remmen FZ6

Aernout

Die hard MF'er
24 mrt 2004
314
0
Nijmegen
Terwijl ik nog steeds wacht op mijn fiets heb ik links en rechts geluiden gehoord over gebrekkige remmen van de FZ6. Heeft er iemand enig idee waar daar meer over te lezen valt of anders wat het verhaal precies inhield? Bij voorbaat dank.

Aernout
 
Ik heb er niets over gehoord. Heb um gehuurd, en remt wel lekker, paar keer goed stevig geremd, maar geen blokkeringen en zwabbers.

Wat zou er gebrekkig aan zijn dan?. Slecht remmen, geluid bij remmen, snel blokkeren, hoge slijtage?
 
Ik heb er niets over gehoord. Heb um gehuurd, en remt wel lekker, paar keer goed stevig geremd, maar geen blokkeringen en zwabbers.

Wat zou er gebrekkig aan zijn dan?. Slecht remmen, geluid bij remmen, snel blokkeren, hoge slijtage?
meer dan het onderstaande weet ik dus ook niet

Het probleem van de FZ6 remmen is voorgelegd aan Yamaha Nederland. De reactie van Yamaha Nederland is de volgende:
Indien er problemen zijn met de motor dient er contact met de dealer te worden opgenomen. Komt de dealer er niet uit, dan neemt deze contact op met Yamaha Nederland om het probleem voor te leggen. Yamaha Nederland zal dan met de dealer tot een oplossing komen.
Het is niet mogelijk om buiten een dealer om een motorfiets bij Yamaha Nederland te brengen voor het oplossen van een probleem. In eerste instantie is de dealer organisatie er om problemen op te lossen en /of te inventariseren, zodat eventueel met ondersteuning van Yamaha Nederland het probleem opgelost kan worden.

Over het vervangen van de standaard remblokken voor imitatie remblokken zegt Yamaha Nederland het volgende:
Zij kunnen niet instaan voor remblokken anders dan de standaard remblokken. Omdat de combinatie van remblokken en remschijven er toe kan leiden dat er extra slijtage en / of vervorming van de remschijven ontstaat. De verantwoording ligt dan bij de fabrikant van de remblokken die de remblokken adviseert voor een bepaald model motorfiets. Yamaha Nederland gaat er van uit dat een motorfiets met standaard onderdelen goed moet functioneren en als dat niet zo is er gekeken moet worden wat het probleem veroorzaakt, zodat zij de gepaste maatregelen kunnen nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan