remmen Bandit

Suzoeka

Die hard MF'er
15 aug 2004
389
0
leidschendam
Hoi mensen,

Ik heb pas gekocht, een Suzuki GSF 600 N Bandit.
Mooie roestbak met wat probleempjes.

Probleempjes met de remmen:

Linker remschijf krom, niet een slag erin ofzo, maar hij staat bol (zoals een wokpan). Lekker wokken! Niet echt safe om mee te rijden, dus heeft iemand er nog 1tje liggen?

Achterrem doet bijna niets, dus uit elkaar halen en schoonmaken.
Kan iemand mij vertellen hoe dat moet? Heb namelijk 't idee dat als ik hier blindelings aan begin dat de veertjes rondspringen en de remvloeistof rondspuit.
Ik heb wel geloof ik 't juiste plaatje (zie bijlage).


Thanks!

Rolf

Bijlage: achterrem.doc
 
Je kan in ieder geval beginnen met de klauwen los te maken en eventjes een beetje schoon te maken bij/achter de pads. Met een tandenborstel en een doekje ofzo. Kan je meteen checken of de cilinders nog (allemaal) bewegen en die ook een beetje oppoetsen en invetten. Als dat niet werkt kan je de klauwen uit mekaar trekken maar dan doe je er idd beter aan een wphboek te kopen!

Succes
 
Hoi mensen,

Ik heb pas gekocht, een Suzuki GSF 600 N Bandit.
Mooie roestbak met wat probleempjes.

Probleempjes met de remmen:

Linker remschijf krom, niet een slag erin ofzo, maar hij staat bol (zoals een wokpan). Lekker wokken! Niet echt safe om mee te rijden, dus heeft iemand er nog 1tje liggen?

Achterrem doet bijna niets, dus uit elkaar halen en schoonmaken.
Kan iemand mij vertellen hoe dat moet? Heb namelijk 't idee dat als ik hier blindelings aan begin dat de veertjes rondspringen en de remvloeistof rondspuit.
Ik heb wel geloof ik 't juiste plaatje (zie bijlage).


Thanks!

Rolf

als het goed is kunnen de 2 borg/montage pennen kompleet vast gerot zitten in de binnenste remklauw deel. je kan ze proberen eruit tehalen(maar alleen als de remklauw geheel gedemonteerd is) of ze gewoon telaten zitten en iedere keer dat je blokjes moet vervangen de klauw geheel demonteren.
om tebeginnen moet eerst de 2 inbusbouten waarmee de 2 remklauwdelen aanelkaar vast zitten lossen zodat je later ze makkelijk kan los draaien.
dan remslang los van de klauw
dan de 2 bouten klauw ophanging + bout reactie los draaien.
er zit 1 rubber ringetje tussen de klauwdelen daar loopt het remvloeistofkanaaltje.
voor de rest zitten er geen veren of iets dergelijks.
het valt allemaal wel mee het werk alleen dat ontluchten.
je moet bij deze klus wel 1e klas gereedschap gebruiken anders draai je de boel aan gort.

tovallig de motor gekocht bij motoport almere :? :?

btw zie ook eens http://www.suzukibanditclub.nl/
 
Laatst bewerkt:
Mensen bedankt voor de reacties.

Yep, ik had al 't idee dat ie helemaal uitelkaar moet om bij de blokjes te komen, twee zuigertjes aan bijde kanten van de schijf en maar een slangetje. Maarja dan zet ik gelijk wel nieuwe blokjes in. Ieder geval bedankt voor de heldere uitleg!

Nee, ik heb 'm niet bij Motoport, maar via Marktplaats.

Ga straks even kijken bij de Bandit club, eerst even uitvinden hoe ik die icoontjes kan plaatsen en hoe ik kan quoten. :-)
 
Klauw uit elkaar om remblokken te wisselen?............wat een bullshit!
Als de zuigers goed schoon en gangbaar zijn gewoon terugduwen.........anders eerst zorgen dat je een nieuw setje keerringen hebt liggen en de boel uit elkaar halen goed reinigen (vooral de groeven waar de ringen in liggen) zuigertjes netjes polijsten en met remmenmontagepasta spul weer in elkaar zetten.
 
Yes, je hebt gelijk, helemaal uit elkaar is ook de zuigers eruit, maar zover wil ik niet gaan als dat niet nodig is. Wel bedankt voor de tip van de montagepasta!

Dat polijsten, weet jij hoe ik dat 't beste kan doen, is daar een poetsmiddeltje voor ofzo? De motor is erg roestig, dus daar zal ook wel een bende zijn.
 
Als de roest oppervlakkig is dan met een scotch gladpolijsten of heel fijn schuurpapier eventueel. Zitten er echt putjes in geroest dan spaar maar voor een nieuwe zuiger...........
 
Terug
Bovenaan Onderaan