remmen bol d'or

classichonda

Rookie
5 sep 2004
5
0
gent
Ik heb afgelopen winter een bol d'or 900 FD (dus met het zwarte blok en anti duik voorvork) volledig gereviseerd. De motor is tot de laatste schroef inclusief blok uit elkaar geweest. Nu is hij terug gemonteerd en draait prima.
Enkel één probleem: De voorremmen zijn van het type met dubbele zuigers en de voorvork is voorzien van een anti-duik, en daar wringt het schoentje.
Als ik de voorrem gebruik gaan de beide remklauwen heel snel aan het schokken.
Je ziet duidelijk de remklauwen voorgaan (deze zitten op dat hefboomsysteem) en terugacheruit gaan, dan terug vooruit enzovoort. dit is uiteraard heel vervelend.
Remblokken zijn vernieuwd, de beide remklauwen gereviseerd. Ik heb alles reeds meerdermalen gedemonteerd, gecontroleerd en opnieuw gemonteerd maar niks helpt.
Iemand een idee? Alles bedankt!

groeten van classic honda
 
Een nieuwe motor kopen HAHA wat flauw. Heb ik het zelf wel gedaan. M'n eerste motor was een grijze CB750 (uit 81) bol d'r. oke niet een echte want dat is alleen de 900. Die had daar ook last van van dat schrokken met het remmen. Echt irritant. Inmiddels heb ik een monster en heb ik de bol verkocht. Wat het geweest is weet ik niet. Alleen wat ik me kan bedenken is dat ik na half jaar na aankoop de banden heb laten verwisselen. Dus voorwiel eruit en naar de motorwinkel. Daar zag de monteur dat er ring tussen zag (bij de as) die er niet hoorde en volgens mij (kwartje viel later pas) is toen het schokken begonnen. Het kan met erkaar te maken gehad hebben of ook helemaal niet. Veel succes. Bij Motor mercuur in Den haag staat een volledig gerestaureerde CB900 bol d'or (te koop). Ik heb niks met mercuur te maken by the way.

Edwin.
 
moest iemand intussen toch een idee hebben je reactie is meer dan welkom!
Misschien moet je 't juist zoeken in dat antiduik-spul?



Mijn tip: Zoek ff zo'n bold'or topic bij 'brikken&klassiekers' afdeling & post daar wat over je motor incl dit probleem. D'r zitten een redelijk aantal bold'or kenners, die misschien niet alle topics in de techniek hoek bij houden. ;)

En op de site vd bold'or club kun je aan eoa technisch expert mailen met technische vragen. Reageert volgens mij ook redelijk vlot. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan