Hoi allen,
Ik heb een Apollo Orion 140CC (AGB37 versie 1) (deze dus maar dan 140cc).
Mijn voorrem deed wat moeilijk en het was tijd om de remblokjes te vervangen. Helaas tijdens het demonteren de schroefdraad van de ontluchtingsnippel kapot gedraaid dus dan heb ik maar besloten om een volledige nieuwe voorrem set te kopen. Dit is exact dezelfde als deze die reeds gemonteerd was maar dan volledig nieuw.
Deze is aangekomen, was al ontlucht en is volledig montageklaar. Echter na het monteren merkte ik op dat de remblok die het dichtst bij de spaken zit (meest aan de binnenkant van de motor dus) blijft slepen. Het probleem zit hem erin dat deze remklauw werkt met zo'n uitschuifsysteem (geen idee hoe dit heet).
Wanneer ik de remmen wil monteren zorg ik dat de remzuigers volledig ingeduwd zijn zodat er veel plaats is ter installatie.
Bij eerste installatie (zonder dat ik de rem al bediend heb) draait het voorwiel volledig los, zoals verwacht. Echter wanneer ik dan 1 keer de rem bedien komen de remzuigertjes uitgeduwd, duwen ze de buitenste remblok tegen de remschijf en door het uitschuifsysteem wordt dan ook de binnenste remblok tegen de remschijf geduwd.
Het is dus een nieuwe remhendel, remcylinder, rembklauw, remblokjes, ... en ze lijken goed ontlucht aangezien hij echt wel goed remt als ik wil remmen. Maar bij het terug loslaten van de rem lost hij dus de binnenste remblok niet zo goed.
Mogelijke opties:
1) De remblokjes zijn nog net iets te dik en moeten wat ingereden worden
2) Het 'uitschuifysteem' werkt niet correct aangezien hij niet terugschuift. Maar dit is ergens ook logisch dat hij niet terugschuift want er is niets wat hem terugduwd. Het enige moment waarop dit systeem actief geduwd wordt is als ik de remhendel induw, de zuigers uitgeduwd worden, de buitenste remblok tegen de schijf geduwd wordt en door de extra kracht het uitschuifsysteem bediend wordt en de binnenste remblok (en remklauw) dichter naar de remschijf komt. Alleen zie ik niet in hoe de binnen remblok dan terug los komt van de schijf?
3) Remklauw is niet netjes, maar dit zou mij sterk verbazen: de zuigers kan ik heel soepel bedienen, alles voelt normaal en er zit geen lucht meer in de leidingen. Verder is het ook volledig nieuw.
Iemand een ideetje of dit normaal is? ik heb al geprobeer om extra tussenringetjes toe te voegen zodat de binnenste remblok verder verwijdert is van de remschijf, maar na het eerste keer remmen (en het uitschuifmechanisme zijn werk te laten doen) hangt het blokje terug tegen de remschijf.
Bedankt!
Foto's:
Ik heb een Apollo Orion 140CC (AGB37 versie 1) (deze dus maar dan 140cc).
Mijn voorrem deed wat moeilijk en het was tijd om de remblokjes te vervangen. Helaas tijdens het demonteren de schroefdraad van de ontluchtingsnippel kapot gedraaid dus dan heb ik maar besloten om een volledige nieuwe voorrem set te kopen. Dit is exact dezelfde als deze die reeds gemonteerd was maar dan volledig nieuw.
Deze is aangekomen, was al ontlucht en is volledig montageklaar. Echter na het monteren merkte ik op dat de remblok die het dichtst bij de spaken zit (meest aan de binnenkant van de motor dus) blijft slepen. Het probleem zit hem erin dat deze remklauw werkt met zo'n uitschuifsysteem (geen idee hoe dit heet).
Wanneer ik de remmen wil monteren zorg ik dat de remzuigers volledig ingeduwd zijn zodat er veel plaats is ter installatie.
Bij eerste installatie (zonder dat ik de rem al bediend heb) draait het voorwiel volledig los, zoals verwacht. Echter wanneer ik dan 1 keer de rem bedien komen de remzuigertjes uitgeduwd, duwen ze de buitenste remblok tegen de remschijf en door het uitschuifsysteem wordt dan ook de binnenste remblok tegen de remschijf geduwd.
Het is dus een nieuwe remhendel, remcylinder, rembklauw, remblokjes, ... en ze lijken goed ontlucht aangezien hij echt wel goed remt als ik wil remmen. Maar bij het terug loslaten van de rem lost hij dus de binnenste remblok niet zo goed.
Mogelijke opties:
1) De remblokjes zijn nog net iets te dik en moeten wat ingereden worden
2) Het 'uitschuifysteem' werkt niet correct aangezien hij niet terugschuift. Maar dit is ergens ook logisch dat hij niet terugschuift want er is niets wat hem terugduwd. Het enige moment waarop dit systeem actief geduwd wordt is als ik de remhendel induw, de zuigers uitgeduwd worden, de buitenste remblok tegen de schijf geduwd wordt en door de extra kracht het uitschuifsysteem bediend wordt en de binnenste remblok (en remklauw) dichter naar de remschijf komt. Alleen zie ik niet in hoe de binnen remblok dan terug los komt van de schijf?
3) Remklauw is niet netjes, maar dit zou mij sterk verbazen: de zuigers kan ik heel soepel bedienen, alles voelt normaal en er zit geen lucht meer in de leidingen. Verder is het ook volledig nieuw.
Iemand een ideetje of dit normaal is? ik heb al geprobeer om extra tussenringetjes toe te voegen zodat de binnenste remblok verder verwijdert is van de remschijf, maar na het eerste keer remmen (en het uitschuifmechanisme zijn werk te laten doen) hangt het blokje terug tegen de remschijf.
Bedankt!
Foto's:
Eerste foto is van het 'uitschuifsysteem':
Andere foto's:
Andere foto's: