel erg bedankt!
 
Ok, allebei dus.. het beste is systematisch te werk gaan. Dus e.e.a. uit gaan sluiten.. als je een aparte zekering hebt voor je remverlichting en die is in orde.. ok.. verder lijkt het me sterk dat allebei de schakelaars tegelijkertijd de geest hebben gegeven, dus dan zou ik gaan kijken naar de leds of die in orde zijn of eventueel een draadbreuk naar de leds toe.. Een bedradingsschema is uiteraard ook erg handig/eigenlijk onmisbaar met electrisch gerelateerde euvels.. Vaak kun je die met wat zoeken op internet wel downloaden of een servicemanual daar staan ze ook in. Deze zijn meestal ook te vinden..
Dat lijkt mij ook, maar het het is niet onmogelijk, wellicht was achter al langer stuk, maar heeft TS dat niet gezien.
Het is makkelijk door te meten, dus ik zou het pas uitsluiten als je het gecontroleerd hebt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan