Remmen controleren?

Kir

MF veteraan
25 jun 2006
5.046
0
Den Haag
Even een meisjes-vraag:

In oktober heb ik een zacht knuffeltje gemaakt met het asfalt. Zeg maar omgevallen doordat ik niet goed in de versnelling zat. Hierbij is toen mijn remhendel afgebroken.

Ondertussen heb ik (zelf.. ja, ja.. en dat voor een meisje) een nieuwe remhendel geplaatst. Hij zit gewoon goed vast, het was eigenlijk een klusje van niets. 1 boutje losdraaien, oude hendel eruit, nieuwe hendel ertussen en weer vastdraaien.

Nu vraag ik me af, is het nodig om mijn remmen geheel te laten controleren? Of is het vervangen van een hendel niet meteen aanleiding om alles te laten checken? Of heeft iemand een goede tip waar ik zelf naar kan kijken?

Alvast bedankt voor de wijze reacties :)
 
Laatst bewerkt:
Opstappen, optrekken tot 180, op een muur aansturen en als je dan net zo hard knijpt als je aanvoelt dat het moet en je vertraagt niet, dan zou ik er toch maar eens naar latan kijken.


nah, serieus. Voor elke rit controleer ik eventjes kort of de remmen het goed doen. Gehaast of niet gehaast, maakt niet uit.

En als ze het doen, dan is het goed. :Y
 
Hendel kan je weinig aan fout doen denk ik, maar ook erg vervelend als je hem verliest op de snelweg ofzo...
_O- _O- _O-

'k Reed ooit eens een pompstation langs de franse autostrade op en mijn vingers waren zo verkleumd dat ik niet kon remmen of schakelen. Ik kreeg mijn handen gewoon niet open. Dat was eventjes schrikken. Doorrijden en de vingers losmaken tegen de volgende air dan maar.



Maar enfin, veel kan men wss niet mis doen door een hendel te vervangen. Dat zou je toch snel genoeg moeten merken.
 
Als het remgevoel hetzelfde was als voorheen,dus niet "sponzig", zo laten en :]

Ps op mijn Endurofiets moet ik vaker dan 1x per jaar een nieuw hendel monteren :o
 
Laatst bewerkt:
En controleer in het begin een paar keer of de bout nog goed vast zit. Het is wat lullig als deze er na 100km uit trilt en je hendel weer op het asfalt ligt. ;(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan